جستجو
Close this search box.

همکار رویایی | چگونه یک بازیکن تیم خوبی باشیم

همکار رویایی | یادگیری تبدیل شدن به یک بازیکن تیمی می تواند به شما کمک کند تا به اهداف کاری خود برسید و با همکاران خود بهتر کنار بیایید.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک بازیکن تیمی می تواند به شما کمک کند تا به اهداف کاری خود برسید و با همکاران خود بهتر کنار بیایید. پس چرا اغلب کار کردن با دیگران برای ما سخت است؟ هنگام تلاش برای تکمیل یک پروژه مهم، به راحتی می توانید احساس کنید که برای انجام کار فقط می توانید به خودتان اعتماد کنید. ممکن است ساعت های طولانی کار کنید، همکاران خود را از موضوعات مهم ایمیل کنار بگذارید، یا بدون نظر دیگران تصمیم بگیرید. اگرچه به نظر می رسد که راه کارآمدتر برای انجام کارها باشد، اما در دراز مدت می تواند به شما و حرفه شما آسیب برساند.

حتی اگر حضور در کنار همکارانتان دشوار است ، باید یاد بگیرید که چگونه یک بازیکن تیم خوبی باشید. همه، از کارگران سطح پایه گرفته تا کارآفرینان، باید با افراد دیگر برای رسیدن به اهداف خود کار کنند. شما حتی در زندگی شخصی خود به مهارت های کار گروهی نیاز دارید – آیا تا به حال سعی کرده اید تصمیم بگیرید که کجا با دوستان خود شام بخورید، فقط برای اینکه یک نفر سعی کند بحث را کنترل کند؟

از شبکه سازی گرفته تا حمایت عاطفی، «تیم» شما متشکل از افرادی است که می توانند اهداف شما را ایجاد یا شکست دهند. هرکسی نقاط قوت متفاوتی دارد و شما نمی توانید بدون افراد مناسب در کنارتان رویاهای خود را دنبال کنید. به علاوه، اگر با دیگران خوب کار نکنید، ممکن است از تلاش برای انجام همه کارها به تنهایی خسته شوید.

بنابراین چگونه می توانید یاد بگیرید که چگونه یک بازیکن تیم خوبی باشید؟ در این مقاله از مجله قهرمان به 10 نکته برای بهبود مهارت‌های کار تیمی خود در محل کار، می پردازیم.

 

ویژگی های یک عضو خوب تیم

همکار خوب بودن به چیزی بیش از دوست داشتن توسط همکاران نیاز دارد. گاهی اوقات موضوع تصمیم گیری سخت به نفع گروه یا صدای مخالف در یک جلسه بحث برانگیز است. مهمتر از همه، یک بازیکن خوب تیم دارای ویژگی های زیر است:

  • مسئوليت. بازیکنان موثر تیم نسبت به خود و دیگران پاسخگو هستند. آنها مسئولیت اعمال یا اشتباهات خود را بر عهده می گیرند و درک می کنند که چگونه انتخاب های آنها بر تیم تأثیر می گذارد.
  • انعطاف پذیری. انطباق با تغییر بخش مهمی از موفقیت یک تیم است. همکاران قوی مایلند چالش‌های جدیدی را برای حمایت از همتایان خود انجام دهند و ضرب‌الاجل‌ها را برای منافع بیشتر تنظیم کنند.
  • مثبت بودن. نگرش ذهنی مثبت روحیه را بالا نگه می دارد. تیم‌ها برای افرادی که خوش‌بینی دارند ارزش قائل هستند.
  • تعهد. بازیکنان تیم موفق به فرآیندهای گروه و اهداف تیم اعتقاد دارند . آنها در همبستگی با بقیه اعضای خود می ایستند.
  • تمامیت. ارزش صداقت در یک تیم مهم است. یک همکار خوب فقط به همه چیز «بله» نمی‌گوید، بلکه ایده‌هایی را که فکر می‌کنند مغایر با ارزش‌های تیم است، پس می‌زنند.

 

چرا باید یاد بگیرید که یک بازیکن خوب تیمی باشید؟

فوربس “همکاری” را به عنوان یکی از 10 مهارت برتر که کارفرمایان در کارمندان خود به دنبال آن هستند – و با دلایل خوبی ذکر کرد. پویایی تیم مشترک ، که در آن اعضا برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و تکیه بر شرکای خود احساس امنیت می کنند، بهره وری، کارایی و نوآوری را تشویق می کنند .

کار تیمی همچنین روحیه کارکنان و رفاه کلی را بهبود می بخشد ، زیرا همه احساس ارزشمندی می کنند و می دانند که می توانند کمک بخواهند.

کارفرمایان به دنبال همکاری هستند، بنابراین در رزومه کاری خود و هنگام پاسخ دادن به سوالات مصاحبه بیان کنید که چگونه یک بازیکن تیم هستید . مهارت های همکاری خود را با آمار و دستاوردهای تیم تقویت کنید.

 

10 نکته برای اینکه یک بازیکن خوب تیمی باشید

مردم اغلب به اشتباه متوجه می شوند که چه چیزی یک بازیکن تیم بزرگ را می سازد. آنها فکر می کنند همکاری یعنی بله گفتن به همه چیز، نداشتن حد و مرز و هرگز عقب ننشینی از ایده های بد . اما در واقعیت برعکس است.

شما این توانایی را دارید که عضوی باهوش و توانا در یک تیم باشید. این بدان معنی است که شما نباید از صحبت کردن در مواقع لزوم بترسید. در واقع، احتمالاً از شما انتظار می رود . شما باید بدانید که مشارکت کننده ارزشمندی هستید و می توانید در تصمیم گیری شرکت کنید.

در اینجا 10 نکته برای اینکه چگونه یک بازیکن تیمی بهتر در محل کار باشیم آورده شده است:

 

1. ارتباط خوبی داشته باشید

مهارت های ارتباطی سالم برای پیشرفت حرفه ای شما حیاتی است. گوش دادن فعال ، انتقال ایده های خود به وضوح، و گرفتن و دریافت بازخورد به طور موثر به شما کمک می کند تا سریعتر پیشرفت کنید و با تیم خود ارتباط برقرار کنید.

افراد ارتباطی قوی همچنین می دانند که چگونه با خود و دیگران ارتباط برقرار کنند تا همیشه در یک طول موج باشند. این به معنای خودآگاه بودن ، تمرین همدلی و بهبود تنظیم عاطفی است . اگر تعصبات و محرک های خود را درک کنید و بتوانید خود را به جای آنها بگذارید، می توانید بهتر از دیگران حمایت کنید.

 

2. مشکل گشا باشید

تیم شما با چالش هایی روبرو خواهد شد. تفکر انتقادی و حل مسئله برای همکاری موثر و غلبه بر این موانع ضروری است . هنگام طوفان فکری با همکاران خود آماده پیشنهاد راه حل های خلاق باشید.

 

3. نقش خود (و محدودیت های خود را بشناسید)

باید بدانید که از شما چه انتظاری می‌رود و نقش شما در تیم چگونه است. شما همچنین باید در مورد اینکه چقدر می توانید انجام دهید واقع بین باشید. دیگران به شما بستگی دارند، بنابراین مطمئن شوید که می توانید ارائه دهید.

 

4. ابتکار عمل داشته باشید

ابتکار عمل یعنی کمک به پیشگیری از مشکلات قبل از وقوع. همچنین به این معنی است که به محض ظاهر شدن، در صورت و زمانی که ظاهر شدند، آنها را مورد خطاب قرار دهید. قبل از اینکه کسی از شما بخواهد آماده باشید تا وارد عمل شوید. ابتکار عمل شما ممکن است دیگران را ترغیب کند تا فعال تر باشند.

 

5. به ضرب الاجل خود پایبند باشید

یک نفر منتظر است تا شما کارتان را تمام کنید تا بتواند کار خودش را انجام دهد. از مهارت های مدیریت زمان خود استفاده کنید تا آنها را ناامید نکنید. این شما را به یک بازیکن تیمی ارزشمند و قابل اعتماد تبدیل می کند.

 

6. نقاط قوت خود را بشناسید

اکثر پروژه ها مرحله برنامه ریزی را پشت سر می گذارند که در آن وظایف محول شده به هر کس انجام می شود. در مورد توانایی های خود شفاف باشید و به مردم کمک کنید بفهمند چگونه می توانید مشارکت کنید. مشاغلی را بخواهید که از مهارت شما استفاده می کند.

 

7. حمایت کنید و مورد حمایت قرار بگیرید

تیم های با عملکرد بالا احساس می کنند توسط یکدیگر حمایت و تایید می شوند. با به اشتراک گذاشتن بازخورد مثبت ، ابراز قدردانی از زحماتشان و پرسیدن اینکه آیا به کمک نیاز دارند، تیم خود را تشویق کنید . فقط مطمئن شوید که بیش از آنچه می توانید بجوید، مصرف نکنید.

 

8. اطلاعات را به اشتراک بگذارید

یک منبع آنلاین مفید پیدا کردید؟ آن را برای تیم خود ارسال کنید. قبلا روی پروژه های مشابه کار کرده اید؟ تجربه خود را به اشتراک بگذارید این تبادل اطلاعات به همه کمک می کند تا کار بهتری تولید کنند و چالش های دشوار را آسان تر حل کنند.

 

9. اهداف تیم خود را درک کنید

اگر از اهداف مشترک اطلاع نداشته باشید یا آنها را درک نکنید، به راحتی می توانید مانع پیشرفت به سمت اهداف مشترک شوید. مطمئن شوید که اهداف کلی را درک کرده اید تا دیدگاهی در مورد وظایف خود به دست آورید و درک کنید که چگونه کار شما به دیگران بستگی دارد.

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

  • آیا من مأموریت کلی شرکت را درک می کنم ؟
  • آیا مدیر من می داند که چه چیزی را در اولویت قرار می دهم و چرا؟
  • ضرب الاجل های من چگونه بر پیشرفت هم تیمی هایم تأثیر می گذارد؟

 

10. ذهن باز باشید

کار تیمی در مورد گرد هم آوردن مجموعه ای متنوع از افراد با دیدگاه ها و مهارت های منحصر به فرد است. انعطاف پذیری ذهنی را با پذیرفتن رویکردها و تکنیک های مختلف تمرین کنید . چیز جدیدی یاد می گیرید و همکاران خود را تشویق می کنید تا ایده های نوآورانه را به اشتراک بگذارند.

با در نظر گرفتن این نکات، شما در راه اثبات خود به عنوان یک بازیکن تیم ایده آل هستید.

 

تعادل کامل: رهبری در مقابل همکاری

یک بازیکن خوب تیم بودن به معنای ایجاد تعادل بین رهبری و همکاری است. شما بخش مهمی از تیم هستید، حتی اگر رهبر تیم نباشید.

به یاد داشته باشید که نقش شما مهم نیست، اگر به یکدیگر اعتماد نداشته باشید، نمی توانید یک تیم موفق بسازید . وظیفه شما این است که به یکدیگر کمک کنید تا بدرخشید – و برای تحقق آن نیازی نیست که یک رهبر تیم باشید.

 

دنبال کننده بودن

در محل کار، می دانید چقدر مهم است که مدیری داشته باشید که بتواند فشار را کنترل کند و در عین حال احساسات خود را تنظیم کند و از تیم خود حمایت کند. یک رهبر خوب یک تیم را تشویق می کند تا از آنها الگوبرداری کند و درب آنها را برای بازخورد باز نگه می دارد. اگر می‌دانید که کسی پشت شماست، ممکن است تمایل بیشتری به ریسک‌هایی داشته باشید که به نفع تیم باشد.

حتی اگر شما مسئول نیستید، می توانید صداقت و جاه طلبی خود را نشان دهید. مهارت‌های رهبری شما همچنان می‌تواند در حالی که از دیگران پیروی می‌کنید بدرخشد. به عنوان مثال، ارائه راه حل برای مشکلات در صورت بروز آنها یکی از راه های نشان دادن روحیه رهبری است.

حمایت از اعضای تیم خود نیز برای یک بازیکن عالی تیمی کلیدی است. در نهایت، مطمئن شوید که به مدیر خود احترام می گذارید و به حرف های او گوش می دهید – اما اگر ایده ای دارید که به همه کمک می کند، از صحبت کردن نترسید.

 

رهبر بودن

هر چه بیشتر روح یک رهبر را تجسم کنید، تیم شما عملکرد بهتری خواهد داشت . شما باید به نقاط قوت و ضعف همه توجه کنید. از آنجا، می توانید به تفویض وظایف بر این اساس کمک کنید. سعی نکنید بر دیگران اعمال قدرت کنید. در عوض، افراد را تحت تأثیر قرار دهید تا برای انجام بهترین کار خود انگیزه داشته باشند.

همچنین، مطمئن شوید که برای بازخورد اعضای تیم خود باز هستید. این به همه کمک می کند تا با اطمینان به کار خود ادامه دهند.

 

تیم خود را خرد نکنید ، اما آنها را نیز رها نکنید. تعادل مناسب را پیدا کنید و تیم شما از شما برای آن تشکر خواهد کرد.

 

نحوه تشخیص بازیکنان بد تیم

تعداد زیادی کارمند دشوار برای رفت و آمد وجود دارد. همیشه باید در مقطعی از حرفه خود با یکی کار کنید. هم تیمی های بد به روحیه تیم لطمه می زند، باعث رنجش اعضای گروه می شود و در کل کارایی تیم را خراب می کند.

در اینجا نحوه تشخیص یک هم تیمی بد آمده است – و مطمئن شوید که یکی از آنها نمی شوید:

 

1. آنها می توانند کمتر اهمیت دهند

انگیزه دادن به آنها غیرممکن به نظر می رسد . آنها در بحث های تیمی شرکت نمی کنند، بی توجه هستند و حداقل کاری را برای گذراندن روز انجام می دهند. آنها همچنین کارهای بی کیفیت تولید می کنند.

 

2. مسئولیت برای آنها معنایی ندارد

آنها به جای پیشنهاد راه حل شکایت می کنند. آنها ترجیح می دهند به جای تقسیم مسئولیت برای یک مشکل با انگشت اشاره کنند. اگر کل گروه مرتکب اشتباهی شوند، هم تیمی‌های ضعیف انکار می‌کنند که با آن ارتباطی داشته‌اند.

 

3. راه آنهاست یا بزرگراه

آنها به انتقاد سازنده حساسیت دارند . آنها بر روی ایده های دیگران می چرخند. آنها این احتمال را که دیگران ممکن است چیزی برای کمک داشته باشند را رد می کنند.

 

4. تکبر سعادت آنهاست

همکاران بد عقاید دیگران را نادیده می گیرند و دیدگاه آنها را دو چندان می کنند، حتی اگر اشتباه کنند. سرسختی آنها کل تیم را به زمین می اندازد.

 

5. حسادت به طور طبیعی در آنها ظاهر می شود

وقتی همکار مورد تحسین قرار می گیرد، همکاران مشکل حسادت می کنند. آنها می خواهند در مرکز توجه باشند، حتی اگر این به معنای پایین آوردن دیگران باشد. آنها نسبت به آن شخص منفعل و پرخاشگر خواهند بود و حتی ممکن است ادعا کنند که دستاوردهای آن شخص متعلق به خودشان است.

 

نحوه برخورد با هم تیمی بد

کار با یک همکار ضعیف می تواند یک محیط تیمی منفی ایجاد کند . خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • نگرش مثبت داشته باشید
  • روی دستاوردهای خود و هم تیمی هایتان تمرکز کنید
  • آن را شخصی نگیرید
  • در صورت امکان از کار با آنها خودداری کنید
  • سعی کنید راه حل های دوستانه برای درگیری هایی که پیش می آید پیشنهاد کنید
  • و اگر واقعاً غیر قابل تحمل شدند، می توانید آنها را به مدیر خود گزارش دهید.

 

آیا خود را بازیکن تیم خوبی می دانید؟

این روزها تقریبا غیرممکن است که یک گرگ تنها باشید. تقریباً همه مشاغل نیاز به کار با افراد دارند. رویکرد و نگرش شما تعیین می کند که آیا دیگران از کار با شما لذت می برند یا خیر. به مهارت های خود اطمینان داشته باشید، از صدای خود استفاده کنید و از همکاران خود حمایت کنید. تیم شما با داشتن شما خوش شانس خواهد بود.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید