جستجو
Close this search box.

چاکرای گلو: چاکرای پنجم را کشف و متعادل کنید

چاکرای گلو (پنجم) چه معنی دارد و در کجا قرار دارد و چگونه آن را متعادل کنیم | علائم (نشانه) باز شدن یا انسداد چاکرای گلو
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

خوبی های چاکرای پنجم یا چاکرای گلو را کاوش کنید. در این راهنمای جامع بیاموزید که چگونه می توانید آن را برای برقراری ارتباط و بیان قوی متعادل کنید.

احساس عدم بیان یا غمگینی؟ این می تواند چاکرای گلو یا چاکرای ویشودی شما باشد. در این مقاله از مجله قهرمان راهنمای شخصی شما برای ایجاد تعادل در چاکرای پنجم است، با ما همراه باشید.

 

معنی این چاکرا چیست؟

“ویشودا” که از سانسکریت گرفته شده است به ” به ویژه خالص ” ترجمه می شود. این به معنای پاکسازی افکار، گفتار و اعمال ما است و ما را قادر می سازد تا خود واقعی خود را در آغوش بگیریم و با وضوح، صداقت و شفقت ارتباط برقرار کنیم.

 

محل این چاکرا

چاکرای ویشودا در قاعده گلو، در مرکز حنجره قرار دارد. به دلیل موقعیت فیزیکی آن، ما اغلب چاکرای پنجم را چاکرای گلو می نامیم.

موقعیت آن همچنین تأثیر مستقیمی بر اندام ها و غدد اطراف آن مانند غدد تیروئید و پاراتیروئید و همچنین حنجره و زبان دارد . در نتیجه، چاکرای پنجم متعادل، عملکرد سالم بدن فیزیکی در این ناحیه و همچنین ارتباط عاطفی و معنوی ما را با صدای واقعی و احساس خودمان ارتقا می‌دهد.

 

هر زمان که به شدت غمگین یا بسیار سپاسگزار هستید، گلویتان خفه می‌شود، یا احساس می‌کنید توده‌ای در گلویتان وجود دارد و ممکن است در بیان خود مشکل پیدا کنید. در ناحیه گلو اتفاقات زیادی می افتد! همانطور که انتظار دارید، این احساسات عمیق قدردانی یا اندوه با چاکرای پنجم شما، چاکرای گلو، که در سانسکریت به عنوان چاکرای vishuddhi شناخته می شود، مرتبط است.

در این سری چاکراها، ما در حال بررسی و بررسی هر چاکرا هستیم. پس از درک چاکرای ریشه ، چاکرای خاجی ، چاکرای ناف و چاکرای قلب در پست های قبلی، امروز به بررسی چاکرای گلو می پردازیم.

در این مقاله، نقش چاکرای گلو را پوشش خواهیم داد، اگر احساس کردید که چاکرای گلو شما مسدود شده است (این چیزی نیست که انتظار دارید!) واقعاً به چه معناست. ما همچنین به درمان سیستم چاکرا، به‌ویژه چاکرای گلو از طریق حرکات یوگا، مدیتیشن و سایر فعالیت‌ها می‌پردازیم تا آن را به تعادل برسانیم و خود واقعی خود را بیابیم و آن را در جهان بیان کنیم.

 

 

علائم باز شدن این چاکرا

وقتی چاکرای ویشودا باز و متعادل باشد، می تواند طیف وسیعی از مزایای عمیق را به همراه داشته باشد که تأثیر مثبتی بر زندگی ما، از نظر فیزیکی و عاطفی دارد.

در زیر، برخی از رایج ترین علائم و نشانه های چاکرای ویشودا متعادل و باز را نشان می دهیم.

 

  • علائم عاطفی:

ارتباط شفاف

چاکرای پنجم باز ما را قادر می سازد تا با وضوح و اعتماد به نفس خود را بیان کنیم.

این توانایی ما را برای مدیریت افکار و احساسات افزایش می دهد و ارتباطات موثر را در همه زمینه های زندگی ما، چه شخصی و چه حرفه ای تقویت می کند.

بیان معتبر

با چاکرای ویشودا باز، می توانیم خود واقعی خود را در آغوش بگیریم و افکار و احساسات واقعی خود را بیان کنیم.

این به ما قدرت می دهد تا در تعاملات خود صادق و صادق باشیم، ارتباطات را عمیق تر کنیم و روابط معنادارتری را تقویت کنیم.

جریان خلاق

این مرکز انرژی ارتباط نزدیکی با خلاقیت ما دارد. وقتی متعادل باشد، قفل الهام ما را باز می کند و اجازه می دهد ایده ها آزادانه و بدون زحمت جریان پیدا کنند.

اعتماد به نفس و خودتوانمندسازی

چاکرای گلو متعادل حس اعتماد به نفس و توانمندی را القا می کند.

این کمک می کند تا شک و تردید به خود و ترس از قضاوت را از بین ببریم، و ما را قادر می سازد تا در قدرت خود بایستیم و بدون تردید خودمان را صادقانه بیان کنیم.

 

  • علائم فیزیکی:

چاکرای ویشودا به تیروئید و غدد پاراتیروئید و همچنین حنجره و زبان در بدن فیزیکی متصل است.

تیروئید که در جلوی گردن قرار دارد، نقش مهمی در تنظیم متابولیسم، رشد و نمو دارد. همچنین بر سطح انرژی، دمای بدن و رفاه کلی تأثیر می گذارد.

هنگامی که چاکرای ویشودا متعادل باشد، بر عملکرد تیروئید تأثیر مثبت می‌گذارد و سلامت جسمانی مطلوب و جریان انرژی هماهنگ را ارتقا می‌دهد.

 

علائم انسداد گلو

هنگامی که انرژی چاکرای ویشودا نامتعادل یا مسدود می شود، ارتباطات از بین می رود . ما از گوش دادن به خود درونی و دیگران خودداری می کنیم و این امر بر ارتباطات درونی و بیرونی ما تأثیر می گذارد. این انسداد می تواند به طرق مختلف بر سلامت عاطفی و جسمی ما تأثیر بگذارد.

بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از علائم رایج چاکرای مسدود شده گلو بیندازیم.

  • علائم عاطفی:

مشکل در بیان

انسداد چاکرای ویشودا می تواند منجر به مشکلاتی در بیان خود شود.

ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد که افکار، احساسات یا نیازهای خود را به وضوح و با اطمینان ارتباط برقرار کنید. می تواند منجر به احساس ناشنیده بودن یا سوء تفاهم شود.

مهار خلاقیت

یکی دیگر از علائم انسداد در اینجا احساس عدم الهام و راکد بودن خلاقانه است. این می تواند منجر به عدم الهام و نارضایتی در تلاش های هنری شود.

روابط ناهماهنگ

هنگامی که این چاکرا نامتعادل باشد، می تواند باعث سوء تفاهم، درگیری و اختلال در ارتباط با دیگران شود. ممکن است احساس قطع ارتباط کنید یا برای ایجاد ارتباطات معتبر تلاش کنید.

ترس از قضاوت

چاکرای ویشودا نامتعادل می تواند ترس از قضاوت، انتقاد یا طرد شدن را تشدید کند. این ترس می تواند به صورت شک به خود، اضطراب یا نیاز دائمی به اعتبار خارجی ظاهر شود.

  • علائم فیزیکی:

انسداد ممکن است باعث مشکلات سلامتی در بدن فیزیکی نیز شود. این شامل:

  • گلو درد
  • گرفتگی صدا
  • مشکلات تیروئید
  • کشش فک
  • گردن درد
  • سردردهای مکرر

علاوه بر این، عدم تعادل در این ناحیه می تواند غده تیروئید را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به اختلالات مختلف مرتبط با تیروئید مانند کم کاری تیروئید شود.

کم کاری تیروئید با تولید کم هورمون تیروئید مشخص می شود و ممکن است منجر به خستگی، افزایش وزن، افسردگی و سستی شود.

از سوی دیگر، پرکاری تیروئید که با تولید بیش از حد هورمون تیروئید مشخص می شود ، می تواند باعث بی قراری، اضطراب، کاهش وزن سریع و افزایش ضربان قلب شود.

 

وقتی عدم تعادل وجود دارد، این اتفاق می افتد

هنگامی که انرژی شما از طریق چاکرای گلو به سمت بالا حرکت می کند، ممکن است با سپاسگزاری و احساس فراوانی احساس کنید که به شدت خالص است (ویشودی). شما در فضای شمردن همه نعمت های خود هستید و قدردان همه افراد و چیزهای اطراف خود و به طور کلی زندگی هستید. شما می خواهید صادقانه از مردم تشکر و قدردانی کنید و ممکن است گلویتان از سیری خفه شود.

اما هنگامی که مقداری عدم تعادل وجود دارد و هنگامی که انرژی از طریق این مرکز انرژی پنجم به سمت پایین جریان می یابد، احساس غم و اندوه به وجود می آید. ممکن است با احساس ناراحتی و ناامیدی احساس بدبختی کنید. ممکن است احساس درد در بدن داشته باشید و اشک از چشمانتان سرازیر شود یا حتی گلویتان به دلیل اندوه خفه شود. ممکن است دلایل ظاهری برای همین وجود داشته باشد یا ممکن است وجود نداشته باشد. مطمئناً نمی خواهید این احساسات را برای مدت طولانی حمل کنید.

بنابراین چه کاری می توانید انجام دهید تا انرژی خود را از طریق چاکرای گلو به سمت بالا جریان دهید تا بتوانید چاکرای گلویی شاد و سالم داشته باشید؟

 

 

چگونه این چاکرا را متعادل کنیم – ابزار ضروری برای زندگی

توانایی انتخاب قدردانی در هر موقعیتی از زندگی، بزرگترین هدیه ای است که می توانید به خود بدهید. ممکن است بگویید، گفتن آسان تر از انجام دادن است! و من موافقم.

در اینجا چند تمرین عالی برای شما وجود دارد که سعی کنید جریان قدردانی را از طریق چاکرای گلوی خود حفظ کنید:

یک ژست انتخاب کنید

شما آن را حدس زدید! زمان یوگا است! یک تمرین یوگای جامع، که شامل آسانا، پرانایاما، و مدیتیشن با توالی ماهرانه است، به جریان یافتن انرژی شما از طریق چاکرای گلو (و هر چاکرای دیگر!) به سمت بالا کمک می کند. در حالی که هیچ وضعیت یوگا گلوله نقره ای برای هیچ یک از چاکراها وجود ندارد، برخی از ژست های خوب برای ارتباط با چاکرای گلوی شما عبارتند از ژست های گربه-گاو ، ژست ماهی ، نفس شیر ، که راه های عالی برای باز کردن و حرکت انرژی در چاکرای گلو هستند.

سری سری یوگا یک شکل فوق العاده مفید از یوگا است که انرژی شما را به سمت بالا جریان می دهد و به شما امکان می دهد ویژگی های مثبت همه چاکراها را تجربه کنید.با ترکیب آسانا،پرانایاماو مدیتیشن ابزاری عالی برای شروع کار با چاکراهای شماست.

 

غم خود را به خلاقیت یا خدمت هدایت کنید

آنچه را که برای شما و چاکرای گلویتان مفید است پیدا کنید. شاید نوشتن یا یادداشت روزانه راهی عالی برای رهایی از احساسات غم و اندوه باشد. شما حتی مجبور نیستید به کسی نشان دهید. ممکن است دوست داشته باشید آواز بخوانید یا حتی در کلاس های رقص یا کلاس های هنری شرکت کنید. به جای اینکه به احساسات دردناک فکر کنید و احساس غمگینی کنید، دست خود را به سمت کسی که نیاز دارد دراز کنید. به هر روش کوچک یا بزرگی که می توانید به مردم خدمت کنید. کمک کنید و تفاوت ایجاد کنید – کوچک یا بزرگ، مهم نیست. همه اینها به هدایت انرژی سفت، ناخوشایند، ناراحت کننده، و حرکت شما کمک می کند و به چاکرای گلو شما کمک می کند.

 

خودت را تغذیه کن

چاکرای گلو خود را با نوشیدنی ها، آب فراوان، چای گیاهی یا حتی مقداری آب میوه بنوشید.

بشین

مراقبه. یک راه حل اساسی برای (تقریبا!) همه عدم تعادل های ما. وقتی تمرین مناسب خود را پیدا کردید ، مدیتیشن به طور طبیعی آرام‌بخش و ترمیم‌کننده است و ثباتی را در هسته شما ایجاد می‌کند. مدیتیشن SKY Breath را امتحان کنید یا در یک مدیتیشن اختصاصی چاکرای گلو شیرجه بزنید .

هنگامی که انرژی از طریق هر هفت چاکرا به سمت بالا جریان می یابد، هارمونی فراگیر می شود و همراه با آن، احساس قدرتمندی از خوب بودن وجود دارد.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید