جستجو
Close this search box.

جذب مشتری چیست؟ 9 استراتژی برای جذب مشتری

بهترین استراتژی های جذب مشتری | هدف از جذب مشتری یافتن روشی تکرارپذیر برای جذب مشتریان به کسب و کار شماست. |جذب مشتری در مقابل بازاریابی
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

جذب مشتری چیست؟

جذب مشتری نحوه تبدیل یک شرکت به مشتری بالقوه به مشتری جدید است. برخی از نمونه‌های جذب مشتری عبارتند از بازاریابی ایمیلی، استفاده از پلتفرم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) یا ارائه خدمات عالی به مشتری و کسب شهرت برای انجام این کار.

هدف از جذب مشتری کمک به کسب و کار بیشتر شرکت با استفاده از قدرت تیم ها، کانال ها و استراتژی های مختلف است. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

چرا جذب مشتری مهم است؟

جذب مشتری برای مشاغل در هر سن و اندازه ای مهم است. این به کسب و کار شما اجازه می دهد:

برای تامین هزینه ها، پرداخت حقوق به کارکنان و سرمایه گذاری مجدد در رشد و
شواهدی از کشش برای طرف های خارجی مانند سرمایه گذاران، شرکا و تأثیرگذاران نشان دهید

توانایی جذب و تبدیل سیستماتیک مشتریان جدید، شرکت ها را سالم و در حال رشد نگه می دارد – و سرمایه گذاران را راضی نگه می دارد.

 

هدف از جذب مشتری چیست؟

هدف از جذب مشتری یافتن روشی تکرارپذیر و روشمند برای جذب مشتریان به کسب و کار شماست. در حالی که می توانید منتظر بمانید تا مشتریان به طور طبیعی به سراغ شما بیایند، اما این تضمین نمی کند که بتوانید در طول زمان سود خود را افزایش دهید یا حتی حفظ کنید.

متخصصان جذب مشتری از تکنیک های خاصی استفاده می کنند تا مشتریان بالقوه را به اقدام وادار کنند. هدف این فرآیند ایجاد یک استراتژی سیستماتیک و پایدار برای به دست آوردن مشتریان جدید و افزایش درآمد برای کسب و کار است.

از بسیاری جهات، این فرآیند شبیه بازاریابی به نظر می رسد – شما به دنبال راه هایی برای نمایش نام تجاری خود و ارتباط با مشتریان هستید. اما بین این دو تفاوت وجود دارد.

 

جذب مشتری در مقابل بازاریابی

در حالی که هدف بازاریابی ایجاد آگاهی است، به نظر می رسد جذب مشتری منجر به اقدام شود. به عنوان مثال، فرض کنید یک تبلیغ فیس بوک با هدف بازار هدف خود اجرا می کنید. معیارها به شما کمک می کند تا مشخص کنید که آیا تلاش شما کارآمد است یا خیر – می توانید تعداد افرادی که تبلیغ شما را به اشتراک گذاشته اند، روی آن نظر داده اند و غیره را پیگیری کنید. این همان بازاریابی است.

در همین حال، Acquisition به این موضوع می پردازد که پس از کلیک مشتریان بالقوه به صفحه شما یا دریافت ایمیل های شما، چه اتفاقی می افتد. اگر آنها مایل به خرید محصولات یا خدمات شما هستند، این خرید است. به زبان ساده؟ بازاریابی باعث شناخت می شود – کسب درآمد را به همراه دارد.

 

چگونه مشتری جذب می کنید؟

روش های مختلفی برای جذب مشتری وجود دارد. یک چیز مطمئن است: جذب مشتری تیم های زیادی را برای حرکت افراد در هر مرحله نیاز دارد. شرکت ها هزینه های جذب مشتری را از نزدیک نظارت می کنند زیرا گران است – بیشتر از حفظ مشتری . اما وقتی همه تیم‌ها با هم همکاری می‌کنند تا بهترین عملکرد شرکت را به پیش ببرند، شرکت به احتمال زیاد مشتریان بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل می‌کند.

اینها تنها تعدادی از سازمانهای درگیر هستند:

  • تیم های خلاق در میان مشتریان بالقوه به پیشنهادات شرکت علاقه مند می شوند. آنها این کار را از طریق تبلیغات یا انواع دیگر کمپین های دیجیتال و برند انجام می دهند.
  • تیم‌های بازاریابی با انواع مختلفی از مشتریان و مشتریان احتمالی ارتباط برقرار می‌کنند و منابع محتوای مفیدی را ارائه می‌کنند، مانند این پست وبلاگی که در حال حاضر می‌خوانید، یک وبینار یا یک خبرنامه ایمیل.
  • تیم‌های فروش، سرنخ‌ها و چشم‌اندازهای تولید شده توسط این فعالیت‌های خلاقانه و بازاریابی را دریافت می‌کنند. آنها با تأکید بر اینکه چرا شرکت یا محصول آنها شایسته کسب و کار مشتری است، موضوع را به خانه هدایت می کنند. آنها در نهایت معامله را می بندند و آن مشتری مشتری می شود.
  • تیم های موفقیت مشتری کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان آنچه را که نیاز دارند و کارهای بیشتری را با شرکت شما انجام می دهند. اگرچه تیم‌های موفقیت مشتری اغلب پس از تبدیل شدن به مشتریان بالقوه وارد صحنه می‌شوند، اما نقش مهمی در حفظ، وفاداری مشتری و کاهش ریزش مشتری دارند.

 

پاسخ به “چگونه مشتری جذب می کنید؟” یا ” چگونه فروش را افزایش دهیم ؟” پیچیده تر از اینکه یک فروشنده خوب باشید که همیشه در حال بسته شدن است (ABC). در حالی که داشتن یک استراتژی فروش ضروری است، شرکت ها نمی توانند یک استراتژی جذب مشتری موفق ایجاد کنند بدون اینکه درک کنند که بخش های مختلف چگونه به فرآیند جذب مشتری کمک می کنند. برای به دست آوردن مشتریان جدید، کسب و کارها باید با مشتریان بالقوه به روشی معنادار ارتباط برقرار کنند. این بدان معناست که نیازهای آنها را با راه حل، محصول یا خدمات مناسب در زمان مناسب برآورده کنید.

 

استراتژی جذب مشتری چیست؟

استراتژی جذب مشتری طرح سطح بالایی است که یک کسب و کار برای جذب مشتریان بیشتر از آن استفاده می کند. این شامل تمام تیم های ذکر شده در بالا می شود: فروش، بازاریابی، خلاق و غیره. همچنین شامل فعالیت ها و کانال هایی است که آن تیم ها برای رساندن پیام خود و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده می کنند.

 

9 استراتژی جذب مشتری

بیایید به 9 استراتژی جذب مشتری بپردازیم. برخی از مشاغل از برخی از این موارد استفاده می کنند و برخی دیگر ممکن است از همه آنها استفاده کنند.

یک وب سایت عالی داشته باشید

وب سایتی که توجه مردم را به خود جلب کند یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری است. از بین تمام وب سایت هایی که می توانستند روی آنها کلیک کنند، وب سایت شما را پیدا کردند و روی آن کلیک کردند. حالا که آنها تا اینجا پیش رفته اند، باید به آنها پاداش داده شود. به آن مانند درب ورودی فکر کنید: مردم باید دلیلی برای ورود داشته باشند وگرنه به راه رفتن ادامه خواهند داد.

یک UX ساده افراد را به داخل دعوت می‌کند. به افراد کمک می‌کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، و به آنها کمک می‌کند تصمیم بگیرند که آیا چیزی که ارائه می‌دهید همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند یا خیر. در حالت ایده آل، پاسخ این است: “بله، تو تمام عمر من کجا بودی!” به احتمال زیاد، مردم کمی زمان می‌برند تا در مورد آن فکر کنند. یک حضور دیجیتالی خوب، هم به آن‌ها پاسخ می‌دهد: کسانی که می‌خواهند چیزی سریع بخرند – حتی افرادی که نرم‌افزار سازمانی را به صورت آنلاین با کارت اعتباری خریداری می‌کنند – و افرادی که می‌خواهند تحقیقات بیشتری انجام دهند.

در سال‌های اخیر، مدیران خرده‌فروشی بیشتر در مورد اهمیت یک وب‌سایت ساده با مشتری صحبت کردند . در میان همه‌گیری ویروس کرونا، خرید، سفارش و حتی تحویل گرفتن باید ساده‌تر از همیشه باشد. حتی چیزی به سادگی ارائه ایمیل یا رسیدهای متنی برای یک جعبه بزرگ، خرده فروش لوازم خانگی مانند Lowe’s تغییر دهنده بازی بود.

یکی از مواردی که برای اطمینان از یک تجربه دیجیتالی ساده و مشتری محور باید در نظر داشت، طراحی آن با در نظر گرفتن مشتریان است. افراط در آن می تواند تمرکز بیش از حدی را بر روی نیازهای شرکت قرار دهد – جذب مشتری امری بزرگ است – و به اندازه کافی بر نیاز مشتری نیست.

 

تجربه تلفن همراه خود را بهبود بخشید

یک تجربه خوب از تلفن همراه ، بخشی از تجربه دیجیتال است و برای جذب مشتری بسیار مهم است. مرور تلفن همراه دیگر چیزی نیست که مردم فقط «در حال حرکت» انجام دهند. این کاری است که آنها صبح ها در خانه قهوه می نوشند، با نتفلیکس روی مبل می نشینند، قبل از اینکه سرشان را تکان دهند در رختخواب، و همه جا در این بین.

این بدان معناست که فرصت‌های زیادی برای ارتباط با مشتریان از این طریق وجود دارد، اما لازم است وب‌سایت تلفن همراه پاسخگو باشد و با توجه به مشتریان طراحی شود. توجه: این لزوما به معنای “فروش” نیست، بلکه به معنای شفاف، صادقانه و مفید بودن است.

گاهی اوقات، مشتریان بالقوه به اندازه کافی علاقه مند هستند که در قیف حرکت کنند. به همین دلیل، برقراری ارتباط با یک نماینده فروش، ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، دریافت نسخه نمایشی، یا حتی ارتباط با یکی از همکاران خدمات مشتری در صورت مشکل داشتن برای بررسی، بسیار مهم است. در نظر بگیرید که چند بار سبد خرید آنلاین را رها کرده اید زیرا تجربه پرداخت یا تلفن همراه بسیار دشوار بود.

 

از هوش مصنوعی برای جذب فعالانه مشتریان استفاده کنید

شرکت های نوآور رویکردی فعالانه برای جذب مشتری دارند. و با کمک هوش مصنوعی، لازم نیست پیچیده یا پرهزینه باشد. یک ربات چت می تواند فعالانه از بازدیدکنندگان به وب سایت یا برنامه شما استقبال کند و در صورت داشتن سؤال یا نیاز به کمک، آنها را به راحتی به فروش یا پشتیبانی متصل کند. ممکن است کوچک به نظر برسد، اما یک پنجره بازشو ساده که به مشتریان بالقوه اطمینان می‌دهد که برای کمک به آنجا هستید، می‌تواند راه درازی را انجام دهد.

 

به تیم های فروش داده های مشتری را مشاهده کنید

داده‌های مشتری یک عنصر ضروری از حلقه بازخورد است که شامل داده‌های پشتیبانی مشتری، داده‌های فروش و غیره است. این روزها، شرکت ها مجبور نیستند حدس بزنند که مشتریان چه می خواهند. اکنون، آنها می توانند از روندها در داده های مشتری و تجزیه و تحلیل استفاده کنند تا به آنها اشاره کنند. این داده‌ها می‌توانند بر محصولاتی که ساخته می‌شوند، نحوه ارتباط شرکت با مشتریان بالقوه و موارد دیگر تأثیر بگذارد. برای مثال، بررسی رایج‌ترین شکایات مشتریان که تیم خدمات مشتری شما می‌بیند، می‌تواند چشم‌نواز باشد. اگر تیم‌های فروش این داده‌ها را درک می‌کردند، بهتر می‌دانستند که مشتریان چه می‌خواهند و چگونه می‌توانند زمینه‌های خود را تنظیم کنند.

فروش تنها دلیلی نیست که همه در یک شرکت باید اطلاعات مشتریان را مشاهده کنند. کسب و کارهای متمرکز بر مشتری از داده های مربوط به نقاط درد برای بهبود استفاده می کنند. پس از اینکه Zappos متوجه شد که مشتریان فعلی از پرداخت هزینه برای بازگشت ناامید شده‌اند، آنها را به صورت رایگان برگرداندند. این امر بیشتر مردم را تشویق کرد تا برای اولین بار با آنها خرید کنند. در اینجا، یک تصمیم تجاری مشتری محور تأثیر مستقیمی بر جذب مشتری داشت.

 

برای بهبود کیفیت سرنخ ها با بازاریابی کار کنید

برخی از شرکت‌ها سرنخ‌های فروش را خریداری می‌کنند، اما اغلب از فعالیت‌های بازاریابی هدفمند ناشی می‌شوند: وبینارها، رویدادهای زنده، و افرادی که به سادگی اطلاعات خود را در ازای منابع قابل دانلود مفید به شرکت می‌دهند. یک شکایت رایج از فروشندگان این است که سرنخ هایی که دریافت کردند خوب نبودند. به بیان بیشتر مشتری محور، آنها آماده خرید نبودند، اما کسب و کار فکر می کرد (یا امیدوار بود) که این کار را می کرد.

مشکل است. همه کسانی که برای یک نسخه آزمایشی یا خبرنامه ایمیل شما ثبت نام می کنند، آماده خرید نیستند، اما برخی از آنها آماده هستند. رهبران فروش باید فعالانه با بازاریابی کار کنند تا فاصله بین سرنخ های خوب و بد را برطرف کنند. دریابید که چرا سرنخ‌ها سرد می‌شوند، و یک طرح چندکاره‌ای برای به دست آوردن موارد بهتر ایجاد کنید. به عبارتی مشتری محور تر، در تمایز بین انواع مختلف مشتریان بالقوه بهتر عمل کنید.

 

از نرم افزار CRM استفاده کنید

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می تواند به شما در درک بهتر نیازهای مخاطبان و ایجاد فرآیند فروش بهتر کمک کند.

با نرم‌افزار CRM ، می‌توانید سرنخ‌ها و حرکات آنها را از طریق قیف فروش نظارت کنید، ایمیل‌ها و جمع‌آوری داده‌ها را خودکار کنید، فرصت‌های جدید را کشف کنید و عملکرد را پیگیری کنید. دیده شدن در خط لوله فروش به فروشندگان کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند و همچنین می تواند به بهبود نرخ رضایت مشتری کمک کند. پس جستجوی فروش ممکن است نتایج معنی داری برای مشتریان و کسب و کار داشته باشد.

 

خدمات را به محصولات و خدمات موجود اضافه کنید

در سال 2020 برای کسب‌وکارها، خلاقیت در زمان سخت‌تر شدن شرایط ضروری بود. به این فکر کنید که چند رستوران شروع به ارائه منوهای ویژه برای لذت بردن در خانه کردند و چند بار شروع به ارائه الکل بیرون‌بر کردند.

در نمایشگاه بزرگ فدراسیون ملی خرده‌فروشی در سال 2021، سخنران میچ جوئل راه‌های زیادی را توضیح داد که خرده‌فروشان می‌توانند لیموهای همه‌گیر را به لیموناد تبدیل کنند. یکی از پیشنهادات او اضافه کردن خدمات به محصولات و خدمات موجود بود تا مردم را نسبت به طیف وسیع تری از پیشنهادات هیجان زده کند. جوئل با استفاده از Walmart به عنوان مثال به نحوه شروع ارائه بیمه حیوانات خانگی توسط خرده فروش اشاره کرد. با عجله در پذیرش حیوانات خانگی همه گیر، این یک فرصت منطقی برای جذب مشتری با توجه به بسیاری از محصولات حیوانات خانگی بود که شرکت در حال حاضر می فروشد.

این بیماری همه گیر، رهبران همه صنایع را مجبور کرد تا به روش های جدید به مشتریان جدید دست یابند. جوئل پیشنهاد می کند که دلیلی وجود ندارد که این روحیه نوآوری نتواند ادامه پیدا کند – چرا اگر نیازهای مشتری را برآورده نمی کرد؟

 

به نظرات مشتریان گوش دهید

تحقیقات بازار همیشه اتفاقی نیست و سلیقه مشتری همیشه تغییر می کند. به همین دلیل مهم است که در هنگام بازخورد دادن به مشتریان واقعاً گوش دهید: عمداً یا ناخواسته.

بسیاری از کسب‌وکارها در ارائه محصولات یا خدماتی که فکر می‌کنند مردم می‌خواهند بخرند، مقصر هستند. وقتی مردم خرید نمی‌کنند، شرکت‌ها متعجب می‌شوند که چرا این همه موجودی در قفسه‌ها باقی می‌ماند یا چرا سطح فروش ثابت مانده است. راه حل تصمیم گیری بیشتر مشتری محور و گوش دادن به بازخورد مشتری است . این به معنای بررسی بازخورد رسمی از نظرسنجی ها و بررسی ها، ارتباط با تیم پشتیبانی خود در مورد شکایات مشتریان (به بالا مراجعه کنید)، و حتی نظارت بر گفتگو در کانال های رسانه های اجتماعی و جامعه آنلاین شما است.

به یاد داشته باشید که بازخورد مشتریان فقط از مشتریان فعلی نمی آید. مشتریان بالقوه و مشتریان بالقوه همیشه درباره تجربیات خود با یک شرکت بازخورد می‌گذارند. این به کسب و کار بستگی دارد که از آن مکالمات آگاه باشد و هر کجا که اتفاق می افتد به دقت گوش دهد. اگر فروشنده از یک خبر منفی یا پست اجتماعی ویروسی بی خبر باشد، ممکن است ناشنوا شود، بنابراین این می تواند راه مهمی برای جذب مشتری باشد.

 

روی تجربه مشتری سرمایه گذاری کنید

تجربه مشتری بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد، به این معنی که تأثیر زیادی در جذب مشتری دارد. یک نظرسنجی Zendesk نشان داد که 62 درصد از مشتریان B2B و 42 درصد از مشتریان B2C پس از یک تجربه خوب خدمات مشتری، خرید بیشتری انجام دادند. و 66 درصد از مشتریان B2B و 52 درصد از مشتریان B2C پس از یک تعامل بد با خدمات مشتری، خرید خود را متوقف کردند. تجربه مشتریان بالقوه با خدمات مشتری شما اغلب اولین تعامل مستقیم آنها با برند شما است. مطمئن شوید که این تجربه ای است که باعث می شود آنها بیشتر بخواهند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که مردم اغلب بر اساس احساسات تصمیم به خرید می گیرند. از آنجایی که پشتیبانی مشتری در خط مقدم است، آنها نقش زیادی در جنبه احساسی برند شما دارند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید