جستجو
Close this search box.

20 نکته رشد شخصیت که شما را جذاب تر می کند

توسعه و بهبود شخصیت خود برای جذاب تر شدن نیاز به تمرین دارد. این فرآیندی است که یک شبه اتفاق نمی‌افتد، با گذشت زمان، تلاش کمتری نیاز دارد
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

من همیشه فکر می کردم که شخصیت افراد چیزی است که با آن متولد شده اند. کمی از طبیعت و کمی پرورش و، خوب، شما آن را دارید. من در واقع این واقعیت را در نظر نمی گرفتم که افراد می توانند شخصیت خود را بعداً در زندگی تغییر دهند و آن را به روش های خاصی توسعه دهند که در نهایت می تواند به طور طبیعی رخ دهد.

اما، با حجم رقابتی که این روزها برای به دست آوردن بهترین شغل، بهترین همسر و دوستی با بهترین افراد با آن زندگی می کنیم، تحقیقاتی انجام دادم و فهمیدم که شما در واقع می توانید شخصیت خود را در دوران کودکی توسعه دهید. با مجله قهرمان همراه باشید.

در حالی که هرکسی ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارد که آنها را منحصر به فرد می کند، مردم همچنان در تلاش برای بهبود خود هستند.

آیا اصلاً می دانید شخصیت دقیقاً چیست و چگونه می تواند در طول زمان رشد کند و تغییر کند؟

کلمه “شخصیت” یک اصطلاح گسترده است که وضعیت جسمی و روحی یک فرد را توصیف می کند.

اما در موقعیت‌های خاص، باید یاد بگیرید که چگونه جذاب‌ترین ویژگی‌ها را نشان دهید تا بتوانید بهترین پای خود را به جلو بگذارید و به عنوان یک فرد رشد کنید.

مهم نیست چند سال دارید، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.

پرورش شخصیت خود به شیوه ای مثبت می تواند شما را در زندگی حرفه ای و اجتماعی جذاب تر کند.

 

بهبود شخصیت برای جذاب تر شدن

1. مهارت های اجتماعی مهم را بیاموزید

اگر فقط از نظر بیرونی جذاب باشید، هرگز برای پیش بردن شما در حرفه‌تان کافی نیست یا در نزدیک‌ترین روابطتان به شما کمک می‌کند.

به همین دلیل، مهم است که مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید. هر چه در عرصه های اجتماعی زندگی موفق تر باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

هنگام تعامل با مردم از حرکات مثبت استفاده کنید و از زبان بدن خود آگاه باشید تا احساس منفی ایجاد نکنید.

یاد بگیرید که همدلانه گوش کنید، به چشمان مردم نگاه کنید و آنچه را که می شنوید به آنها بازتاب دهید.

در محیط‌های اجتماعی، حتی اگر فردی درون‌گرا باشید، باید با موضوعات یخ‌شکن برای بحث و درک هنر صحبت کردن مسلح باشید.

 

2. از معاشرت پرهیز نکنید

علاوه بر یادگیری مهارت های اجتماعی، نباید از تعامل اجتماعی با افراد دیگر اجتناب کنید.

اگر درونگرا هستید، این یک چالش خواهد بود، اما بیشتر از برونگراها ، درونگراها باید خود را برای معاشرت کشانده باشند تا احساس انزوا و تنهایی نکنند.

در عوض، فرصت‌ها را جستجو کنید، در رویدادهای مختلف شرکت کنید و در مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی فعال باشید.

هرچه بیشتر از تعامل اجتماعی اجتناب کنید، جذابیت کمتری خواهید داشت، زیرا احساس بدتری نسبت به خود خواهید داشت و به نظر می‌رسید که به دیگران فضول یا بی‌علاقه هستید.

 

3. سبک خود را ایجاد کنید

شما نمی خواهید کپی شخص دیگری باشید – می خواهید خودتان باشید.

سبکی را پیدا کنید که شما را راحت تر می کند و به آن پایبند باشید.

این چیزی است که می توانید در طول زمان کشف و توسعه دهید، بنابراین اگر از یک چیز خسته شدید، می توانید به راحتی به سراغ چیز جدیدی بروید.

می‌توانید با جستجو در پینترست، وبلاگ‌های مد، یا مجلات الهام بگیرید تا ببینید چه چیزی با شما صحبت می‌کند.

تنها عامل مهم در ایجاد سبک شما این است که با خودتان صادق باشید. با ظاهر، رنگ، لوازم جانبی و کفش های مختلف آزمایش کنید.

وقتی در پوست خود احساس خوبی داشته باشید، دیگران اعتماد به نفس و ویژگی های منحصر به فرد شما را خواهند دید. استایل شما باید منعکس کننده شخصیت و شخصیت شما باشد.


پیشنهادی: شخصیت روح آزاد چیست؟ 27 از صفات برتر


 

4. یک مجله را شروع کنید

ژورنال یک ابزار عالی برای خوداندیشی و رشد شخصی است . شما صادقانه می توانید کشف کنید که کجا و چگونه باید برای رشد شخصیت خود پیشرفت کنید.

اگر مجله ای را راه اندازی می کنید، می توانید اقداماتی را که انجام می دهید مستندسازی کنید، هر چالشی را که با آن روبرو هستید حل کنید، و در حین نوشتن در مورد پیشرفت های خود، مراقب پیشرفت های خود باشید.

دیدن این سیاه و سفید باعث می شود به خود افتخار کنید و نسبت به تیپ شخصیتی خود اطمینان بیشتری پیدا کنید.

اگر نمی دانید چگونه یک ژورنال را شروع کنید، به یاد داشته باشید که این یک چیز بسیار شخصی است و واقعاً هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد. اما ثبات کلیدی است تا تبدیل به یک عادت روزانه شود.

 

5. باهوش بمانید و خونسرد باشید

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “اجازه نده ببینند عرق می کنی”؟

حتی اگر در یک موقعیت استرس زا از درون وحشت دارید، سعی کنید از بیرون خونسرد باشید. آرام ماندن به جای از هم پاشیدگی یا پرواز کردن از روی دسته باعث می شود از نظر عاطفی باهوش تر و متعادل تر به نظر برسید.

مطمئناً افرادی در زندگی شما وجود دارند که می توانید نگرانی و اضطراب خود را با آنها در میان بگذارید، اما در بیشتر موقعیت هایی که استرس زا هستند، بهتر است یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.

این به شما این امکان را می دهد که ذهن روشنی داشته باشید تا بهترین تصمیم ها را بگیرید بدون اینکه احساسات هیجانی قضاوت شما را مختل کند.

 

6. به خودتان شک نکنید

خونسردی به این نکته بعدی منجر می شود که به خودتان شک نکنید.

شایستگی خود را اغلب به خود یادآوری کنید و در تصمیمات و اقدامات خود مثبت و قاطع باشید. سعی کنید به قضاوت و خرد درونی خود اعتماد کنید و از سالها تجربه ای که دارید برای تجزیه و تحلیل چگونگی پیشرفت استفاده کنید.

اگر به بازخورد نیاز دارید، چند مربی قابل اعتماد پیدا کنید تا دیدگاه متفاوتی به شما ارائه دهند. اما در نهایت، باید با اطمینان تصمیمات خود را بگیرید.

این باعث می شود که شما مانند یک رهبر به نظر برسید و احساس کنید که در هر زمینه ای از زندگی شما جذاب است.

 

7. خوشبین باشید

خوش بینی مسری است. هیچ کس دوست ندارد در کنار کسی باشد که دائماً شکایت می کند یا به جنبه های منفی چیزها نگاه می کند.

علاوه بر این، بدبینی منجر به درماندگی و ضعف آموخته شده در حالی که خوش بینی منجر به قدرت می شود.

مردم جذب دیگرانی می شوند که می توانند به جنبه های روشن چیزها نگاه کنند و می توانند به هر موقعیتی مثبت بیاورند، مهم نیست که چقدر بد به نظر می رسد.


پیشنهادی: 28 ویژگی شخصیتی منفی که می تواند شما را عقب نگه دارد


 

8. نسبت به کار خود مشتاق باشید

هیچ کس دوست ندارد یک نگرش هوم یا شکایت دائمی در مورد کار یا حرفه کسی بشنود. در واقع، هیچ چیز به طور مسری جذاب تر از کسی نیست که نسبت به کاری که انجام می دهد احساس اشتیاق و اشتیاق داشته باشد.

اگر از شغل خود ناراضی هستید یا احساس می کنید در شغل اشتباهی گیر کرده اید، از آن شکایت نکنید و هیچ کاری برای تغییر شرایط خود انجام ندهید.

اقدام کنید تا بفهمید اشتیاق شما چیست و چگونه می توانید آن را در زندگی خود به کار ببندید. در مورد اشتیاق خود برای یافتن اشتیاق خود صحبت کنید، و اینکه چقدر برای کشف و آزمایش آبها هیجان زده هستید.

هیجان و مثبت بودن شما دیگران را وادار می کند که از شما حمایت و کمک کنند. وقتی می گویید که آماده اید زندگی جدیدی برای خود بسازید، متوجه خواهید شد که فرصت ها به شما راه پیدا می کنند.

هنگامی که متوجه شدید که چه علاقه ای دارید، سعی کنید نگرش مثبتی در مورد ایجاد تغییرات لازم در زندگی خود داشته باشید. اجازه ندهید شک به خود یا ترس شما را از شروع مراحل مورد نیاز باز دارد.

 

9. پرخاشگر نباشید

در حالی که زمان‌های زیادی وجود دارد که می‌خواهید قاطع باشید، اما این بدان معنا نیست که باید پرخاشگر باشید. پرخاشگر بودن برای مردم، چه در موقعیت اجتماعی و چه در موقعیت شغلی، یک انحراف بزرگ است.

اگر تمایل دارید که زورگو یا کنترل‌کننده باشید، در مورد این ویژگی‌های غیرجذاب با خودتان صادق باشید و برای مهار آن‌ها تلاش کنید.

داشتن اعتماد به نفس آرام و صریح در مورد آنچه می خواهید یا مسیری که فکر می کنید همه چیز باید پیش برود نشان دهنده رهبری و عزم است.

گستاخ بودن و زورگویی باعث می شود دیگران از شما رنجیده شوند و حتی از شما دوری کنند.

 

10. سبک کنید

هیچ کس واقعاً جذب افراد خسته کننده و بیش از حد جدی نمی شود. فردی که همیشه محتاط است، همیشه منکر است، یا نمی تواند شوخ طبعی را در یک موقعیت ببیند، دور از ذهن است.

افراد دیگر از همراهی با کسی که سبک دل است و می تواند آنها را بخنداند لذت می برند.

حتی در پر استرس‌ترین و مصیبت‌بارترین زمان‌ها در طول جنگ داخلی، پرزیدنت آبراهام لینکلن قلب کابینه و رهبران نظامی خود را با تیز هوشی، داستان سرایی پر جنب و جوش و رفتار تحقیرآمیز خود به دست آورد.

اگر یاد بگیرید که چگونه در حین مکالمه کمی ساده‌تر باشید، افراد دیگر به طور طبیعی به سمت شما کشیده می‌شوند. قبل از پیوستن به یک مهمانی یا رویداد اجتماعی دیگر، به چیزهای سرگرم کننده ای فکر کنید که در طول هفته اتفاق افتاده است.

چند داستان طنز آماده برای به اشتراک گذاشتن در زمان مناسب داشته باشید.

اگر به طور طبیعی خنده‌دار نیستید یا از افراد جدی‌تر هستید، سعی کنید مخاطبان قدردانی باشید.

 

11. ثابت قدم باشید

ثابت بودن لزوماً به این معنا نیست که همیشه باید قابل پیش بینی باشید. به این معنی است که شما به طور منظم پیگیری می کنید.

ثبات می تواند به شما کمک کند تا روال ها و عادت هایی را برای دستیابی به اهداف خود ایجاد کنید. ثبات منجر به موفقیت می شود، که برای دیگران یک ویژگی قانع کننده است و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

ثابت بودن همچنین به شما کمک می‌کند تا به اعتبار قابل اعتماد بودن شهرت پیدا کنید – مردم می‌توانند روی شما حساب کنند که حرف شما را دنبال کرده و به آن احترام بگذارند.

ثبات بخش بزرگی از هوش هیجانی است و برای روابط سالم در زندگی شخصی و حرفه ای شما ضروری است.

 

12. شنونده خوبی باشید

گوش دادن فعال یک ویژگی شخصیتی است که اغلب در جامعه امروزی ما فراموش می شود.

به جای فکر کردن به لیست کارهایی که باید انجام دهید یا زمانی که با کسی صحبت می کنید باید در کجا باشید، به آنچه می گوید توجه کنید و به درستی پاسخ دهید.

این ممکن است به این معنی باشد که فقط سر خود را تکان دهید تا نشان دهید که به زبان بدن آنها گوش می دهید و درک می کنید یا بازتاب زبان بدن آنها هستید تا بدانند شما در همان صفحه هستید.

با پرسیدن سوالاتی در مورد آنچه می گویند و در ارتباط با موضوعی که به اشتراک گذاشته می شود، به مردم نشان دهید که گوش می دهید و علاقه مند هستید.

احساس شنیدن توسط شخص دیگری یکی از موهبت‌ترین موهبت‌هاست. وقتی واقعاً گوش می‌دهید و نشان می‌دهید که به آنچه گوینده می‌گوید اهمیت می‌دهید، یک طرفدار برای مادام العمر به دست خواهید آورد.

 

13. صادق باشید

هیچ کس از افرادی که دروغگو یا غیر صادق هستند خوشش نمی آید. چاپلوسی کاذب، بی اصالت بودن، «فروشنده بودن» و رفتاری که انگار «همه اینها» هستید، یک رد واقعی است.

این مهم است که به طور مناسب با خود باز و صادق باشید. لازم نیست همه چیز را به اشتراک بگذارید، اما باید خودتان باشید.

این اصالت به خوبی می درخشد و برای دیگران بسیار جذاب است، حتی زمانی که می ترسید دیگران شما واقعی را دوست نداشته باشند.

از مردم خشنود نباشید که فقط برای جلب محبت یا احترام دیگران چیزهایی می گوید یا انجام می دهد. وقتی این کار را می‌کنید، مردم را آموزش می‌دهید که از شما سوء استفاده کنند، که در نهایت باعث می‌شود آنها احترام شما را از دست بدهند – و شما را برای خودتان.

به یاد داشته باشید، گاهی اوقات یک «نه» صادقانه بهتر از یک «بله» غیرصادقانه است.

وقتی مردم نظر شما را می‌پرسند، بدون اینکه بی‌ادب و بی‌ادب باشید، در مورد آنچه فکر می‌کنید صادق باشید و باز باشید.

برای مثال، اگر از مدل موی دوستتان خوشتان نمی‌آید و دوستتان در مورد آن از شما می‌پرسد، سعی کنید به جای اینکه «فکر می‌کنم این برای شما ظاهر بدی است» بگویید: «من واقعاً آن را دوست دارم وقتی موهایت بلند است».

 

14. اعتماد به نفس داشته باشید، نه خودسر

داشتن اعتماد به نفس دوست داشتنی است، اما اعتماد به نفس بیش از حد جذاب نیست.

مردم تمایل دارند از دیگرانی که شخصیتی دارند که فقط حول محور بزرگ بودنشان می چرخد ​​دور شوند.

یک راه موثر برای جلوگیری از این امر این است که توجه خود را بر روی افراد دیگر متمرکز کنید و تعریف و تمجید و اظهارات محبت آمیز ارائه دهید.

هر روز، خانواده یا افراد غریبه، انجام این کار شما را ثابت نگه می دارد و محبت این افراد را به شما جلب می کند.

ما از افرادی که به ما چیزهای خوبی می گویند با علاقه به یاد می آوریم. ما تمایل داریم که انتقاد کنیم، سپس کسانی را که مغرور و مغرور هستند فراموش می کنیم.

 

15. با اطمینان لباس بپوشید

ما قبلاً در مورد داشتن سبک خاص خود صحبت کردیم، اما بخش مهم دیگری از اعتماد به نفس، نگاه کردن به آن بخش است.

لباس پوشیدن مناسب برای این موقعیت و حفظ وضعیت بدنی سالم باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

شما می توانید به بدن خود بدون توجه به اندازه ای که هستید اعتماد داشته باشید. اگر لباس مناسب بپوشید، به خودتان و بدنتان احترام بگذارید و خودتان را با غرور حمل کنید، مردم جذب شما خواهند شد.

اگر روزی احساس خودآگاهی کردید، قسمت هایی از بدن و شخصیت خود را که دوست دارید به خود یادآوری کنید. همچنین سلامت خود و کارهایی را که بدن شما قادر به انجام آن است به خود یادآوری کنید.

هر کس نقص هایی دارد و هر از گاهی در مورد خود احساس ناراحتی می کند. اما وقتی شیک لباس بپوشید، سرتان را بالا بگیرید و با اعتماد به نفس صحبت کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و دیگران آن را خواهند دید.

 

16. برای کمال تلاش نکنید

مهم است که به یاد داشته باشید که لازم نیست کامل باشید. وقتی می‌خواهید نقص‌های خود را نشان دهید، مردم را راحت می‌کنید. دیگران احساس خواهند کرد که اگر با آنها صمیمانه صحبت کنید، می توانند به روی شما باز شوند .

اغلب اوقات، احساسات منفی ای که در مورد خود بیان می کنید یا به آنها اشاره می کنید، توجه نابجا را به نقص های درک شده جلب می کند.

در عوض، چیزهای کوچک را رها کنید ، و وقتی با انتقاد مواجه شدید، سعی کنید آن را بخندید. در پایان روز، دیگران از شما تعریف نمی کنند، شما خودتان را تعریف می کنید.

 

17. برای خودت زندگی کن

افرادی که با هدف زندگی می کنند جذاب هستند زیرا می توانند قدرت و اقتدار درونی خود را نشان دهند.

تمرکز بر برداشت دیگران از شما اتلاف وقت است – زمانی که بهتر می تواند برای کارهایی که می خواهید در زندگی خود انجام دهید استفاده شود.

به چیزهایی فکر کنید که باعث شادی شما می شوند و چه چیزی باعث می شود احساس رضایت کنید. صدایی را در ذهن خود آرام کنید که باعث نگرانی شما در مورد نظر دیگران می شود.

 

18. شادی را انتخاب کنید

دیگران می توانند احساس کنند که شما خوشحال هستید و این شادی مسری است.

قدردانی را انتخاب کنید، به جای چیزهای منفی، چیزهای مثبت زندگی را ببینید، از چیزهای ساده لذت ببرید و لبخند را بر لبان خود نگه دارید.

نسبت به منتقد داخلی خود بیشتر آگاه باشید و سعی کنید صدای منفی منتقد خود را نادیده بگیرید. حواس خود را با پروژه ها، مطالعه، ورزش، کار، داوطلبی یا تلاش های خلاقانه پرت کنید.

همیشه اتفاق مثبتی در زندگی تان بیفتد. کاری را که برای انتخاب شادی و انعکاس آن به دیگران باید انجام دهید را انجام دهید.

 

19. مراقبت از خود را تمرین کنید

افرادی که به خوبی از خود مراقبت می کنند، برای دیگران جذاب ترند زیرا می توانند نشان دهند که به خود شفقت دارند.

مراقبت از خود به این معنی است که دیگران شما را به عنوان فردی می بینند که به اندازه کافی برای خود ارزش قائل هستند تا زمانی را برای حفظ تعادل و رفاه اختصاص دهند.

خوردن غذای سالم، ورزش منظم، نوازش کردن خود و توجه به سلامت روان باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

 

20. کاریزما را توسعه دهید

اگر با افرادی برخورد کرده اید که دوست داشتنی هستند، اما نمی توانید دقیقاً دلیل دوست داشتنی بودن آنها را در نظر بگیرید، احتمالاً دوز خوبی از کاریزما دارند.

این شامل بسیاری از ویژگی های هوش هیجانی و همچنین توانایی جادویی برای “روشن کردن اتاق” است.

هرکسی می تواند با ایجاد تغییراتی در رفتار شما بیاموزد که کاریزماتیک تر باشد. کاریزما همه چیز درباره چیزهایی است که شما می گویید و انجام می دهید نه اینکه شما به عنوان یک شخص هستید.

نشانه های اجتماعی شما، حالات فیزیکی و چهره و نحوه رفتار شما با افراد دیگر، همگی بخشی از کاریزما هستند. همانطور که اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و به طور واقعی در دسترس هستید، دیگران شما را کاریزماتیک تر می بینند.

 

افکار نهایی

توسعه و بهبود شخصیت خود برای جذاب تر شدن نیاز به تمرین دارد. این فرآیندی است که یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما با گذشت زمان، تلاش کمتر و کمتری نیاز دارد تا شخصیت شما را به چیزی تبدیل کنید که برای شما احساس خوبی داشته باشد و دیگران بخواهند در کنار آن باشند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید