جستجو
Close this search box.

12 مزیت کار تیمی که قدرت همکاری را به نمایش می گذارد

چرا کار تیمی مهم است؟ 12 مزیت همکاری در کسب و کار | کار کردن در یک تیم برای همه راحت نیست اما کارتیمی میتواند باعث به حقیقت پیوستن رویا شود
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

با توجه به شرکت‌های زیادی که گزینه‌های کار از راه دور را ارائه می‌دهند، عملکرد فردی ممکن است تنها معیار موفقیت به نظر برسد. اما تشویق همکاری برای تیم هایی که با هم در فضای دیجیتال کار می کنند اهمیت فزاینده ای دارد. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

چه از راه دور کار کنید و چه در دفتر، گرد هم آوردن گروه متنوعی از افراد نیازمند تلاش است. به عنوان مدیر آنها، باید برای ایجاد روابط کاری مبتنی بر اعتماد، ارتباطات مؤثر و احترام متقابل زمان و انرژی صرف کنید . این عوامل برای بهره مندی از مزایای کار در یک تیم ضروری هستند.

و مزایای کار گروهی بی نظیر است. دادن فرصت، ابزار و پشتیبانی لازم به اعضای تیم برای کلیک کردن به عنوان یک گروه، مشارکت در مهارت‌ها و استعدادهای منحصر به فرد آنها و کار در جهت یک هدف مشترک را آسان‌تر می‌کند. بدون کار تیمی و همکاری، احتمال شکست پروژه های شما بیشتر از زمانی است که کارگران به عنوان یک گروه منسجم عمل کنند.

 

چرا کار تیمی مهم است؟ 12 مزیت

کار کردن در یک تیم برای همه راحت نیست. اگر مانند بسیاری از افراد هستید، احتمالاً بیش از یک تجربه بد در یک پروژه گروهی دارید. به هر حال، دلیلی وجود دارد که «اگر می‌خواهید کاری انجام شود، خودتان آن را انجام دهید» یک عبارت شناخته شده است.

اما شما نباید اجازه دهید که شما را عقب نگه دارد. یکی دیگر از جمله معروف و شاید معتبرتر را به خاطر داشته باشید: “دو سر بهتر از یک سر است.” اگر هنوز در مورد تشویق کار گروهی در محل کار هستید، این 12 نتیجه همکاری ممکن است نظر شما را تغییر دهد.

 

1. حل مسئله

یک مطالعه در سال 2021 منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم نشان داد که گروه‌های بین 3 تا 5 نفره در حل یک مشکل پیچیده از یک متخصص موضوعی بهتر عمل می‌کنند .

استفاده از هوش جمعی یک تیم به این معنی است که همکاران می توانند اطلاعات بیشتری را پردازش کنند، راه حل های بالقوه متعددی را تولید و تطبیق دهند، و احتمال بیشتری برای تشخیص خطا نسبت به یک کارگر فردی دارند. در نتیجه همکاری آنها، تیم به احتمال زیاد خارج از چارچوب فکر می کند و نتایج با کیفیت بالا را در زمان کمتری ایجاد می کند.

 

2. نوآوری

کار با افراد با شخصیت ها و پیشینه های مختلف، کارگران را در معرض شیوه های جدید تفکر قرار می دهد. ذهنیت پذیراتر می‌تواند حس کنجکاوی را افزایش دهد و پایه دانش و مجموعه مهارت‌های تیم شما را افزایش دهد. زمانی که اعضای تیم ذهن بازتری داشته باشند، انعطاف پذیرتر می شوند و یاد می گیرند که برای مفاهیم و دیدگاه های افراد با پیشینه های مختلف ارزش قائل شوند. و هنگامی که این اتفاق می افتد، گروه تفکر خارج از چارچوب را توسعه می دهد، که می تواند به راه حل های نوآورانه تر منجر شود.

 

3. خلاقیت

گرد هم آوردن افراد برای کار به عنوان یک تیم، مهارت ها و تجربه بیشتری را به جعبه ابزار پروژه اضافه می کند. دیدگاه‌های متفاوت و نقاط قوت فردی آن‌ها طوفان فکری را خلاق‌تر و ماهرانه‌تر می‌کند و به گروه شما مجموعه بزرگ‌تری از ایده‌های با کیفیت را می‌دهد تا از آنها استفاده کنند. در نتیجه، تصمیم‌گیری و نتایجی که تولید می‌کنند، گسترده‌تر و مؤثرتر است.

 

4. یادگیری

در یک بازار رقابتی، کارکنان باید مجموعه مهارت های پیشرو را حفظ کنند. اما رشد حرفه ای لزومی ندارد که به صورت آنلاین یا در کلاس درس اتفاق بیفتد. مطالعه ای که توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه کارنگی ملون انجام شد نشان داد که افراد از طریق تعامل بهتر یاد می گیرند .

هنگامی که اعضای تیم اطلاعات را به اشتراک می گذارند یا به طور مشترک کار می کنند، یکدیگر را آموزش می دهند و به طور منفعلانه ظرفیت کلی تیم را از طریق قرار گرفتن در معرض افزایش می دهند. این منجر به یکی از قانع کننده ترین مزایای کار تیمی می شود.

 

5. ریسک

ریسک و نوآوری دست به دست هم می دهند ، اما حمایت از یک صدای انفرادی برای گرفتن شانس برای یک ابتکار اثبات نشده، دلهره آور است، حتی زمانی که مستلزم پتانسیل بازده قابل توجهی باشد. آن وقت است که اهمیت کار تیمی خود را نشان می دهد.

پروژه ارسطو گوگل ابتکاری با هدف کشف عوامل موثر در تیم‌ها در گوگل بود. نتایج نشان داد که داشتن حمایت گروهی از همسالان که برای مهارت‌های یکدیگر ارزش قائل هستند، امنیت روانی را در محیط کار مستحکم می‌کند و تاب‌آوری را در بین اعضای تیم ایجاد می‌کند.

احساس تعلق و محیط غیر قضاوتی باعث می شود ریسک پذیری احساس امنیت بیشتری کند و منجر به نوآوری بیشتر شده و به تیم کمک می کند حتی در زمانی که اشتباه کرده است شکست بخورد.

 

6. تصمیم گیری

تقریباً 80 درصد از کارکنان استرس شغلی را تجربه می کنند . در حالی که سطوح پایین استرس در محل کار می تواند بهره وری را افزایش دهد، بیش از حد می تواند بر عملکرد شناختی تأثیر بگذارد و منجر به تصمیم گیری های ضعیف تر شود. عضویت در یک تیم خوب با اهداف روشن، تعامل منظم و بازخورد حمایتی می‌تواند استرس را کاهش دهد و در نتیجه انتخاب‌های بهتر و نتایج بهبود یافته توسط گروه ایجاد شود.

 

7. بهره وری

کار تیمی خوب باعث می شود کار بیشتری انجام شود. چه از طریق فرآیندهای کاری مؤثرتر، چه از طریق خدمات بهتر به مشتریان، چه از طریق اشتباهات کمتر، همکاری تأثیر مثبتی بر عملکرد دارد. یک مطالعه منتشر شده در مجله آموزش سیستم های اطلاعاتی نشان داد که کار تیمی موثر به طور قابل توجهی عملکرد کلی کارکنان را بهبود می بخشد.

 

8. سودآوری

با افزایش بهره‌وری، راه‌حل‌های نوآورانه و همسویی بهتر با نیازهای مشتری، جای تعجب نیست که شرکت‌هایی که در تیم‌های با عملکرد بالا سرمایه‌گذاری می‌کنند، سود بیشتری از خود نشان دهند.

 

9. روحیه

کار بر روی یک تیم موثر که احترام متقابل را نشان می‌دهد، بازخورد صادقانه ارائه می‌دهد و فرهنگ تیمی باز بودن شخصی را ایجاد می‌کند، روحیه کارکنان را تقویت می‌کند و رفاه عاطفی را بهبود می‌بخشد . هنگامی که کارگران شادی و رضایت شغلی را تجربه می کنند، بهره وری بیشتری دارند و کارفرمای آنها شاهد افزایش ماندگاری هستند.

 

10. انگیزه

وقتی کسی روی یک گروه سرمایه گذاری می کند، نمی خواهد مردم را ناامید کند. رفاقت می تواند کارمندان را تشویق کند تا به دنبال تایید همکار خود باشند و آنها را تشویق کند که A-game خود را وارد کار کنند . آنها برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و ارائه بازخورد بازتر هستند و با هم، تیم به احتمال زیاد در مواجهه با یک چالش جدید استقامت خواهد کرد.

همانطور که عملکرد فردی افزایش می‌یابد، عملکرد جمعی نیز افزایش می‌یابد و اثربخشی نتایج آن افزایش می‌یابد.

 

11. کاهش فرسودگی شغلی

با تعمیم اینکه در همه بخش‌ها، گروه‌های مشارکتی بار را به اشتراک می‌گذارند، و زمانی که یکی از هم تیمی‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد، وارد عمل می‌شوند و در عین حال حمایت عاطفی را ارائه می‌کنند تا زمانی که یک بار دیگر یک تعادل سالم بین کار و زندگی برقرار کنند.

 

12. فرهنگ شرکت

برای ایجاد یک تیم موثر ، باید محیطی از اعتماد ایجاد کنید، کانال‌های ارتباطی را حفظ کنید، از کمک‌های هر یک از اعضا قدردانی کنید و موارد دیگر. این ویژگی های مثبت در یک حباب وجود ندارد. آنها به بقیه محل کار سرازیر می شوند و یک فرهنگ شرکتی ایجاد می کنند که بهترین و باهوش ترین ها را جذب می کند.

 

10 نمونه کار تیمی که باید در محیط کار پذیرفته شود

کار تیمی تنها به این نیست که کار با کیفیت بالا را انجام دهید و ضرب الاجل ها را رعایت کنید. این همچنین در مورد حمایت و توانمندسازی پرسنل شما برای رشد و تبدیل شدن به بهترین خود است. در اینجا 10 نمونه از آنچه ممکن است در محل کار به نظر برسد آورده شده است.

 

1. همکاری

وقتی مردم سر خود را برای حل یک مشکل مشترک یا انجام یک کار جمع می کنند، در حال همکاری هستند. همکاری موفق مستلزم ارتباطات تیمی قوی است تا همه اهداف مشترک و چگونگی دستیابی به آنها را درک کنند.

 

2. تفویض اختیار

تقسیم وظایف به طور عادلانه و مؤثر بین اعضای گروه، نشانه کار گروهی موفق است. با تیم خود مشورت و مذاکره کنید تا وظایفی را با توجه به نقاط قوت کارمند و اهداف شغلی آنها محول کنید و مطمئن شوید که همه از مشاغل و نقش های گروهی خود راضی هستند.

 

3. تشویق

کار همیشه هموار پیش نمی رود. وقتی یک همکار مشکل دارد، تشویق از طریق یک پیام مثبت، منابع یا آموزش اضافی می تواند به او قدرت ادامه راه بدهد. و هیچ یک از اعضای جدید تیم را فراموش نکنید. آنها احتمالاً عصبی و مضطرب هستند ، اما پیام خوشامدگویی یک یخ شکن عالی است و می تواند احساس تعلق را سریعتر ایجاد کند.

 

4. پشتیبانی

اعضای خوب تیم به سرعت وارد عمل می شوند تا در صورت نیاز به کمک، بینش یا پیشنهاداتی را ارائه دهند تا مطمئن شوند که چالش همکارشان دستیابی به یک هدف تیمی را از مسیر خود منحرف نمی کند . در برخی موارد، اگر یک همکار بتواند از آنها استفاده بهتری کند، منابع را رها می کنند. توسعه تخصیص منابع را به عنوان یک مهارت کار گروهی در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را دارند که نیاز دارند.

 

5. به اشتراک گذاری دانش

گروهی متقابل از اعضای تیم از زمینه‌های مختلف با سطوح تجربی مختلف، اغلب تخصص خود را به اشتراک می‌گذارند و به همکارانشان کمک می‌کنند تا مهارت‌های حرفه‌ای و شخصی بیشتری نسبت به زمانی که مستقل کار می‌کردند، توسعه دهند.

 

6. مالکیت مشترک

هنگامی که گروه در کار سهیم هستند و از نتایج به طور مساوی لذت می برند، انگیزه ذاتی برای ارائه بهترین کار خود پیدا می کنند. و احساس مالکیت فردی در موفقیت گروهی، روحیه تیمی را ایجاد می کند و اعضا را تشویق می کند تا در جهت اهداف شرکت کار کنند.

 

7. بازخورد

در یک موقعیت ایده آل گروهی، اعضای تیم به خوبی بازخوردهای منفی گروه را می پذیرند و تشخیص می دهند که از محل حمایت و بهبود مطلوب می آید. یک استراتژی برای گنجاندن بازخورد در تعاملات تیمتان این است که اعضای تیم را با هم جفت کنید و هر کدام سه کاری را که طرف مقابل به خوبی انجام می دهد و سه چیز را که می تواند بهبود بخشد فهرست کند.

 

8. فرصت ها

با یک تیم با عملکرد بالا، فرصت هایی برای هر یک از اعضای تیم وجود خواهد داشت که با مشارکت در یک ایده، به روز رسانی یک فرآیند یا نظارت بر یک پروژه، احساس قدرت کند. اگر می خواهید به تیم خود انگیزه دهید، به آنها فرصت های منحصر به فردی بدهید تا از مهارت های خود برای تأثیرگذاری استفاده کنند. یا، می‌توانید مسئولیت‌های خاصی را بین اعضا بچرخانید، مانند رهبری یک جلسه ابتدایی، تا به آنها اجازه دهید مهارت‌های جدیدی را توسعه دهند.

 

9. مدیریت تعارض

حتی فشرده ترین گروه ها نیز گهگاه با هم مخالفت خواهند کرد. اشکالی ندارد. مدیریت موثر تعارض می تواند به ایده های جدید و انعطاف پذیری بیشتر منجر شود. سعی کنید دیدگاه هر یک از اعضا را درک کنید و ببینید که آیا می توانید یک مصالحه عادلانه مذاکره کنید یا آنچه را که مهمتر است در ارزش های اصلی تیم بگنجانید.

 

10. وابستگی متقابل

مزایایی وجود دارد که از عضویت در یک تیم حاصل می شود و در ازای آن، گروه از مشارکت منحصر به فرد هر یک از اعضا سود می برد. هر فرد باید سخت تلاش کند تا جوایزی را که با عضویت در تیم به همراه دارد، دریافت کند.

به لطف تلاش اعضای آن، موفقیت جمعی گروه بیش از مجموع اجزای آن خواهد بود و همه را با خود همراه می کند. این نوع وابستگی متقابل به این معنی است که وقتی یکی از اعضای تیم تمام تلاش خود را می کند، همه آن را می دانند، که می تواند دیگران را نیز تشویق کند تا بهترین کار خود را انجام دهند.

 

کارتیمی میتواند باعث به حقیقت پیوستن رویا شود

اگر در فرهنگ شرکتی کار نمی کنید که برای همکاری ارزش قائل است، احتمالاً از عمق و وسعت مزایای کار تیمی شگفت زده شده اید. نه تنها نتیجه شرکت شما را بهبود می بخشد، بلکه تأثیرات مثبتی را در سطوح تیمی و فردی خواهید دید. بازده به خوبی ارزش تلاش تیم سازی را دارد، بنابراین با کمک به آنها برای تبدیل شدن به یک گروه منسجم برای رسیدن به اهداف مشترک، روی عملکرد و رفاه کارگران خود سرمایه گذاری کنید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید