جستجو
Close this search box.

پرانا و قدرت بدن انرژی: افزایش انرژی نیروی حیاتی برای زندگی متعادل تر

پرانا چیست و چطور انرژی حیاتی بدن را افزایش دهیم | ما در واقع بدن دومی داریم که به نام پرانا مایا شناخته می شود. این بدن انرژی ماست.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

ایجاد انرژی طبیعی و پایدار که نه تنها به ما احساس نشاط می‌دهد، بلکه باعث می‌شود که پایه‌گذاری کنیم، ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ما به مواد یا خواب بیشتر (اگرچه خوب است) یا ساعات بیشتری در روز نیاز نداریم. ما به سادگی باید برای پرورش و پذیرش میدان انرژی که از قبل در اطراف ما وجود دارد تلاش کنیم: انرژی جهانی معروف به پرانا.

 

انرژی نیروی حیات چیست؟

پرانا یا انرژی نیروی حیات، منبع قدرتمند و نفس همه موجودات زنده است. در حالی که سایر فلسفه‌ها به آن با نام‌های مختلف اشاره می‌کنند (مثلاً در طب چینی به آن «چی» می‌گویند و مصریان باستان آن را «کا» می‌نامیدند)، تعریف « پرانا » در همه فرهنگ‌ها دارای همان معنای اصلی است: نیروی پر انرژی است که ما را زنده نگه می دارد.

به عنوان یوگی، ممکن است این کلمه ای باشد که شما با آن آشنا هستید. ما می شنویم که مربیان در مورد آن صحبت می کنند، اما گاهی اوقات ماهیت ظریف آن درک یا تشخیص آن را دشوار می کند. پرانا چیزی نیست که ما می بینیم، چیزی است که ما احساس می کنیم . در تمام سطوح وجود ما نفوذ می کند. پرانا هم منبع خلقت ماست و هم نیرویی که ما را حفظ می کند.

این دریای انرژی است که تمام جنبه های جهان را به هم متصل می کند، هر ذره، اتم، مولکولی که واقعیت ما را به هم متصل می کند. تمام موادی که در اطراف خود می بینیم صرفاً تجلی این انرژی پرانا است – بدون آن هیچ چیز وجود نخواهد داشت.

پرانا مدام در ما و اطراف ما جریان دارد. پرانا این توانایی را دارد که از خلقت فراتر رود. در حالی که در سطحی کاملاً پرانرژی وجود دارد، منبع اصلی انگیزه و اشتیاق ما در مورد زندگی است. این انرژی است که ما را برمی انگیزد تا اقدامی معنادار انجام دهیم. پرانا قدرتی است که میل ما را برای ابراز وجود و آزاد بودن ایجاد می کند.

پرانا همیشه وجود دارد و بی حد و حصر فراوان است. اینکه چقدر خوب می‌توانیم از آن استفاده کنیم، همان جایی است که چالش واقعی نهفته است. پرانا همیشه برای ما حاضر است. این میزانی است که ما می توانیم آن را احساس و مشاهده کنیم. چقدر مایل هستیم که به روی آن باز شویم، و همچنین سطح آگاهی ما که تعیین کننده میزان ارتباط ما با پتانسیل نامحدود آن هستیم.

 

 

کوشاها

درک پرانا و نحوه کار با آن با درک اساسی از آنچه به عنوان بدن ظریف شناخته می شود، یا آنچه که اوپانیشادها به عنوان کوشاها از آن یاد می کردند، آغاز می شود. کوشاها ما را به سفری از شکل فیزیکی به لایه های محتاطانه بدن انرژی ما می برند. آنها با هم چیزی هستند که می توانند ما را به بالاترین و واقعی ترین “خود”مان برسانند.

یوگی های باستانی به جای ذهنیت بیرونی ما، رویکرد درون به بیرون را در پیش گرفتند. از طریق فعالیت هایی مانند مدیتیشن، آنها ابتدا به دنبال درک عملکرد و ترکیب بدن خود در داخل بودند.

طبق این فلسفه درون به بیرون، ما در واقع از پنج بدن مختلف تشکیل شده ایم. این بدن‌ها از متراکم‌ترین شکل بدن‌های فیزیکی ما تا قلمرو اثیری آگاهی ناب را شامل می‌شوند – ارتباط مستقیم و ادغام ما با الهی.

در حالی که جامعه مدرن ما را به آشنایی نزدیک با بدن فیزیکی خود سوق داده است، اما آنها صرفاً ظرف های انرژی هستند . ما بیشتر از توهم بدن فیزیکی خود ساخته شده ایم. غلاف شکل فیزیکی ما صرفاً ظرف ما به سوی سعادت ارتباط الهی است. در حالی که اغلب برای بیشترین توجه فریاد می زند، بدن فیزیکی تنها اولین لایه وجود ما است.


پیشنهادی: راهنمای جامع برای درک، تعادل و فعالسازی 7 چاکرا


 

درک بدن انرژی

در زیر غلاف شکل فیزیکی خود، ما در واقع بدن دومی داریم که به نام پرانامایا کوشا شناخته می شود. این بدن انرژی ماست. پرانامایا کوشا همه چیز در مورد ارتباط شخصی ما با پرانا است. چگونه پرانا را در بدن و اطراف آن آزادانه و آشکارا افزایش می دهید؟ چه نوع رابطه ای با این انرژی حیاتی زندگی داریم؟ چقدر واقعی می تواند در داخل و اطراف بدن ما جریان یابد؟

پرانامایا کوشا بسیار پیچیده است و از بیش از 72000 کانال انرژی منحصر به فرد تشکیل شده است که در سراسر بدن پرانرژی حرکت می کنند. این کانال ها به نام «نادیس» یا کلمه سانسکریت برای «جریان» یا «ارتعاش» شناخته می شوند. نادی ها ارتباط ما با جریان انرژی نیروی حیاتی است که دائماً در اطراف ما ارتعاش می کند. آنها مسئول رساندن پرانا به هر سلول بدن هستند.

شما می توانید نادی ها را به عنوان مجرای انرژی های ما در نظر بگیرید. هرچه نادی‌های ما بازتر باشد، پرانای بیشتری اجازه می‌دهیم وارد ما شود و در تمام بدن پخش شود.

 

 

واقعا چگونه انرژی پرانا را افزایش می دهید؟

بنابراین، چگونه انرژی پرانا را در بدن خود افزایش دهید ؟ چگونه می‌توانیم بیشتر با حضور آن در اطرافمان هماهنگ شویم و برای هدایت آن انرژی به سمت رفاه و شفای خود تلاش کنیم؟

طبق متون مقدس ودایی، ما می توانیم پرانا را از طریق انواع فعالیت ها و تکنیک های ذهن آگاهی مدیریت و افزایش دهیم. با این حال، ساده ترین و ساده ترین راه برای افزایش انرژی پرانا از طریق تنفس یا پرانایاما است.

هنگامی که ما در پرانایاما شرکت می کنیم، مستقیماً جریان پرانا را در داخل و خارج از بدن خود مدیریت می کنیم. همانطور که نفس می کشیم، در هوای زندگی نفس می کشیم. پر می کنیم و گسترش می دهیم. همانطور که نفس را بیرون می‌دهیم، در حالی که ریه‌هایمان را خالی می‌کنیم، فرو می‌رویم و فضایی برای هوای تازه ایجاد می‌کنیم تا جای آن را بگیرد.

تنفس، حتی زمانی که به صورت غیرفعال اتفاق می‌افتد، نیرویی است که هم ما را بالا می‌برد و هم ما را پایین می‌آورد: به این ترتیب، کیفیت نفس ما کیفیت تجربه زندگی ما را تعیین می‌کند. ما می‌توانیم با نفس‌های کم عمق و وحشت‌زده که در حفره قفسه سینه می‌مانند، عجله کنیم، یا می‌توانیم نفس عمیق بکشیم، نفس‌های طولانی‌مدت شکمی بکشیم که ما را آرام می‌کند و به بدن‌مان اطلاع می‌دهد که خوب هستیم.

در سطح فیزیولوژیکی پایه، عمل صرف این نوع تنفس متمرکز، کل سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند. هنگامی که سیستم عصبی پاراسمپاتیک آنلاین می شود، بدن ما در نهایت می تواند استراحت کند، استراحت کند و مهمتر از همه، خود را ترمیم کند.

 

این یک زندگی پرانا است

بنابراین اکنون این سؤال مطرح است که چه چیزی برای شما زندگی می آورد؟

چه چیزهایی در زندگی شما باعث ایجاد حس نشاط آور ظریفی می شود که شما آن را به عنوان پرانا تشخیص داده اید؟ چگونه انرژی پرانا را در بدن آنقدر افزایش می دهید که بتوانید قدرت آن را مجسم کنید و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید؟

برای مدیریت انرژی خود ابتدا باید از آن آگاه شوید. زمان آن فرا رسیده است که توجه کنید که چگونه چیزهای مختلف در زندگی شما بر احساس شما تأثیر می گذارد. به جای اینکه انرژی شما را تخلیه کند، هر چقدر هم که این احساس ظریف باشد، شروع به توجه کنید که چه چیزی برای شما انرژی می آورد.

این می تواند چیزی به کوچکی احساس باد و آفتاب در برابر پوست شما باشد. توجه به لحظات کوچک و بی تکلفی که قلب شما را بالا می برد. آنهایی که به شما احساس سبکی کمی می دهند.

 

 

یافتن تمامیت

هنگامی که پرانا آزادانه و بدون محدودیت در سراسر بدن جریان دارد، نتیجه هماهنگی و یکپارچگی فیزیکی، ذهنی و احساسی است.

ما دیگر از محیط خود و مردم و دنیای اطرافمان جدا نیستیم. دیگر لازم نیست دائماً از خودمان تعجب کنیم: چگونه انرژی پرانا را افزایش می دهید؟ ما فقط آن را احساس می کنیم. ما با آن رابطه داریم و درک خودمان از اینکه چگونه می تواند در زندگی ما نقش داشته باشد، داریم.

از طریق پرانا، ما می توانیم منبع سلامتی پرانرژی خود باشیم. همانطور که ما بیشتر و بیشتر از انرژی خود و تکان های ظریف بدن پرانرژی خود آگاه می شویم، انبساط اجتناب ناپذیر است. تعمیق رابطه ما با پرانا به ما امکان می دهد تا از بزرگترین پتانسیل خود استفاده کنیم. هرچه در زندگی و وجود ما یکپارچه تر شود، به بالاترین خود نزدیکتر می شویم.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید