جستجو
Close this search box.

مدیتیشن ودایی می تواند استرس را تنها در 20 دقیقه مهار کند

مدیتیشن (مراقبه) ودایی برای کاهش استرس | مراقبه ودایی (VM) یک مانترا برای آرام کردن ذهن استفاده می شود.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

مدیتیشن ودایی تکنیکی است که ریشه‌های خود را به وداها، متون باستانی هندی که پایه‌ای برای یوگا و آیورودا هستند، برمی‌گرداند. برخلاف تکنیک‌های مبتنی بر ذهن‌آگاهی بودایی، مدیتیشن ودایی (VM) شامل تفکر یا تلاش برای فکر کردن به افکار دلسوزانه نیست. در عوض، یک مانترا برای آرام کردن ذهن استفاده می شود.

این ابزار قدرتمندی برای پرورش آرامش و تمرکز عمیق است. در اینجا برخی از اصول اولیه VM و چند راه وجود دارد که این تکنیک در دسترس می تواند به شما کمک کند صلح آمیزتر، شفاف تر و بینش تر شوید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

1. مانترا شما شخصی است

مانتراهای VM صداهای بی کلامی هستند که ذهن را از افکار و پچ پچ هدایت می کند. مانترا شما متعلق به شماست. دریافت آن مبادله مقدسی محسوب می شود. گفته می شود فاش شدن آن باعث کاهش قدرت آن می شود.

 

2. تمرین کامل می کند

هنگامی که افکار به وجود می آیند، به جای اینکه آنها را تصدیق کنید و آنها را رها کنید مانند آنچه در مراقبه ذهن آگاهی انجام می دهیم، به آرامی به مانترا خود بازگردید. با گذشت زمان، این تمرین به شما کمک می کند تا به حالت بیداری صرفاً از رضایت درونی بروید. برای من، این مانند شادی به نظر می‌رسد: من خوشحالم و می‌توانم آرامش و دیدگاه را حفظ کنم – حتی زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز بد پیش می‌رود.

 

دسترسی به دوره های مدیتیشن (مراقبه)

 

3. برای افراد پرمشغله ایده آل است

VM به طور خاص برای افراد روزمره با زندگی کامل طراحی شده است. تمرین‌کنندگان معمولاً هر روز 40 دقیقه مدیتیشن می‌کنند: 20 دقیقه در صبح و 20 دقیقه بیشتر در عصر. تقریباً در هر جایی می توانید این کار را انجام دهید. به راحتی بنشینید و پشت خود را در وضعیت عمودی نگه دارید. چشمان خود را ببندید و از مانترا استفاده کنید تا زمانی که گم شوید، رها کنید و استراحت کنید.

 

4. ذهن شلوغ را آرام می کند

حالت استراحت مراقبه، هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد و امواج مغزی را متعادل می کند. همچنین هورمون های مفیدی (مانند اکسی توسین، DHEA، GABA و ملاتونین) تولید می کند. با تمرین مداوم، می توانید مزایای نوروپلاستیسیته، توانایی مغز برای سازگاری و یادگیری از تجربیات جدید را تجربه کنید. با گذشت زمان، مغز به حالتی آرام تر، آگاه تر و کمتر واکنش نشان می دهد.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید