جستجو
Close this search box.

چاکرای شبکه خورشیدی: راهنمای کامل برای متعادل کردن چاکرای سوم

چاکرای شبکه خورشیدی چیست و در کجا قرار دارد؟ | علائم و نشانه های انرژی نامتعادل چاکرای سوم | سنگ های چاکرای خورشیدی
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

احساس ناتوانی یا حسادت می کنید؟ این می تواند چاکرای شبکه خورشیدی شما باشد (چاکرای ناف یا مانیپورا). در اینجا راهنمای شخصی شما برای تعادل چاکرای سوم است. با مجله قهرمان همراه باشید.

چاکرای شبکه خورشیدی چیست؟

ابتدا بیایید به وضوح تعریف کنیم که چاکرا چیست و چیست. جدای از بدن فیزیکی، بدنی ظریف و پرانرژی نیز داریم. در داخل آن مسیرهایی وجود دارد که با پرانا یا انرژی ظریف نیروی حیات جریان دارد و این انرژی در مراکز انرژی قدرتمندی به نام چاکراها همگرا می شود.

109 چاکرا وجود دارد که هفت چاکرا مهمترین آنها هستند. هفت چاکرای اصلی از چاکرای ریشه (پایه ستون فقرات) به سمت چاکرای تاج (بالای سر) جریان دارند.
هر چاکرا، یا مرکز عصبی، با ویژگی ها و احساسات خاصی مرتبط است که بسته به نامتعادل بودن (معروف به مسدود بودن) یا نه، به طرق مختلف بروز می کند! پرانا از یک چاکرا به چاکرا دیگر بالا یا پایین جریان می یابد و منجر به احساسات مثبت یا منفی می شود. به عبارت دیگر، چاکراهای شما از نظر فنی هرگز مسدود یا رفع انسداد نمی شوند. در عوض، چاکراها می توانند یا در جریان رو به پایین گیر کنند یا نامتعادل شوند.
حالا برای آنچه چاکرا نیست. چاکراها گلهای پرانرژی نیستند، همانطور که هنرمندان معمولاً به تصویر می کشند، اگرچه رنگ هایی در ارتباط با هر مرکز انرژی وجود دارد.

 

مکان و معنی

چاکرای شبکه خورشیدی شما به عنوان چاکرای سوم در نظر گرفته می شود و در ناحیه دریایی، از ناف تا حدود دو اینچ بالاتر، در بالای شکم شما قرار دارد.
در سانسکریت چاکرای شبکه خورشیدی را چاکرای مانیپورا می نامند که به معنای “شهر جواهرات” است – مانی = گوهر + پورا = شهر . این کلمه به گوهری براق نیز ترجمه شده است.

 

ویژگی های چاکرای خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی نیز مانند سایر چاکراهای اصلی دارای ویژگی های بسیار خاصی است، بیایید به تمام جزئیات بپردازیم!

رنگ: زرد
عنصر: آتش
چاکرای مانیپورا با عنصر آتش در ارتباط است. آتش گوارشی موجود در ناحیه شکم در اینجا به هضم کمک می کند.

 

احساسات و انرژی مانیپورا:

این مرکز انرژی بسیار شبیه خورشید (مانند شبکه «خورشیدی») که بی‌وقفه و سخاوتمندانه می‌درخشد، شادی و گرما را پخش می‌کند، این مرکز انرژی درباره شادی و بخشش است. سخاوت و شادی اغلب نماد داشتن شکم بزرگ است. بابا نوئل یا بودای خندان – هر دو شکم بزرگی دارند، به عبارت دیگر – شبکه خورشیدی بزرگ.

هنگامی که انرژی به سمت پایین حرکت می کند و به چاکرای شبکه خورشیدی برخورد می کند، برعکس سخاوت را احساس می کنیم – حرص و طمع و حسادت. عدم تمایل به اشتراک گذاری، و احساس احتکار و تملک، همگی ناشی از جریان رو به پایین پرانا است.

  • طمع (جریان رو به پایین)
  • حسادت (جریان رو به پایین)
  • سخاوت (جریان رو به بالا)
  • شادی (جریان رو به بالا)

انرژی شبکه خورشیدی نیز با دگرگونی مرتبط است، همانطور که خورشید آتشین است، این نیز منبع آتش دگرگونی است.

یک چاکرای شبکه خورشیدی سالم و متعادل منجر به احساس بزرگواری و فراوانی می شود و همچنین به شما احساس قوی از قدرت درونی خود می دهد.

 

 

علائم و نشانه های انرژی نامتعادل چاکرای شبکه خورشیدی

هنگامی که شبکه خورشیدی شما نامتعادل است یا احساس مسدود شدن می کنید، برعکس احساس روشنفکری و سخاوتمندی، با احساس حسادت و طمع احساس می کنید.

ممکن است احساس ناتوانی یا ضعف کنید و علاوه بر این ممکن است مشکلات گوارشی را تجربه کنید. با تضعیف آتش گوارش، سیستم گوارش، متابولیسم و ​​دفع شما نیز ضعیف می شود.

  • علائم فیزیکی
  • اختلالات دستگاه گوارش از جمله سوء هاضمه، رفلاکس اسید، سوزش سر دل و اختلالات خوردن
  • مشکلات خواب
  • کم انرژی و خستگی
  • نشانه های ذهنی
  • حسادت و احساس ناامنی
  • عزت نفس پایین و عدم اعتماد به نفس
  • حرص و طمع و دستکاری
  • نحوه رفع انسداد (تعادل) و التیام چاکرای شبکه خورشیدی

یک راه بهتر برای درک این ایده تعادل، توجه به حرکت انرژی است. هنگامی که انرژی از چاکرای ریشه به سمت چاکرای تاج بالا می رود، هر چاکرا احساس تعادل می کند و ویژگی های مثبت مربوط به آن را آشکار می کند.

با این حال، هنگامی که این انرژی به سمت پایین حرکت می کند، چاکرا احساس عدم تعادل می کند و ویژگی های منفی خود را نشان می دهد. کمی شبیه نوازش یک گربه به روش اشتباه. راه درست احساس خوبی دارد، راه اشتباه، نه چندان!

اگر احساس ناتوانی، حسادت یا حتی حریص می‌بینید (مثل اینکه باید تمام چیزهای آخر را به چنگ بیاورید)، توجه خود را به چاکرای شبکه خورشیدی خود جلب کنید و این راه‌های مختلف را امتحان کنید که ممکن است تأثیر مثبت داشته باشد، تعادل و بهبودی شما را حفظ کند.

 

مراقبه

برقراری تعادل چاکراها با استفاده از تکنیک های مدیتیشن مانند مدیتیشن ساهاج سامادی (مبتنی بر مانترا) و مدیتیشن تنفس آسمان (مبتنی بر تنفس) ساده تر است. شما همچنین می توانید از یک مراقبه هدایت شده که به چاکرای سوم خود اختصاص داده شده است لذت ببرید.

 

تصدیقات

جملات تاکیدی ممکن است بر چاکرای شبکه خورشیدی شما تأثیر مثبت بگذارد یا نه. جملات تاکیدی می تواند تاثیرات مثبت کوچکی بر ذهنیت ما داشته باشد. اما از آنجایی که آنها کلمات یا افکاری هستند که هیچ گونه قدرت انرژی خاصی ندارند، تکرار جملات تاکیدی مثبت ممکن است نتایج مورد نظر شما را به همراه نداشته باشد.

اگرچه، اگر عاشق جملات تاکیدی هستید، استفاده از آنها ضرری ندارد.

 

حرکات یوگا که انرژی مانیپورا را تحریک می کند

حرکات یوگا برای اصلاح وضعیت بدن، افزایش انعطاف پذیری و به طور کلی باز کردن بدن شما عالی هستند. ژست های خاص می توانند به آرامی انرژی کندالینی شما را به سمت بالا حرکت دهند و به بهبود چاکرای شبکه خورشیدی شما کمک کنند. برخی از وضعیت های یوگا عالی که می توانید امتحان کنید عبارتند از:

  • ژست کمان
  • پیچش ستون فقرات نشسته
  • ژست قایق
  • ژست جنگجو
  • شما می توانید این وضعیت های یوگا و موارد دیگر را در اینجا بیابید.

 

 

تجسم شفابخش

درست مانند جملات تاکیدی، تجسم های شفابخش شاید روشی کمتر موثر برای ایجاد تعادل و التیام چاکرای شبکه خورشیدی شما باشد. مگر اینکه دهه ها در غار مدیتیشن کرده باشید و بر ذهن خود تسلط داشته باشید. در آن صورت، احتمالاً نیازی به تجسم‌های شفابخش نخواهید داشت.

 

غذاهای خاص

غذای پرانایی بخورید که هضم، متابولیسم، جذب و دفع را آسان می کند. میوه ها و سبزیجات تازه و خام دارای بالاترین سطح پرانا هستند. از غذاهای تازه پخته شده، غذاهای گیاهی، کربوهیدرات های پیچیده مانند جو، برنج و غلات و حبوبات جوانه زده استفاده کنید – همه اینها برای ایجاد انرژی نیروی حیات نیز عالی هستند.

 

مودراها

مودراها موقعیت‌های خاص دست هستند که برای هزاران سال برای تأثیر مثبت بر ذهن و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها با تحریک پایانه های عصبی در دست ها بر سیستم عصبی ما تأثیر می گذارند. شما می توانید مودراها را راهی برای دسترسی به شبکه انرژی ظریف در بدن خود در نظر بگیرید.

در اینجا دو مودرا وجود دارد که می توانند به جریان انرژی در جهت بالا کمک کنند و به شبکه خورشیدی و تمام مراکز انرژی چاکرا کمک کنند.

 

گیان مودرا

نوک انگشتان شست و اشاره را به آرامی در کنار هم نگه دارید و سه انگشت دیگر را بدون هیچ فشاری دراز کنید. هنگام دم و بازدم به آرامی دست های خود را روی ران های خود قرار دهید. برای تقویت این فرآیند می توانید نفس ujjayi را تمرین کنید.

 

مروداندا مودرا

از آنجایی که انگشت شست به عنصر آتش متصل است، این مودرا به ویژه برای درمان چاکرای شبکه خورشیدی مهم است. دست های خود را در وضعیت شست رو به بالا قرار دهید، روی ران های خود قرار دهید و نفس بکشید.

 

سنگ و کریستال

همه چیز انرژی است، حتی سنگ ها هم انرژی دارند – آنها مرده نیستند. در اینجا پنج سنگ قیمتی نیمه قیمتی با انرژی وجود دارد که در منطقه دریایی طنین انداز می شود، که همگی دارای رنگ های زرد یا طلایی هستند.

  • سیترین
  • کهربا
  • پیریت
  • توپاز زرد
  • تورمالین زرد
  • روغن ضروری

به ویژه یکی از روغن های ضروری، روغن کافور (رقیق شده) برای استفاده در ناف برای متعادل کردن همه نادی ها در چاکرای مانیپورا مناسب است. همچنین می تواند به تسهیل خواب عمیق تر کمک کند.

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید