جستجو
Close this search box.

چگونه خودآگاهی را در تمرین مراقبه خود بیابید

چگونه خودآگاهی را در تمرین مراقبه خود بیابید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

توسعه انسانی فرآیندی آهسته و ارگانیک است. زمان هایی وجود دارد که همه چیز به سرعت شکوفا می شود، و فصل هایی از خواب زمستانی وجود دارد که به نظر می رسد هیچ چیز تغییر نمی کند، اما در واقع چیزهای زیادی در زیر سطح اتفاق می افتد. دگرگونی درونی می تواند به کندی رشد شاخه درخت به نظر برسد. با این حال، ما باید به طور مداوم خودمان را پرورش دهیم، صبور باشیم و اجازه دهیم همه چیز به روش خودش پیش برود. برای رسیدن به خودآگاهی با مجله قهرمان همراه باشید.

 

خودآگاهی ردیابی ناراحتی

اگر در حلقه ای از افکار انتقادی و مضطرب گرفتار شده اید، مانند وای، من واقعاً بهم ریخته ام یا برای چنین واکنشی بسیار بازنده هستم یا باید فوراً این را اصلاح کنم وگرنه هیچ کس من را دوست نخواهد داشت، اغلب در زیر این افکار افکار یک باور عمیقاً شرم آور است که انگار من به اندازه کافی خوب نیستم. هر یک از این افکار و باورها در مکان ها یا الگوهای خاصی در بدن یا نفس شما محلی می شود. دفعه بعد که در یک حلقه به ظاهر بی پایان از افکار گرفتار شدید، به جای اینکه فقط افکار خود را تماشا کنید، به نفس خود نیز توجه کنید و احساسات بدن خود را دنبال کنید.

آیا شکم شما گره خورده است؟ آیا گلو درد می کند؟ سخت نفس میکشی؟ به آرامی محل درد یا ناراحتی را در بدن خود تشخیص دهید. ذهن شما ممکن است در همه جا باشد، اما بدن شما بسیار ساده تر است. با توجه به بیان فیزیکی افکارتان، می توانید سریعتر تشخیص دهید که چه باورهای اصلی در واقع موج افکار را هدایت می کنند.


پیشنهادی: با این ۷ تمرین سبک مدیتیشن خود را بیابید


 

برای خودآگاهی به فرآیند اعتماد کنید

اگر بتوانید با درد یا ناراحتی بنشینید، ممکن است حقیقت عمیق تری را در پشت آنچه تجربه می کنید کشف کنید. در حضور این حقیقت، پچ پچ ذهن متوقف می شود و شنیدن صدای خرد عمیق تر آسان تر می شود. صدای محبت آمیز شما ظاهر می شود تا به شما یادآوری کند که برای مثال، شما واقعاً به اندازه کافی خوب هستید و تمام تلاش خود را کرده اید.

هنگامی که شفقت شما برای مقابله با درد شما افزایش می یابد، احساس رهایی جسمی یا احساسی معمول است. ممکن است حرکت کنید و تکان بخورید، ممکن است گریه کنید، ممکن است بخندید. همانطور که به عشق خود به این شکل دسترسی پیدا می کنید، بدون نیاز به فرار از هیچ جنبه ای از خود، بدون توجه به اینکه در ابتدا چقدر رادیکال، ترسناک یا ناخوشایند به نظر می رسید، سکون و شادی عمیقی خواهید یافت.

 

دسترسی به دوره های مدیتیشن (مراقبه)

 

در عشق به خود سخاوتمند باشید

روشی که اکثر ما با خودمان صحبت می کنیم واقعاً انتقادی، نامهربان و بی حوصله است. ما اغلب خودمان را شرمنده می کنیم. اما لازم نیست اینطور باشد. برای خودآگاهی مراقبه را با متعهد شدن به ظاهر شدن مانند یک دوست دوست داشتنی و وفادار شروع کنید. به آرامی بگو، من اینجا هستم و همیشه خواهم بود. هیچ چیزی که شما می گویید یا انجام می دهید باعث نمی شود که من را ترک کنم.

هر فکر، احساس یا باوری که پیش بیاید، من اینجا با شما خواهم بود. در این فضای لطیف ممکن است چیزهای جدیدی بشنوید، شاهد احساساتی باشید که قبلاً هرگز ظاهر نشده اند، قدردانی فوق العاده ای را تجربه کنید، یا شاید فقط خسته شده باشید (که هم خوب است، و معمولاً بعداً منجر به بینش یا پیشرفت خلاقانه می شود). همش با ارزشه نکته مهم این است که در طول تمرین خود را رها نکنید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید