جستجو
Close this search box.

تفاوت بین درونگرا و برونگرا چیست: 8 تفاوت کلیدی که باید بدانید

احتمالاً شنیده اید که خود یا دیگران را درون گرا یا برون گرا توصیف کرده اید، اما تفاوت بین درونگرا و برونگرا دقیقا چیست؟
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

احتمالاً شنیده اید که خود یا دیگران را درون گرا یا برون گرا توصیف کرده اید، اما تفاوت بین درونگرا و برونگرا دقیقا چیست؟ از طریق تست شخصیت مایرز-بریگز، بسیاری از افراد تیپ شخصیتی خود را پیدا می کنند و شروع به مطالعه معنای همه آن می کنند. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

8 نوع درونگرا چیست؟

درونگراها در تلویزیون، کتاب‌ها و فیلم‌ها اغلب به‌عنوان افراد تنهای ضداجتماعی به تصویر کشیده می‌شوند که اغلب سرشان در کتاب گیر کرده یا عمیقاً درگیر یک سرگرمی یا پروژه هستند.

در حالی که این یک اغراق است، اما این تصویر از برخی ویژگی های درونگرای گویا نشأت می گیرد . افراد درونگرا برای شارژ مجدد نیاز به زمان تنهایی دارند. آنها همچنین تمایل زیادی به خلاقیت دارند و سرگرمی ها و پروژه های پرشور زیادی دارند.

تعاملات اجتماعی اغلب « باتری اجتماعی » آنها را خالی می‌کند و باعث می‌شود آنها احساس تهی شدن و آمادگی برای کمی تنهایی کنند. 16 شخصیت مایرز بریگز با حرف اول که به صورت “I” برای درونگراها یا “E” برای برونگراها به تصویر کشیده می شود به دو قسمت تقسیم می شوند.

هشت نوع مختلف درونگرا وجود دارد که به شرح زیر توصیف می شوند:
  • INTJ : درونگرا، شهودی، متفکر، قضاوت کننده.
  • INTP: درونگرا، شهودی، متفکر، ادراک کننده.
  • INFJ: درونگرا، شهودی، احساسی، قضاوت کننده.
  • INFP : درونگرا، شهودی، احساسی، ادراک کننده.
  • ISTJ: درون گرا، حس کننده، متفکر، قضاوت کننده.
  • ISTP: درونگرا، حسگر، تفکر، ادراک.
  • ISFP: درونگرا، حسگر، احساس، ادراک.
  • ISFJ: درونگرا، حس کننده، احساس کننده، قضاوت کننده

 

8 نوع برونگرا چیست؟

در حالی که درونگراها تمایل دارند برای تنهایی خود ارزش عمیق قائل شوند، برونگراها کاملا برعکس هستند. آنها به تعامل اجتماعی نیاز دارند تا باتری های خود را شارژ کنند و برای ایده های بزرگ الهام بگیرند.

زمان طولانی تنهایی برای افراد برونگرا باعث می شود آنها احساس ضعف و بی انگیزگی کنند. همانطور که قبلاً گفته شد، حرف اول هر تیپ شخصیتی مایرز بریگز، محل تمرکز ما را توصیف می کند.

درونگراها توجه خود را به درون و برونگراها آن را به بیرون متمرکز می کنند. به راحتی می توان بین تیپ های شخصیتی برون گرا و درونگرا در موقعیت های اجتماعی بر اساس تعامل فعال آنها با اطرافیانشان تفاوت قائل شد. برونگراها مردم را دوست دارند و این نشان می دهد.

در اینجا هشت نوع برونگرا از نظر مایرز بریگز آورده شده است:
  • ENTJ: برونگرا، شهودی، متفکر، قضاوت کننده.
  • ENTP: برون گرا، شهودی، متفکر، ادراک کننده.
  • ENFJ: برونگرا، شهودی، احساسی، قضاوت کننده.
  • ENFP: برونگرا، شهودی، احساسی، ادراک کننده.
  • ESTJ: برونگرا، حس کننده، تفکر، قضاوت.
  • ESTP: برونگرا، حسگر، تفکر، ادراک.
  • ESFP: برونگرا، حس، احساس، ادراک.
  • ESFJ: حس برونگرا، احساس، قضاوت.

 

درونگرا بودن بهتر است یا برونگرا؟

قبل از پرداختن به این سوال، می‌خواهیم بر این نکته تأکید کنیم که چگونه برون‌گرا بودن به‌طور خودکار شما را به یک فرد خوب تبدیل نمی‌کند و همچنین درون‌گرا بودن نیز باعث نمی‌شود. آنها دو روی یک سکه هستند.

هر نوع میزبان مزایا و معایبی دارد. تعریف درون گرا و برون گرا بر اساس جایی است که انرژی و توجه ما متمرکز می شود. هیچکدام لزوما بهتر یا بدتر نیستند.

با این حال، افراد برون گرا به دلیل تمایل به هدایت بیرونی انرژی و تمرکز خود و پاداشی که از جلب توجه احساس می کنند، در جامعه ما بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

درونگراها انرژی خود را در درون خود قرار می دهند و باعث می شوند محتاط تر به نظر برسند و تمایل به انزوا دارند.

بسیاری از هنرمندان و متفکران نمادین بیشتر درونگرا هستند تا برونگرا. ویژگی‌های درون‌گرایانه‌شان به آن‌ها این امکان را می‌داد که غوطه‌ور شوند، خود را وقف ایده‌هایشان کنند و در تنهایی آن‌ها را دنبال کنند تا به چیزهای واقعاً شگفت‌انگیزی دست یابند.

این شدت یکی از مزایای قابل توجه درونگرایی است. از آنجایی که افراد برون گرا معمولاً برای گذراندن دوره های طولانی در تنهایی مشکل دارند، شانس آنها برای انجام کارهایی که یک درون گرا ممکن است به تنهایی انجام دهد به میزان قابل توجهی کمتر است.

مرکز توجه در هر اجتماع اجتماعی احتمالاً یک فرد برونگرا است. آنها پروانه های اجتماعی هستند که در گروه ها و گفتگوهای بزرگ رشد می کنند. شخصیت بیرونی آنها آنها را برای همه افراد مختلف به یاد ماندنی و جذاب می کند.

شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد افراد برون‌گرا به طور فعال به دنبال جلب توجه هستند زیرا احساس پاداش می‌کنند. تحقیقات ارتباط بین شخصیت های برونگرا و درک توجه به عنوان یک پاداش را نشان داده است . در حالی که هیچ کدام از تیپ های شخصیتی بهتر نیستند، به نظر می رسد برونگراها در جلب توجه در جامعه ما مزیتی دارند.


پیشنهادی: آیا شما یک شهود درونگرا هستید؟ 11 نشانه مطمئنی که شما هستید


تفاوت درونگرا و برونگرا

 

تفاوت های درونگرا و برونگرا

درونگراها و برونگراها دو توصیف تیپ شخصیتی هستند که نحوه تعامل ما با جهان را نشان می دهند.

ما ممکن است این دو تیپ شخصیتی را خجالتی و برونگرا بدانیم، اما چیزی بیشتر از این وجود دارد. بیایید به هشت تفاوت کلیدی بین یک درون گرا و یک برون گرا بپردازیم.

 

1. چگونه آنها را شارژ می کنند

درونگراها باتری های اجتماعی خود را با صرف زمان برای خلوت شدن با خود و افکارشان شارژ می کنند. این زمان ارزشمند است و به آنها اجازه می دهد در موقعیت های اجتماعی پرانرژی ظاهر شوند.

آن‌ها اغلب پس از گردهمایی‌های اجتماعی، به‌ویژه تجمع‌های بزرگ، قبل از اینکه دوباره چهره‌شان را نشان دهند، به مدتی زمان نیاز دارند تا به آنها فرصت داده شود تا خودشان را بازسازی کنند.

از سوی دیگر، برونگراها برای پر کردن فنجان خود به تعامل اجتماعی متکی هستند. بسیاری از برونگراها اگر زمان زیادی را به تنهایی سپری کرده باشند، در تمرکز و تمرکز مشکل دارند و فعالانه بیرون می روند و با هم معاشرت می کنند تا دوباره شارژ شوند و افکار و ایده هایشان دوباره به هم بخورد.

 

2. چگونه آنها را درک می کنند

در اکثر مواقع تشخیص افراد درونگرا و برونگرا در میان جمعیت بسیار آسان است.

کسانی که به سمت ساکت و مشاهده گرایش دارند، اغلب شخصیت‌های درون‌گرا هستند، در حالی که آن‌هایی که فعالانه با افراد متعدد درگیر هستند و در اطراف غوغا می‌کنند، به احتمال زیاد برون‌گرا هستند.

شما احتمالاً یک درونگرا را ساکت یا خجالتی و برونگراها را اهل گفتگو و گفتگو خواهید دید.

 

3. جایی که آنها توجه را متمرکز می کنند

یکی از تعیین کننده ترین جنبه های هر تیپ شخصیتی مربوط به جایی است که آنها توجه خود را متمرکز می کنند.

درونگراها توجه خود را به درون متمرکز می کنند. بیشتر اوقات، آنها به کاوش و غواصی مستقل در افکار و ایده های خود راضی هستند. یک روز عالی برای افراد درون گرا مستلزم این است که در ذهنشان عمیق باشند.

تنها ماندن با افکار آنها مانند خانه یک درونگرا است.

از طرف دیگر افراد برون گرا توجه خود را به بیرون متمرکز می کنند. آنها تمایل دارند ایده ها و الهامات بزرگ خود را از منابع بیرونی بیرون بکشند. تنها نشستن در خانه به احتمال زیاد خلاقیت و ایده های آنها را متوقف می کند. آنها باید بیرون بیایند و چیزهایی را تجربه کنند تا آب آنها جاری شود.


پیشنهادی: شهود برونگرا: 8 نشانه که شما یک تیپ شخصیتی NE هستید


 

4. نحوه ارتباط آنها

برونگراها دوست دارند افکار و احساسات خود را به صورت ظاهری بیان کنند و در مورد آنها صحبت کنند. ارتباطات برای آنها نیروی حیاتی است. از آنجایی که تمایل دارند از توجه لذت ببرند و احساس پاداش کنند، با افراد مختلف زیادی صحبت می کنند.

بسیاری از تیپ‌های شخصیتی برون‌گرا تمایل دارند از طریق بیان بیرونی افکار و احساسات خود در مورد آنها کار کنند.

درونگراها تمایل به برقراری ارتباط کمتر پربار و به میزان قابل توجهی افراد کمتری دارند. برای درونگراها، به خصوص افراد جدید، باز کردن کار دشوارتر است. به ندرت می توان آنها را در حالت پرحرفی یافت مگر اینکه با کسی که خیلی خوب می شناسد صحبت کنند.

 

5. اندازه دایره اجتماعی آنها

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین شخصیت‌های درون‌گرا و برون‌گرا، اندازه حلقه‌های اجتماعی آنهاست.

شاید حدس زده باشید که درونگراها دایره های کوچکی دارند در حالی که برونگراها دایره های بسیار بزرگ دارند.

از آنجایی که درونگراها تمایل دارند فقط با تعداد کمی از افراد برگزیده ارتباط برقرار کنند، دایره اجتماعی آن‌ها کوچک می‌ماند و در طول زمان تقریباً یکسان باقی می‌ماند. با این حال، به نظر می رسد افراد برونگرا هر بار که بیرون می روند، افراد جدیدی را به حلقه اجتماعی خود اضافه می کنند. باز شدن با افراد جدید به طور طبیعی اتفاق می افتد و به آنها اجازه می دهد دایره اجتماعی خود را به طور مداوم رشد دهند.

 

6. چگونه آنها بر روی وظایف تمرکز می کنند

در حالی که تمرکز به سایر ویژگی های شخصیتی نیز بستگی دارد، بین افزایش تمرکز و درونگرایی همبستگی وجود دارد. درونگراها دوست دارند بدون وقفه با افکار خود خلوت کنند و این به افزایش توانایی آنها در تمرکز کمک می کند.

از آنجایی که برون گراها تمایل دارند ایده ها و خلاقیت خود را از منابع بیرونی دریافت کنند، آنها تمایل دارند زمان چالش برانگیزتری برای تمرکز در دوره های طولانی تری داشته باشند.

بسیاری از برون گراها می گویند که باید با بیرون رفتن و تعامل با مردم دوباره شارژ شوند تا انگیزه خود را دنبال کنند. اغلب این امر مستلزم وقفه های مکرر از وظایف خاص است و مانع تمرکز کلی می شود.

 

7. زمان خود را چگونه می گذرانند

اگر شما یا کسی که می‌شناسید درون‌گرا است، احتمالاً از مدت زمانی که درون‌گراها صرف خودشان می‌کنند آگاه هستید. تنهایی برای درونگراها احساس امنیت و راحتی می کند، در حالی که تعاملات اجتماعی پس از مدتی خسته کننده است.

بیشتر افراد درونگرا زمان زیادی را به تنهایی صرف کار روی سرگرمی ها و علایق مختلف می کنند. همانطور که ممکن است تصور کنید، برونگراها بیشتر وقت خود را در کنار دوستان و خانواده می گذرانند.

تقویم اجتماعی آنها معمولاً مملو از رویدادهایی است که افراد زیادی در آن شرکت دارند. آنها از تعاملات اجتماعی تغذیه می کنند و تلاش می کنند تا هر زمان که می توانند تا آنجا که می توانند به دست آورند.

 

8. چگونه گوش می دهند

برون گراها تمایل دارند افکار، ایده ها و احساسات خود را با صحبت کردن با افراد دیگر حل کنند. در حالی که این یک راه عالی برای پردازش چیزها است، برونگراها تمایل دارند بیشتر صحبت کنند تا گوش دادن.

درونگراها تمایل دارند به سمت مخالف آونگ تاب بخورند. در تعاملات و مکالمات اجتماعی، درونگراها بیشتر به گوش دادن و مشاهده کردن تمایل دارند تا با صحبت کردن مشارکت کنند.

این توانایی افراد درونگرا را شنونده های عالی می کند. برون گراها نیز می توانند شنوندگان خوبی باشند، اما به همان اندازه که برای کسانی که در سمت درونگرای طیف قرار دارند، طبیعی نیست.

تیپ های شخصیتی روشی جذاب برای شناخت خود از طریق تجزیه و تحلیل الگوهای رفتاری است. در حالی که برون گراها و درون گراها از بسیاری جهات با هم تفاوت دارند، هیچکدام لزوما بهتر یا ترجیح داده نمی شوند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که بسیاری از تیپ های شخصیتی برونگرا و درونگرا، علیرغم تفاوت هایشان، تمایل به تبدیل شدن به دوستان عالی دارند.

درست است که از بسیاری جهات، مخالفان جذب می شوند. هرکسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و دیدن تعادل بین شخصیت‌های برون‌گرا و درون‌گرا بسیار ارزشمند است.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید