جستجو
Close this search box.

آیا استرس می تواند باعث شکستگی قلب شود؟

مراقبه (مدیتیشن) و یوگا می تواند به پیشگیری از یک بیماری خطرناک به عنوان سندرم قلب شکسته شناخته می شود.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استرس می‌تواند شما را به معنای واقعی کلمه دلشکسته کند. اما یوگا می تواند به پیشگیری از یک بیماری خطرناک اما موقت به نام سندرم تاکوتسوبو کمک کند که در غیر این صورت به عنوان سندرم قلب شکسته شناخته می شود. با مجله قهرمان همراه باشید.

بر اساس مطالعه ای که روز جمعه در مجله قلب اروپا منتشر شد، محققان ارتباطی بین استرس و یک بیماری قلبی نادر اما موقت به نام سندرم قلب شکسته یافته اند.

با سندرم تاکوتسوبو (TTS) – که به عنوان سندرم قلب شکسته نیز شناخته می شود – احساسات قوی باعث می شود که عضلات قلب به طور ناگهانی ضعیف شوند. نتیجه: علائم مشابه حمله قلبی، از جمله درد قفسه سینه و تنگی نفس. در بدترین حالت، سندرم قلب شکسته می تواند باعث حمله قلبی کشنده شود.

در افراد مبتلا به سندرم قلب شکسته، ضعیف شدن عضلات قلب باعث می‌شود بطن چپ از پایین به بیرون پرتاب شود و در بالا باریک باقی بماند. TTS برای اولین بار در سال 1990 توصیف شد و مطالعات قبلی نشان داد که غم و اندوه شدید، خشم یا ترس – یا حتی واکنش‌های شدید به رویدادهای شادی‌آور – می‌تواند باعث این اختلال نادر قلب شود. به گفته محققان، سندرم قلب شکسته به ویژه در میان زنان شایع است و تنها 10 درصد موارد در مردان رخ می دهد.

 

دسترسی به دوره های یوگا از بهترین استاد ها

 

علت سندرم قلب شکسته چیست؟

محققان دریافتند که افزایش فعالیت در آمیگدال، بخشی از مغز که با احساسات و پاسخ استرس مرتبط است، با سندرم قلب شکسته مرتبط است. آنها 104 نفر را بین سال‌های 2005 تا 2019 تحت اسکن PET-CT قرار دادند. دریافتند افرادی که به مرور زمان به TTS مبتلا شده‌اند، در طول اسکن اولیه، فعالیت آمیگدال مرتبط با استرس بالاتری داشتند. هر چه فعالیت سلول های عصبی در خوشه سلولی بادام شکل بیشتر باشد، TTS زودتر ایجاد می شود.

آمیگدال همچنین در تنظیم عملکرد قلب نقش دارد. به نظر می رسد کاهش استرس حجم آمیگدال را کاهش می دهد – به ویژه آمیگدال راست که با احساسات و واکنش های منفی همراه است. محققان فکر می کنند مدیریت استرس ممکن است برای پیشگیری از بیماری های قلبی مانند سندرم قلب شکسته کلیدی باشد.

 

یوگا می تواند به جلوگیری از TTS کمک کند

خبر خوب این است که یوگا برای آن وجود دارد. بر اساس مطالعه دیگری که در هلند انجام شد، به نظر می رسد مدیتیشن و یوگا اندازه آمیگدال را کاهش می دهند . محققان دریافتند که در حالی که افرادی که یوگا تمرین می‌کنند گزارش داده‌اند که استرس را تجربه کرده‌اند – در برخی موارد، حتی بیشتر از افرادی که انجام نمی‌دهند – بیش از 90 درصد از آنها گفتند که یوگا به آنها کمک می‌کند تا به طور موثرتری با آن مقابله کنند.

تمرین‌کنندگان یوگا نیز حجم آمیگدال سمت راست کمتری داشتند. در موقعیت‌های استرس‌زا، فعالیت مغز یوگی از آمیگدال، جایی که احساسات تنظیم می‌شود، به قشر جلوی مغز، بخش متفکر مغز، تغییر می‌کند. محققان می گویند که برای روشن شدن ارتباط بین فعالیت مغز مرتبط با استرس و سلامت قلب به مطالعات بیشتری نیاز است، اما تحقیقات همچنان از تأثیر مثبت یوگا بر سلامت حمایت می کند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید