جستجو
Close this search box.

درونگرا چیست و آیا من یکی هستم؟

افراد درونگرا چه نشانه هایی دارند؟ | افراد درونگرا به وضوح افرادی قدرتمند و با بصیرت هستند که می توانند تأثیر زیادی بر جهان بگذارند.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

شخصیت درونگرا چه ویژگی دارد؟  وقتی در یک مهمانی یا سر کار هستید، آیا اول از همه مورد توجه دیگران قرار می گیرید زیرا احساس می کنید که باید در مرکز قرار بگیرید؟  آیا دوست دارید به افرادی که نمی شناسید نزدیک شوید و صحبت های کوچکی کنید یا چیزی در مورد اینکه از کجا آمده اند یاد بگیرید؟

یا ترجیح می دهید از کانون توجه دور بمانید و به جای صحبت در مورد آب و هوا یا ورزش، مکالمات خود را به چند مورد معنادار محدود کنید؟

اگر دوست دارید در مرکز توجه باشید یا با گروهی از افراد باشید، به این معنی است که مشتاق تماس هستید و دوست دارید با دیگران ارتباط زیادی برقرار کنید. شما ممکن است برونگرا باشید.

با این حال، اگر ترجیح می‌دهید کمی در پس‌زمینه بمانید، ممکن است تنهایی را به جای بودن در کنار جمعیت زیادی ترجیح دهید. شما احتمالا یک درونگرا هستید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

تفاوت درونگرا در مقابل برونگرا در یک نگاه

در اینجا مروری اجمالی از تفاوت های یک درون گرا و یک برون گرا است:

  • درونگراها با تنهایی شارژ می شوند. برونگراها با اجتماعی بودن شارژ می شوند.
  • درونگراها محتاط ترند . برونگراها بازتر هستند.
  • درونگراها گفتگوهای یک به یک را ترجیح می دهند. برونگراها از گفتگوهای گروهی لذت می برند.
  • افراد درونگرا با دوستان کمی روابط نزدیک تری دارند. برونگراها دوستان بیشتری دارند اما نه به اندازه نزدیک.
  • درونگراها بیشتر گوش می دهند. برونگراها بیشتر صحبت می کنند.
  • درونگراها با تغییر دست و پنجه نرم می کنند. برونگراها تغییر را آسان می یابند.
  • افراد درونگرا می توانند برای مدت طولانی تمرکز عمیقی داشته باشند. برونگراها راحت تر حواسشان پرت می شود.
  • درونگراها قبل از تصمیم گیری فکر می کنند. برونگراها سریع تصمیم می گیرند.
  • افراد درونگرا به توجه اهمیتی نمی دهند. برونگراها عاشق جلب توجه هستند.
  • افراد درونگرا در صورت درخواست در جلسات شرکت می کنند. برونگراها در جلسات صحبت می کنند.
  • درونگراها کار در فضاهای آرام را ترجیح می دهند. برونگراها در فضاهای باز خوب کار می کنند.

اکنون که ایده مختصری در مورد این دو ویژگی شخصیتی دارید، بیایید به ویژگی‌های یک درون‌گرا و اینکه چرا ممکن است یکی از آنها باشید، بپردازیم.

 

درونگرا چیست؟

ویژگی های شخصیتی درون گرایی و برون گرایی اولین بار توسط روانپزشک سوئیسی کارل یونگ معرفی شد.

برون گرایی به طور معمول ویژگی افرادی است که برون گرا، پرانرژی و پرحرف هستند، در حالی که افرادی که درون گرا هستند تمایل بیشتری به رفتار محتاطانه دارند و اوقات تنهایی خود را گرامی می دارند.

درون‌گرایی و برون‌گرایی به‌صورت پیوسته وجود دارند و بیشتر مردم کاملاً درون‌گرا یا کاملاً برون‌گرا نیستند.

کارل یونگ معتقد بود که هر کس ترکیبی از هر دو ویژگی دارد و یک طرف بر طرف دیگر مسلط است.

در حالی که او معتقد بود درونگرایی و برونگرایی یک نگرش هستند، مردم اکنون درک می کنند که این ویژگی های شخصیتی در رفتارهای ما منعکس می شود.

متأسفانه برای بسیاری از افراد درونگرا، جامعه ما تمایل به رفتارهای برونگرا دارد. «ایده‌آل برون‌گرا» این باور رایج است که کسانی که معاشرتی، برون‌گرا و آماده مرکز توجه هستند، موفق‌تر هستند و از مزیت برخوردارند.

فرهنگ غرب، به ویژه، درونگرایی را به عنوان یک ضعف و نقص در نظر گرفته است.

مردم معمولاً به سوی دیگرانی کشیده می‌شوند که برون‌گرا و خوش اخلاق هستند و افراد برون‌گرا را با اعتماد به‌نفس‌تر و تواناتر می‌بینند.

به همین دلیل، درونگراها مورد انگ شده اند و اغلب مجبورند خود را با آرمان هایی که فرهنگ ما ترجیح می دهد و به آنها پاداش می دهد، وفق دهند.

ما در حال آگاه شدن از استعدادها و توانایی های ناشناخته قبلی افراد درونگرا برای ایجاد تغییرات مثبت، سازنده و متفکرانه در جهان هستیم.

در واقع، تحقیقات نشان داده است که محیط‌های کار امروزی پذیرای افرادی است که ساکت‌تر و محتاط‌تر هستند و این امکان را برای افراد درون‌گرا فراهم می‌کند تا در اولویت‌های شخصیتی خود شناخته شوند و حتی از آنها حمایت شود.

 

 

ویژگی های درونگرا

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که درون‌گراها به اشتراک می‌گذارند، اگرچه هر درون‌گرای یکسان نیست. در اینجا چند ویژگی شخصیتی مشترک افراد درونگرا آورده شده است:

 

آنها خودآگاه هستند.

درونگراها تفکر و تحلیل زیادی انجام می دهند و اغلب احساسات و تجربیات خود را منعکس می کنند. این باعث می‌شود که در مقایسه با کسانی که تمایل به انعکاس ندارند، بسیار خودآگاه باشند.

 

آنها متفکر هستند.

درونگراها افرادی متفکر هستند، احتمالاً به این دلیل که می دانند از دیگران چه می خواهند. آنها تلاش می کنند تا توجه و مهربانی را که برای خود می خواهند به دیگران ارائه دهند.

 

آنها از جزئیات قدردانی می کنند.

درونگراها معمولاً مکالمات بسیار معنی‌داری را ترجیح می‌دهند که به جزئیات زیادی بپردازند تا صحبت‌های کوچک و بی‌معنی.

آنها دوست دارند پیچیدگی های چیزهایی را که به آنها علاقه دارند بدانند و از موضوعاتی که آنها را هیجان زده نمی کند چشم پوشی می کنند.

 

آنها احساسات خود را برای خود نگه می دارند.

افراد درونگرا ترجیح می دهند احساسات خود را در درون خود نگه دارند تا اینکه در مورد آنها با دیگران صحبت کنند. مکانیسم های مقابله آنها با استرس بیشتر بر خودمراقبتی متمرکز است تا مشارکت خود.

 

آنها ترجیح می دهند با افرادی که می شناسند معاشرت کنند.

درونگراها دوست دارند راحت باشند و احساس امنیت کنند. آنها از بودن در کنار گروهی از دوستان که می توانند به آنها اعتماد کنند لذت می برند.

 

قرار گرفتن در گروه‌های غریبه می‌تواند باعث شود آنها احساس استرس و تحریک بیش از حد کنند.

آنها دوست دارند مشاهده کنند.
درونگراها ترجیح می‌دهند که بنشینند و یک موقعیت را مشاهده کنند تا بتوانند آن را درونی تجزیه و تحلیل کنند.


پیشنهادی: دوره شخصیت شناسی جردن پیترسون


 

8 تیپ شخصیتی درونگرا

نشانگر نوع مایرز-بریگز یک پرسشنامه درون نگر است که ترجیحات روانشناختی را در شیوه ای که افراد جهان اطراف خود را می بینند و مطابق با آن رفتار می کنند، متمایز می کند.

این آزمون خود گزارشی شخصیت را بر اساس نظریه های کارل یونگ در شانزده تیپ متمایز قرار می دهد.

هدف از شناخت تیپ شخصیتی این است که از خصوصیات خودمان آگاه شویم و افکار و رفتارهایمان را از طریق دریچه شخصیت معنا کنیم.

همچنین به ما کمک می کند تا شغلی را بهتر انتخاب کنیم، دیگران را درک کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم و ترجیحات خود را کاملاً عادی بپذیریم.

 

در اینجا 8 تیپ شخصیتی مختلف که شامل درون گرایی می شوند، آورده شده است:

 

1. ISTJ – درونگرا / حسگر / تفکر / قضاوت

حدود 16.4 درصد از مردان و 6.9 درصد از زنان در رده ISTJ قرار می گیرند. آنها مشتاق امنیت و آرامش هستند و محیطی آرام و جدی تر را ترجیح می دهند.

ISTJ ها معمولاً سختکوش بسیار مسئولیت پذیر و قابل اعتماد هستند و به شیوه ای منطقی و عملی فکر می کنند.

ISTJ ها پیش بینی پذیری سنت ها را دوست دارند و به نظم و سازماندهی در خانه و محل کار ترجیح می دهند.

 

2. ISFJ – درونگرا / حسگر / احساس / قضاوت

حدود 8.1 درصد از مردان و 19.4 درصد از زنان ISFJ هستند. ISFJ ها ساکت و مهربان هستند و به آنچه در اطرافشان می گذرد توجه زیادی دارند. آنها نسبت به تعهدات خود و سایر افراد مسئول و وفادار هستند و اغلب به احساسات دیگران بسیار توجه می کنند.

آنها آسایش زیادی را در امنیت و ثبات می یابند. ماهیتی باثبات و کاربردی دارند و برای امنیت و سنت ها ارزش قائل هستند. آنها اغلب علاقه مند هستند که به نحوی به دیگران خدمت کنند.

 

3. INFJ – درونگرا / شهودی / احساسی / قضاوت کننده

تنها 1.3 درصد از مردان و 1.6 درصد از زنان INFJ هستند. این افراد حساس هستند، در عین حال می توانند به روشی بی سر و صدا نیرومند باشند. آنها در ارتباطاتی که می بینند به دنبال معنا می گردند و اغلب سعی می کنند انگیزه های افراد دیگر را درک کنند که به مرور زمان به آنها بینش عالی می آموزد.

INFJ ها توجه و متعهد به ارزش های خود هستند. هنگامی که آنها یک چشم انداز ایجاد کردند، به سرعت در مورد نحوه اجرای چشم انداز خود تصمیم می گیرند.

 

4. INTJ – درونگرا / شهودی / تفکر / قضاوت

INTJ ها 3.3 درصد از مردان و تنها 0.8 درصد از زنان را تشکیل می دهند. آنها به شدت مستقل و تحلیلی هستند. نقطه قوت اصلی آنها در تبدیل نظریه ها به طرح های ملموس نهفته است.

آنها الگوها را درک می کنند و می توانند توضیحی برای اینکه چرا همه چیز همانطور که هستند ارائه دهند.

وقتی INTJ ها به چیزی متعهد می شوند، آن را دنبال می کنند. آنها استانداردهای بالایی را برای عملکرد خود و عملکرد همکاران و همسالان خود حفظ می کنند.

آنها مهارت های رهبری قوی دارند، اما می توانند از رهبرانی پیروی کنند که به آنها اعتماد دارند.

 

5. ISTP – درونگرا / حسگر / تفکر / ادراک

حدود 8.5 درصد از مردان و 2.4 درصد از زنان ISTP هستند. آنها افرادی محتاط هستند که به چگونگی کار کردن و چرایی کارکرد کارها مانند آنها علاقه دارند. به همین دلیل، آنها مهارت های مکانیکی بالایی دارند و اغلب در ورزش استعداد دارند.

آنها بردبار هستند و می توانند موقعیت ها را تا زمانی که راه حلی پیدا شود مشاهده کنند. آنها به اصول چیزها علاقه مند هستند تا به درک دلیل پشت سر چرایی چیزها آنطور که به نظر می رسند کمک کنند.

ISTP ها تحلیلی هستند و در یافتن راه حل برای مشکلات دنیای واقعی عالی هستند.

 

6. ISFP – درونگرا / حسگر / احساس / درک

ISFP ها 7.6 درصد از مردان و 9.9 درصد از زنان را تشکیل می دهند. آنها افراد بسیار مهربانی هستند، اگرچه ساکت، جدی و حساس هستند. آنها از درگیری اجتناب می کنند و نسبت به افرادی که به آنها اهمیت می دهند وفادار و وفادار هستند.

آنها قدردانی خاصی از زیبایی اشیا دارند. ISFP ها منعطف و دارای ذهن باز هستند، که اغلب آنها را به خلاقیت در تلاش های خود سوق می دهد.

آنها زمانی عالی هستند که بتوانند با سرعت خود و در فضای خود کار کنند. آنها قدردانی شدیدی از زمان حال دارند و می توانند شکرگزاری را در لحظه تمرین کنند.

 

7. INFP – درونگرا / شهودی / احساسی / ادراک کننده

INFP ها 4.1 درصد از مردان و 4.6 درصد از زنان را تشکیل می دهند. آنها متفکرانی متفکر هستند که تمایل دارند ساکت و آرمانگرا باشند.

آنها کنجکاو هستند و می توانند به راحتی امکان اجرای ایده ها را در جایی که دیگران نمی توانند ببینند.

آنها ارزش های قوی دارند و به کسانی که دوستشان دارند بسیار وفادار هستند.

INFP ها سازگار و راحت هستند و از این فرصت استفاده می کنند تا به افراد دیگر کمک کنند تا پتانسیل های خود را برآورده سازند.

 

8. INTP – درونگرا / شهودی / تفکر / ادراک – (4.8٪ از مردان، 1.8٪ از زنان)

حدود 4.8 درصد از مردان و 1.8 درصد از زنان INTP هستند. آنها منطقی فکر می کنند و بسیار با کفایت هستند، در عین حال به روشی خلاقانه. آنها اصیل هستند و معمولاً به ایده ها و نظریه ها علاقه زیادی دارند.

آن‌ها می‌توانند به طور جدی روی حوزه‌های مورد علاقه خود برای حل مشکلات تمرکز کنند و می‌توانند شک و حتی انتقاد کنند.

مانند سایر افراد درونگرا، آنها ساکت و محتاط هستند و آشنایی با آنها برای برخی افراد دشوار است. آنها بسیار فردی هستند و نیازی به پیرو بودن ندارند.

 

آیا شما فردی درونگرا هستید؟

افراد درونگرا به وضوح افرادی قدرتمند و با بصیرت هستند که می توانند تأثیر زیادی بر جهان بگذارند.

فقط از آلبرت انیشتین، بیل گیتس، استیون اسپیلبرگ، آبراهام لینکلن، مارک زاکربرگ، جی کی رولینگ، ایلان ماسک و باراک اوباما بپرسید – همه کسانی که درونگرا هستند.

در حالی که زمانی به آن‌ها فاقد کاریزما، اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی تلقی می‌شدند، درون‌گراها اکنون به دلیل توانایی‌هایشان در تجزیه و تحلیل دقیق موقعیت‌ها، بهره‌گیری از تخیلات تیزشان و مشاهده ظرافت‌هایی که دیگران از آن‌ها غافل هستند، ارزش‌گذاری می‌شوند.

اگر فردی درونگرا هستید، پس مطمئناً باید به ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد خود افتخار کنید و از آنها به نفع خود استفاده کنید. دیگر نیازی به تظاهر به برونگرا بودن ندارید .

شما می توانید به همان اندازه موفقیت و رضایت در زندگی داشته باشید که هر برون گرا می تواند از آن لذت ببرد – با شرایط خودتان!

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید