جستجو
Close this search box.

19 ویژگی برجسته زن آلفا که او را متمایز می کند

زن آلفا چه ویژگی هایی دارد و در رابطه چگونه رفتار می کند| چگونه یک زن آلفا باشیم | در زنانی که بیشتر به آنها احترام می گذارید، می شناسید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

سر و صدای متناقض زیادی در مورد معنای کلمه “زن آلفا” وجود دارد. برای شناسایی ویژگی‌های آلفای واقعی واقعاً یک دقیقه وقت صرف کردیم. و هیچ ارتباطی با مردانگی سمی یا سندرم ملکه زنبور عسل ندارند.

شما بدون شک آنها را در زنانی که بیشتر از همه به آنها احترام می گذارید، می شناسید – کسانی که به عنوان نمونه ای از آنها نگاه می کنید. اینها ویژگی هایی هستند که هر زنی باید آن را پرورش دهد تا تبدیل به فردی شود که باید باشد. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

زن آلفا چیست؟

اگر می‌پرسید “آیا من یک زن آلفا هستم؟” این کمک می کند که بدانیم به دنبال چه ویژگی هایی باشیم.

این برای درک تمایز زن آلفا در مقابل بتا بسیار مهم است .

جامعه بسیاری از صفات بتا را با صفات آلفا اشتباه می گیرد. به عنوان مثال، اگر زنی دائماً در تلاش برای کنترل دیگران باشد، برخی تمایلات قهری او را با تسلطی که از آلفاها انتظار دارند اشتباه می گیرند.

اما یک آلفای واقعی نیازی به کنترل دیگران ندارد تا احساس کند کنترل دارد. بیشتر در مورد آن بعدا.

هدف ما در اینجا این است که به وضوح زن آلفا را از بتا متمایز کنیم، بنابراین می‌دانید چه ویژگی‌هایی را باید در خود پرورش دهید و به دنبال آن باشید و آن‌ها را اصلاح کنید.

 

ویژگی های برجسته زن آلفا

شخصیت زن آلفا لزوماً در هر زنی که آن را دارد یکسان به نظر نمی رسد. اما 19 ویژگی زیر آنها را از کسانی که یا راضی به زن بتا هستند یا هنوز برای پرورش این ویژگی های شخصیتی تلاش نکرده اند متمایز می کند .

خبر خوب این است که تا زمانی که زنده هستید، دیر نیست. و شما مجبور نیستید همه آنها را به یکباره پرورش دهید. یکی را انتخاب کنید که می خواهید روی آن کار کنید و یک عادت روزانه در اطراف آن ایجاد کنید.

 

1. او یک خود شروع کننده مستقل است.

زن آلفا یک زن مستقل است و منتظر نمی ماند تا شخص دیگری به او بگوید چه کاری انجام دهد یا به او انگیزه دهد تا کارها را انجام دهد. اگرچه او هنوز روزهای مرخصی دارد، اما زن آلفا احتمالاً سریع‌تر از همه می‌تواند دوباره بلند شود و همه چیز را به حرکت درآورد، به نفع کسانی که دوستشان دارد.

 

2. او دارای عزت و کرامت است.

زنان آلفا به کسی اجازه نمی دهند که به جای آنها تصمیم بگیرد که چه ارزشی دارند و چه چیزی باید از خود یا دیگران انتظار داشته باشند. آلفا پشت در خانه کسی نیست، و با دیگران نیز چنین رفتار نمی کند. او برای حفظ حرمت یا حیثیت خود دیگران را زیر پا نمی گذارد.

 

3. او مردم را دور هم جمع می کند.

در یک گردهمایی، زن آلفا می داند که چگونه افراد را دور هم جمع کند و مکالمات جالبی را آغاز کند. زنان آلفا نیازی ندارند که در مرکز توجه باشند تا قدرت خود را بشناسند یا از آن به خوبی استفاده کنند. اولویت بالاتر برای آنها کمک به دیگران برای توسعه هدایای خود به نفع همه است.

 

4. نیازی به قضاوت دیگران یا قرار دادن آنها در جای خود احساس نمی کند.

زنان بتا اغلب احساس می‌کنند باید کسانی را که از دستورات آنها پیروی نمی‌کنند تنبیه کنند – یا کسانی را که به آنها احساس حقارت می‌دهند قضاوت کنند. از سوی دیگر، زنان آلفا نیازی به قضاوت یا تنبیه دیگران ندارند تا احساس قدرت کنند یا احساس ارزشمندی خود را بازگردانند.

زنان آلفا آن را شخصی نمی‌دانند، اگر دیگران آن‌طور که آنها انجام می‌دهند یا آن‌طور که فکر می‌کنند فکر نمی‌کنند.


پیشنهادی: تفاوت‌های بین مرد سیگما و نر آلفا که باید بدانید


 

5. او با مردم بازی نمی کند.

فقط نسخه های بتا بازی های فکری را برای دستکاری دیگران انجام می دهند. زن آلفا نیازی به این کار ندارد و همین ایده او را پس زده است. آلفاها در مورد آنچه می خواهند پیشاپیش هستند. او فایده ای در فریب دادن مردم برای دنبال کردن یا کمک به آنها نمی بیند.

آنها برای اصالت ارزش قائل هستند و خودشان معتبر هستند.

 

6. او با حقیقت خودش زندگی می کند.

از آنجایی که آنها برای خودشناسی و رشد شخصی ارزش قائل هستند، وقتی زنان آلفا چیز جدیدی در مورد خود یاد می گیرند، آن را برای جلب رضایت دیگران پنهان نمی کنند. آنها انتظار پذیرش محبت آمیز از کسانی دارند که آنها را دوست دارند – و هیچ چیز از کسانی که دوست ندارند.

 

7. او قابل نگهداری نیست.

مهم نیست چه اتفاقی می افتد، زن آلفا نمی تواند برای همیشه پایین بماند. او انتظار ندارد که کسی او را هنگام زمین خوردن بلند کند یا راه را برایش هموار کند.

حتی اگر او مجبور باشد کمی زمان بگذارد تا نیاز خود را برای درمان یا غمگینی برآورده کند، به اندازه کافی انعطاف پذیر است که دوباره بلند شود و به حرکت در مسیری که می خواهد برود ادامه دهد.

 

8. او برای چیزی که به آن اعتقاد دارد دفاع می کند.

احتمال بیشتری وجود دارد که زنان بتا در سکوت منتظر بمانند تا ببینند دیگران برای باورهای مشترک خود صحبت می کنند، اما زن آلفا در دفاع از آنچه معتقد است دریغ نمی کند.

او همچنین احتمال بیشتری دارد که از عقاید دیگران دفاع کند، تا زمانی که این عقاید حقوق کسی را نقض نکند.

 

9. او به قبیله خود وفادار است.

هیچ کس به اندازه زن آلفا به قبیله خود وفادار نیست. مانند یک خرس مادر، او به شدت از افرادی که به آنها اهمیت می دهد محافظت می کند. اما او سعی نمی کند آنها را کنترل کند. و او کوچک نیست. هر حرکتی که او در دفاع یا حمایت انجام می دهد سنجیده و هدفمند است.

 

10. او می تواند از هر چیزی دور شود، اگر لازم باشد.

بتا باید بدون در نظر گرفتن عواقب یا تصویر بزرگتر، خود را با انجام هر چالشی ثابت کند. از سوی دیگر، آلفا بیشتر از چالش پیش رو می بیند و می داند که چه زمانی باید با آن روبرو شود و چه زمانی باید دور شود.

 

11. او اعتماد به نفس دارد.

در حالی که اعتماد به نفس ساختگی بتا او را تا جایی پیش می برد، اعتماد به نفس واقعی زن آلفا او را تا جایی که نیاز دارد می برد. هرچه بیشتر چالش‌های ارزشمندی را انجام دهد که او را به مسیرهای جدید بکشاند، اعتماد به نفس او بیشتر می‌شود.


پیشنهادی: انرژی مردانه و انرژی زنانه | هر انچه درباره آن باید بدانید


 

12. او برای اینکه احساس کنترل کند نیازی به کنترل دیگران ندارد.

همانطور که قبلاً در این پست ذکر شد، زن آلفا نیازی به کنترل دیگران ندارد تا بتواند بر زندگی خود و خود کنترل داشته باشد. نظم و انضباط برای او بسیار مهمتر از کنترل دیگران است. و او نیازی به گروهی از همفکران ندارد تا احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

او به احتمال زیاد انتظار دارد دیگران از آزادی که دارند بهتر استفاده کنند.

 

13. منظورش را می گوید.

بتاها به خاطر گفتن یک چیز به یک گروه و مخالف آن به گروه دیگر معروف هستند – تا آنجا که می توانند همدردی و تایید را به دست آورند.

زن آلفا دقیقاً منظورش را می‌گوید و پیام خود را کمرنگ نمی‌کند یا با معماها صحبت نمی‌کند تا تا حد امکان برای مردم جذاب باشد.

 

14. او به مردم اجازه می دهد او را همانطور که هست ببینند.

بتاها از این می ترسند که به مردم اجازه دهند خود واقعی خود را ببینند، زیرا انتظار ندارند همانطور که هستند پذیرفته شوند. از سوی دیگر، زنان آلفا به مردم اجازه می‌دهند که آنها را همانطور که هستند ببینند، حتی در معرض طرد شدن از سوی کسانی که به آنها اعتماد دارند. آنها خود را با عشق می پذیرند.

 

15. او از رفتن به دنبال چیزی که می خواهد نمی ترسد.

نسخه‌های بتا در عقب نگه‌داشتن و انتظار برای دنبال کردن چیزی که می‌خواهند آسان‌تر شود، عالی هستند – یا اینکه جهان آن را به آنها بدهد.

از سوی دیگر، آلفاها از کسی انتظار ندارند آنچه را که می خواهند به آنها بدهد. دنبال آن می روند و برای این کار نیازی به تایید کسی (چه رسد به اجازه) ندارند.

 

16. او سرسخت است.

وقتی شرایط سخت می شود، بتاها جمع می شوند و می روند. ماده آلفا دو برابر می شود. آلفاها به آسانی نیاز ندارند – بسیار کمتر تضمین شده است. تمام چیزی که آنها نیاز دارند امکان پذیر است. و هر چه که لازم باشد، اگر برایشان ارزش داشته باشد، به خط پایان می رسند. و در این راه به دیگران کمک می کنند.

 

17. او بهانه نمی آورد – یا دیگران را سرزنش نمی کند.

بتاها به دلیل سرزنش دیگران در زمانی که همه چیز اشتباه می شود شناخته شده است. زمان زیادی طول می کشد تا آنها متوجه شوند که مقصر خرابی هایی هستند که ایجاد کرده اند.

آلفا صاحب اشتباهاتش است و مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد. او در سرزنش دیگران کند است و سریع ارزیابی می کند که چگونه جبران کند – نه بهانه.

 

18. او از آسیب پذیر بودن نمی ترسد.

بتاها به خود اجازه نمی دهند در مقابل دیگران آسیب پذیر باشند. آنها به خصوص از عذرخواهی یا اعتراف به تقصیر خود بیزار هستند.

زنان آلفا آسیب پذیری را به عنوان یک نقطه ضعف نمی بینند. و ترجیح می‌دهند که تحقیر شوند تا اینکه کسی را که برایشان مهم است ترک کنند و احساس تنهایی یا کم ارزش شدن کند.

 

19. او از انجام اولین حرکت یا ریسک کردن نمی ترسد.

از آنجایی که نسخه بتا از آسیب پذیری بیزار است، او اغلب منتظر می ماند تا دیگران در معرض خطر رد شدن یا شکست قرار گیرند تا اینکه خودش حرکتی انجام دهد.

زنان آلفا از برداشتن اولین حرکت هراسی ندارند، در درجه اول به این دلیل که ارزش خود را در رفتار دیگران با خود نمی دانند. و آنها می دانند که رشد شخصی مستلزم ریسک است.

 

 

زنان آلفا در روابط

رفتار زن آلفا به ویژه در روابط قابل توجه است . زن آلفا با دیگران همانطور رفتار می کند که می خواهد با او رفتار شود. و او واقعاً به مردم اهمیت می دهد – به قدری که حاضر است برای حضور در کنار آنها خطرات شخصی را انجام دهد.

او این کار را برای کسب امتیاز یا جبران چیزی انجام نمی دهد. او این کار را انجام می دهد زیرا به اندازه کافی به مردم اهمیت می دهد که بخواهد با آنها درست عمل کند.

 

همانطور که قبلا ذکر شد، او نیازی به بازی های ذهنی ندارد. و او قطعاً مردم را در مقابل یکدیگر قرار نمی دهد تا آنها را در حالی که به کابینت مشروبات الکلی حمله می کند مشغول کند. (به جز شاید گاهی اوقات. چون او هنوز انسان است.)

به دنبال این ویژگی های دیگر در زنان آلفای خود باشید:

  • مهربانی واقعی
  • آمادگی برای داشتن پشتی
  • تمایل به دیدن بهترین ها در دیگران
  • شجاعت در برخورد با قلدرها
  • آمادگی برای بخشش و ادامه دادن

زنان آلفا کامل نیستند. آنها هنوز هم اشتباه می کنند و گاهی اوقات با آنها به مردم صدمه می زنند . اما آلفا مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرد و هر کاری که می تواند برای جبران انجام می دهد.

 

چگونه یک زن آلفا باشیم

اکنون که ویژگی های مشترک زنان آلفا را می شناسید، چگونه می توانید آن ویژگی ها را در خود پرورش دهید؟ چون ممکن است. برای برخی از زنان، شاید برخی از این ویژگی ها به طور طبیعی ظاهر شوند. اما این به خودی خود آنها را ماده آلفا نمی کند.

آلفا شدن به تلاش واقعی و روزانه نیاز دارد. اما این تلاش قابل مدیریت است. فقط با اقدام، یکی از مشخص ترین ویژگی های آلفا را نشان می دهید: تعهد به رشد شخصی.

  • سعی کنید به کسی نشان دهید که از او قدردانی می کنید.
  • چیزی در مورد خود به اشتراک بگذارید که باعث می شود احساس آسیب پذیری کنید.
  • در مورد آنچه می خواهید صادق باشید و در جهت آن قدم بردارید.
  • برای گفتگوهای دوطرفه صادقانه با عزیزانتان وقت بگذارید.
  • کارهایی را که تاکنون انجام داده اید به خودتان یادآوری کنید.
  • راه‌هایی بیابید تا خود را به گونه‌ای که هدایای شما را توسعه می‌دهد، کشش دهید.
  • چه ویژگی های آلفا زنانه دارید؟
اکنون که تا اینجا پیش رفته اید، چگونه به این سوال پاسخ می دهید که “آیا شما یک زن آلفا هستید؟”

اگر فکر می کنید، “هنوز نه، اما دارم روی آن کار می کنم”، در شرکت خوبی هستید. آلفاترین زنان آلفا کسانی هستند که برای پرورش خصلت هایی که در بالا توضیح داده شد تلاش می کنند.

آنها همچنین کسانی هستند که از سختی های خود شفقت و فروتنی را آموخته اند .

به آنچه که از سر گذرانده اید، آنچه از اشتباهات خود آموخته اید و آنچه در مورد خود متوجه شده اید فکر کنید. از همه استفاده کن و به گذشته فکر نکنید. شما یک زن آلفا در حال ساخت هستید. مالک آن باشید و امروز کاری ترسناک انجام دهید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید