جستجو
Close this search box.

آیا این 11 ویژگی بسیار مفید یک شخصیت سخت کوش را دارید؟

افرادی که ویژگی سخت کوشی دارند می توانند ترازوهای تعادل کار و زندگی را کج کنند، اما برخی از افراد سخت کوش موفق به انجام همه کارها می شوند
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

افرادی که سخت کوشی می کنند می توانند ترازوهای تعادل کار و زندگی را کج کنند، اما به نظر می رسد برخی از افراد سخت کوش موفق به انجام همه کارها می شوند و هنوز برای ساعات شاد یا یک بازی فوتبال کودکان وقت دارند.

این یک علامت سوال بزرگ در مورد اینکه سخت کوش بودن چقدر سخت است و برای بهبود گردش کارمان چه کاری می توانیم انجام دهیم باقی می گذارد.

وقتی فردی سخت کوش در نظر گرفته شود، این موارد را انجام می دهد:

  • در صورت نیاز زود وارد شوید یا دیر بمانید
  • پروژه ها را به موقع به پایان برسانید
  • با سایر اعضای تیم خوب کار کنید
  • تعارض را حل کنید
  • نگرش قابل انجام را نشان دهید

به همان اندازه مهم است که بدانیم سخت کوشی چیست. سخت کوشی و فرسودگی شغلی علت و معلولی نیست یا حداقل نباید باشد.

در هر رابطه ای، تعیین حد و مرزهای قابل قبول و غیر قابل قبول ضروری است. در طول مصاحبه در مورد این مرزها و هدف خود برای سخت کوشی بودن شفاف باشید.

شما و رئیستان هیچ غافلگیری در این مسیر نمی خواهید.

برای اینکه چه ارزشی دارد، باید بپرسید که رئیس شما یک کارمند سخت کوش را چه می داند.

اگر تعاریف شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است موقعیت خوبی برای پیگیری نباشد.

 

 

11 ویژگی یک شخصیت سخت کوش

نمونه هایی از سخت کوشی بین انتخاب های شغلی متفاوت است، اما همه آنها رشته های مشابهی دارند که در تار و پود اخلاق کاری یک فرد بافته شده است.

 

1. وقت شناسی

رعایت ضرب الاجل ها و به موقع بودن، دو ویژگی برتر یک کارگر سخت کوش است. آنها به هر روز کاری با وقت شناسی برخورد می کنند. کسی که سخت کار می کند، قرار نیست با یک ماکیاتو کاراملی در ده دقیقه دیرتر بخوابد یا قدم بزند.

آنها به موقع شروع می کنند و همیشه آماده هستند، با یک دفترچه یادداشت یا لپ تاپ روشن، در شروع جلسات. معمولاً کارگران سخت بر این باورند که پنج دقیقه زودتر از موعد به موقع است.

2. تمرکز

افرادی که سخت کار می کنند فقط برای دنبال کردن دم خود انرژی نمی سوزانند. آنها روی کارها متمرکز هستند و به ندرت از اهداف خود منحرف می شوند.

آن‌ها بی‌تفاوت نیستند، اما برای به پایان رساندن یک پروژه و اجتناب از تأثیرات بیرونی که می‌تواند تمرکز لیزری آن‌ها را روی یک کار خراب کند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

3. فداکاری

هر شغلی دارای جنبه هایی است که یک کارگر دوست دارد و سپس آن کارهای نه چندان سرگرم کننده. فردی که دارای اخلاق کاری کوشا باشد، هر کار را با فداکاری برای منافع بیشتر شرکت یا سازمان انجام می دهد.

آنها به قدرت سخت کوشی اعتقاد دارند و به اهدافی که پیش روی خود قرار داده شده دست می یابند. آنها همچنین به همکاران خود اختصاص داده شده اند. بله، حتی آنهایی که ممکن است شخصاً دوست نداشته باشند. آنها اجازه نمی دهند احساسات شخصی بر رفتارهای کاری تأثیر بگذارد.

 

4. محترمانه

گاهی اوقات می‌توانید نمونه‌هایی از کار سخت را در جایی که نگاه نمی‌کنید، ببینید، مانند فردی که به ندرت، یا هرگز مریض تماس می‌گیرد. این بدان معنا نیست که آنها بیمار سر کار می آیند و میکروب ها را پخش می کنند، اما آنها به مرزهای زندگی شخصی و فضای کاری خود احترام می گذارند.

آنها عادات سالمی را در شب های کاری ایجاد می کنند و از گرفتن روزهای بیماری غیر ضروری اجتناب می کنند زیرا کار برای آنها مهم است.

 

5. مشارکتی

همکاران سخت کوش به ندرت سمی هستند. آنها درگیر شایعات یا شکایت نمی شوند زیرا، رک و پوست کنده، آنها بیش از حد مشغول کار هستند.

آنها تیمی خواهند ساخت که در تلاش برای ایجاد پیوند هستند یا ممکن است یکی از آن سخنرانی های الهام بخش هالیوودی را برای ایجاد انگیزه در همکاران ارائه دهند. این افراد همیشه به یک همکار در حال مبارزه کمک می کنند یا به یک کارمند جدید احوالپرسی می کنند.

 

6. سازماندهی شده

برخی از سخت‌کوش‌ترین افراد سیستم سازمانی خود را دارند، حتی اگر در نگاه اول نتوانید آن را درک کنید. آنها حتی زمانی را برای سازماندهی برنامه ریزی می کنند. این ممکن است یک یادداشت پایانی پایان هفته با فهرست کارهای دوشنبه یا یک مرور صبح دوشنبه از همه ایمیل‌ها باشد.

چه سیستم کد رنگی آنها در یک کابینت بایگانی باشد یا در بخش تقویم رایانه، آنها همیشه می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بدون جست و جو در پشته های کاغذ یا حساب های ایمیل سوء مدیریت شده پیدا کنند.

 

7. 102% داده شده است

در هر حرفه ای، مواقعی پیش می آید که کسی باید زود وارد شود یا دیر بماند. شاید یک تماس کاری آخر هفته یا رویدادی برای شرکت وجود داشته باشد.

وقتی از کارگران سخت‌کوش خواسته می‌شود برای رسیدن به یک مهلت یا تحت تأثیر قرار دادن مشتری، از آن‌ها فراتر بروند، گریه نمی‌کنند، «این زمان شخصی من است».

تنها دغدغه این عادت پرتلاش زمانی است که انسان به خاطر همیشه دیر ماندن یا کار آخر هفته شهید شود.

افرادی که ویژگی سخت کوشی دارند می توانند ترازوهای تعادل کار و زندگی را کج کنند، اما برخی از افراد سخت کوش موفق به انجام همه کارها می شوند

8. آینده نگری

آن کارگران سخت کوش در اینجا و اکنون مشغول هستند، اما به یک معنا «برای شغلی که می خواهند لباس می پوشند». افراد سخت کوش تمایل به ترفیع یا جاه طلبی های شغلی بالاتری دارند، که باعث می شود بیشتر به این فکر کنند که اعمال امروزشان چگونه می تواند بر شغل فردایشان تأثیر بگذارد.

آنها به دیگران کمک می کنند تا به ماموریت و اهداف شرکت برسند تا کل کارکنان بتوانند در آینده پیشرفت کنند.

 

9. کنترل کیفیت

شعار این ناهنجاری‌های اداری سخت‌کوش می‌تواند «هر کاری ارزش انجام دادن را داشته باشد، ارزش انجام درست را دارد». آنها فقط برای انجام کار سخت کار نخواهند کرد.

آنها می خواهند کار را در اولین بار به درستی انجام دهند. آنها زمان بیشتری را برای بررسی املا یا مرور یک ارائه صرف می کنند. اگر ایده ای به نتیجه نرسد، حتی ممکن است از ابتدا شروع کنند.


پیشنهادی:  دوره شخصیت شناسی دکتر جردن پیترسون


 

10. تطبیقی

همه‌گیری کووید-19 همه کارگران هر حرفه‌ای را مجبور به ورود به قلمرو جدیدی کرد. کارگران سخت‌کوش اهمیت چندانی نمی‌دادند، زیرا عادت‌های انطباقی ایجاد کرده‌اند.

خواه یک شرکت جدید، اخراج یا فناوری جدید باشد، آنها با دیدی باز به آن می پردازند و به جای مقاومت در برابر تغییر یا شکایت از آن در کولر آبی، راه های جدیدی در محل کار یاد می گیرند.

آنها همچنین می توانند بر همکاران تأثیر بگذارند تا رویکرد تطبیقی ​​تری نسبت به پروژه های جدید اتخاذ کنند.

 

11. مثبت اندیشی

به دلیل تمام اقدامات فوق، این کارگران طبیعتا مثبت تر از دیگران هستند. آن‌ها حتی در مواجهه با سختی‌ها، احتمالات را می‌بینند و – با وجود مشغله‌هایشان – همیشه وقت دارند لبخند بزنند و بپرسند حال شما چطور است.

آنها فضایی با طراوت را در شلوغ ترین روزها به ارمغان می آورند و موفقیت ها را به طور وحشیانه و آشکارا جشن می گیرند. آنها دلسوزی و مراقبت می کنند اما اجازه نمی دهند بهانه ها حاکم شوند.

 

آیا سخت کوشی یک مهارت است یا یک کیفیت؟

هر نسلی برداشت متفاوتی از معنای واقعی سختکوشی دارد. در دوران بومر، سخت کوشی تنها راه زنده ماندن بود. روزهای مریضی عموماً بدبین بودند. تا کار تمام شد کار کردی.

نسل X اخلاق کار را به ارث برده است اما عبارت “سخت کار، سخت بازی کن” را نیز ابداع کرد. Millennials و Gen Z مفهوم خود را از سخت کوشی با گرایش محکم به سمت کیفیت زندگی تطبیق داده اند.

این مربوط است زیرا سخت کار کردن یک طرز فکر است. شما می‌توانید ذاتاً ویژگی‌های سخت‌کوشی داشته باشید، اما سپس به مهارت‌های سخت‌کوشی که می‌خواهید ارتقا دهید نگاه کنید.

 

افکار نهایی

اگر در طول نسل‌ها چیزی یاد گرفته‌ایم، این است که می‌توانید سخت کار کنید و هنوز برای یک زندگی شخصی وقت داشته باشید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید