جستجو
Close this search box.

آمبیورت | 11 نشانه که شما یک شخصیت دو طرفه هستید

شخصیت میانگرا (آمبیورت) کیست؟ | تا به حال احساس کرده اید که با یک درون گرا یا برون گرا کاملا سازگار نیستید؟شما یک آمبیورت (میانگرا) هستید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

آیا تا به حال احساس کرده اید که کاملاً با قالب یک درون گرا یا برون گرا کلاسیک سازگار نیستید؟ خوب، شما ممکن است فقط یک آمبیورت (میانگرا) باشید!

بیایید علائمی را که گاهی اوقات به سختی قابل تشخیص هستند بررسی کنیم تا به شما در تشخیص این تیپ شخصیتی منحصر به فرد در خود یا اطرافیانتان کمک کنیم.

با مجله قهرمان همراه باشید، بنشینید و در این سفر روشنگرانه به ما بپیوندید تا قلمرو فریبنده (میانگرا) آمبیورت ها را بهتر درک کنید. شما هرگز نمی دانید، فقط ممکن است راه جدیدی برای پذیرش و قدردانی از شخصیت واقعی خود پیدا کنید.

 

شخصیت آمبیورت چیست؟

برای درک کامل مفهوم آمبیورت، باید کمی در مورد مبانی تایپ شخصیت بدانید.

کارل یونگ، روان‌شناس سوئیسی، اصطلاحات درون‌گرایی و برون‌گرایی را در اثر خود در دهه 1920 با عنوان « روان‌شناسی نوع » (انواع روان‌شناختی) معرفی کرد.

به گفته یونگ، تفاوت اصلی بین درونگراها و برونگراها در نحوه به دست آوردن انرژی نهفته است – برونگراها با تعاملات اجتماعی نیرو می گیرند، در حالی که درونگراها آنها را خسته کننده می دانند.

بنابراین، برونگراها بیشتر با دنیای بیرون درگیر هستند، در حالی که درونگراها درونگرا و متفکر هستند.

تئوری های دیگر این ترجیحات را به سطوح مختلف برانگیختگی قشر مغز (فعالیت مغز) نسبت می دهند. درونگراها برانگیختگی قشری بالاتری دارند و اطلاعات را سریعتر پردازش می کنند.

دیدگاه دیگری نشان می‌دهد که مغز افراد برون‌گرا به پاداش‌هایی مانند پاداش‌هایی که در طول تعاملات اجتماعی تجربه می‌شوند، حساس‌تر است، و این باعث می‌شود آنها تمایل بیشتری به اختلاط داشته باشند.

مطالعات متعدد تفاوت های قابل توجهی را بین مغز درون گرا و برون گرا نشان می دهد که هر تیپ شخصیتی دارای مجموعه ای از نقاط قوت و ضعف خود است.

با این حال، درون‌گرایی و برون‌گرایی در یک طیف وجود دارند، و بیشتر افراد در جایی در این میان قرار می‌گیرند و کمی به سمت یکی یا دیگری متمایل می‌شوند.

آمبیورت این حد وسط را اشغال می کنند و از مزایای هر دو ویژگی درون گرا و برون گرا بهره مند می شوند.

این موقعیت سودمند پس از آن که آدام گرانت، استاد روانشناسی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، مطالعه ای را در Psychological Science منتشر کرد، مورد توجه قرار گرفت.

این مطالعه نشان داد که آمبیورت ها به دلیل شخصیت انطباق پذیرشان به عنوان فروشنده عملکرد بهتری دارند.

گرانت توضیح می‌دهد: «آمبیورت‌ها احتمالاً قاطعیت و اشتیاق کافی برای متقاعد کردن و بستن یک فروش ابراز می‌کنند، اما تمایل بیشتری به گوش دادن به علایق مشتریان دارند و کمتر آسیب‌پذیر هستند که بیش از حد هیجان‌زده یا با اعتماد به نفس بیش از حد به نظر برسند».

جالب توجه است، این مطالعه نشان داد که برونگراها از درونگراها بهتر عمل نمی کنند، زیرا هر دو تیپ شخصیتی درصد فروش مشابهی را ایجاد می کنند.

از آنجایی که بیشتر مردم به عنوان دوسوگرا شناخته می شوند، تشخیص نشانه های آمیبورژی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این تیپ شخصیتی با شما طنین انداز می شود یا خیر.

 

 

11 نشانه شخصیت آمبیورت

 

1. سازگار در هر شرایطی

آمبیورت مانند آفتاب پرست های اجتماعی هستند که در موقعیت های مختلف احساس راحتی می کنند. آن‌ها می‌توانند در مهمانی‌ها به گفتگو بپردازند یا با کتاب یا نمایش به تنهایی استراحت کنند. این سازگاری به این معنی است که آن‌ها در موقعیت‌های وسیع‌تری نسبت به درون‌گراها یا برون‌گراها راحت هستند، و آنها را برای هر موقعیتی همراهی می‌کند.

 

2. ریسک پذیری متعادل

میانگرا خط بین محتاط و ماجراجو را طی می کند. آنها می توانند تصمیمات تکانشی بگیرند، اما همچنین می دانند چه زمانی باید ترمز بگیرند و به همه چیز فکر کنند. این تعادل به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از هیجان‌های زندگی لذت ببرند، بدون اینکه فریب بخورند و دیدگاهی منحصربه‌فرد در مورد ریسک‌پذیری به آن‌ها می‌دهد.

 

3. تسلط بر هنر صحبت کردن و گوش دادن

آمبیورت یک قدرت فوق العاده دارند – آنها می دانند که چه زمانی افکار خود را به اشتراک بگذارند و چه زمانی باید گوش دقیق داشته باشند. این باعث می شود که آنها ارتباطی استثنایی داشته باشند، زیرا می توانند سبک خود را برای هر موقعیتی تطبیق دهند، خواه تعطیل کردن یک فروش، ارائه یک شانه برای گریه کردن، یا صرفاً درگیر شوخی دوستانه باشد.


پیشنهادی: تفاوت بین درونگرا و برونگرا چیست: 8 تفاوت کلیدی که باید بدانید


 

4. کار راحت به تنهایی یا گروهی

فرد مبهم در محیط های کاری مختلف، از کارهای انفرادی گرفته تا پروژه های تیمی، پیشرفت می کند. آنها می توانند به تنهایی سازنده باشند اما از انرژی همکاری نیز لذت ببرند. این انعطاف‌پذیری به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خود را با تقاضاهای کاری در حال تغییر وفق دهند و در محیط‌های مختلف حرفه‌ای برتری پیدا کنند.

 

5. قدردانی از فعالیت و از کار افتادگی

آمبیورت تعادل انرژی منحصر به فردی دارند. آنها عاشق معاشرت با دوستان، معاشرت و مشغول ماندن هستند، اما برای شارژ مجدد نیز هوس زمان استراحت دارند. ترجیح آنها برای فعالیت یا اوقات فراغت بسته به موقعیت آنها در زنجیره درونگرایی-برونگرایی متفاوت است.

 

6. پیمایش گفتگوهای کوچک و گفتگوهای عمیق

آمبیورت می توانند بدون دردسر بین گفتگوهای معمولی و بحث های فکر برانگیز جابه جا شوند. آنها می دانند که صحبت های کوچک بخشی از معاشرت است، اما به سرعت از گفتگوهای سطحی خسته می شوند. تطبیق پذیری آنها به این معنی است که می توانند در سطوح مختلف با دیگران ارتباط برقرار کنند.

 

7. اعتماد و در عین حال شکاک

میانگرا می تواند باز باشد و به افراد جدید اعتماد کند و فوراً بهترین ها را در آنها ببیند. با این حال، آنها همچنین شهود شدیدی دارند که وقتی کسی قابل اعتماد نیست به آنها هشدار می دهد. رویکرد متعادل آنها به اعتماد به آنها این امکان را می دهد که بدون مراقبت یا ساده لوح بودن، ارتباطات معنی داری ایجاد کنند.

 

8. لذت بردن از کانون توجه، اما نه برای مدت طولانی

میانگرا لحظات خود را در کانون توجه قرار می دهند، اما آنها همچنین می دانند که زمان آن است که به عقب برگردند. آن‌ها از بودن در زندگی مهمانی لذت می‌برند، اما پس از مدتی، ممکن است ترجیح دهند که در میان جمع شوند و اجازه دهند دیگران بدرخشند و از تخلیه انرژی ناشی از توجه طولانی‌مدت اجتناب کنند.

 

9. نمرات را در آزمون های مایرز-بریگز ببندید

آمبیورت ها معمولاً در آزمون های شخصیتی مانند مایرز-بریگز، نمرات تقریباً مساوی برای درون گرایی و برون گرایی دارند. نتایج آنها ممکن است کمی بیشتر به یک طرف متمایل شود، اما به طور کلی، نمرات آنها ماهیت متعادل آنها را نشان می دهد.

 

10. درک متفاوت توسط دیگران

سازگاری آمبیورت می تواند باعث شود افراد بسته به موقعیت، آنها را درون گرا یا برون گرا بدانند. هنگامی که آنها در رویدادها معاشرت می کنند، ممکن است برونگرا به نظر برسند، در حالی که در شب های آرام تر، درون گراتر به نظر می رسند.

 

11. پذیرش خودانگیختگی و ساختار

میانگرا از هیجان برنامه‌های بداهه قدردانی می‌کنند و در عین حال به برنامه‌های سازمان‌یافته نیز اهمیت می‌دهند. این تعادل به آنها اجازه می دهد از شگفتی های زندگی لذت ببرند و در عین حال احساس ثبات و نظم را حفظ کنند.

بنابراین، اگر با این نشانه‌ها طنین‌اندازی کنید، ممکن است فقط یک آمبیورت باشید! ویژگی های منحصر به فرد خود را در آغوش بگیرید و از این تیپ شخصیتی سازگار و همه کاره نهایت استفاده را ببرید.


پیشنهادی: وظیفه گرا هستید یا هدف گرا؟ چگونه می توان هر دو را بهبود بخشید


 

نام های دیگر برای آمبیورت (میانگرا) اشتباه گرفته شده

  • درونگرای اجتماعی: این اصطلاح به افرادی که بیشتر به درون گرایی تمایل دارند، اشاره می کند، اما همچنان می توانند در صورت نیاز به راحتی معاشرت کنند. آنها ممکن است گردهمایی های کوچک یا تعاملات فردی را به مهمانی های بزرگ ترجیح دهند.
  • درونگرای برونگرا: اصطلاحی به ظاهر متناقض، به افرادی اشاره دارد که از معاشرت لذت می برند، اما به زمان تنهایی خود نیز برای شارژ مجدد نیاز دارند. آنها می توانند زندگی مهمانی باشند اما در نهایت به تنهایی عقب نشینی می کنند.
  • برون گرا محفوظ: این دوسوگراها تمایل بیشتری به برون گرایی دارند، اما رویکردی کنترل شده و معتدل تر به تعاملات اجتماعی نشان می دهند. آنها از بودن در کنار دیگران لذت می برند، اما ممکن است همیشه در مرکز توجه نباشند.
  • برونگرای درونگرا: این برچسب ماهیت افراد دوسوگرا را نشان می دهد که عمدتاً برونگرا هستند اما گهگاهی هوس می کنند زمانی را به تنهایی برای شارژ مجدد یا شرکت در فعالیت های انفرادی بگذرانند.

این اصطلاحات جایگزین، تطبیق پذیری و پیچیدگی شخصیت مبهم را برجسته می کند، و تأکید می کند که این افراد بیش از آنچه به چشم می آید، وجود دارد.

 

افکار نهایی

درک و پذیرش شخصیت مبهم شما می تواند فرصت های جدیدی را باز کند و تجربیات زندگی شما را افزایش دهد.

خودآگاه بودن و هماهنگی با محیط به شما این امکان را می دهد که از سازگاری ذاتی خود استفاده کنید و در موقعیت های مختلف پیشرفت کنید.

همانطور که درباره آمبیورت (میانگرا) بیشتر می آموزید و کشف می کنید که در طیف شخصیتی کجا قرار دارید، برای تنظیم رفتار و واکنش های خود در هر دو محیط حرفه ای و اجتماعی مجهز خواهید شد.

چه در حال ارائه به یک مشتری متفکر باشید و چه در یک جلسه طوفان فکری پر جنب و جوش شرکت می کنید، می دانید که چه زمانی انرژی خود را جمع کنید یا رویکرد محتاطانه تری داشته باشید.

توانایی شما برای جابه‌جایی یکپارچه بین گرایش‌های درون‌گرا و برون‌گرا دارایی ارزشمندی است. با استفاده از این انعطاف‌پذیری، می‌توانید موفقیت بیشتری در روابط، شغل و تمام جنبه‌های زندگی‌تان داشته باشید. طبیعت مبهم خود را در آغوش بگیرید و فواید آن را مشاهده کنید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید