جستجو
Close this search box.

۱۱ مهارت ارتباطی که هر رهبر باید داشته باشد

11 مهارت ارتباطی رهبری موثر | برجسته کردن مهارت های رهبری خود در مصاحبه | اگر به تیم خود اهمیت می دهید و متعهد هستید که یک رهبر عالی باشید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

چند چیز بدتر از مدیری وجود دارد که خوب ارتباط برقرار نمی کند. در بهترین حالت، منجر به سردرگمی در بین تیم می شود – و در بدترین حالت، منجر به جابجایی بالای کارکنان و یک محیط کاری سمی می شود. اگر به تیم خود اهمیت می دهید و متعهد هستید که یک رهبر عالی باشید، اولویت دادن به نحوه برقراری ارتباط با همکارانتان اهمیت دارد. این به اعضای تیم شما کمک می کند تا احساس ارزشمند بودن کنند و بهترین عملکرد خود را داشته باشند. در اینجا 11 راه برای بهبود مهارت های ارتباطی و ایجاد انگیزه در کارکنان ارائه شده است. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

چرا مهارت های ارتباطی اینقدر مهم هستند؟

ارتباطات در محل کار برای حفظ فرهنگ تیمی مثبت ضروری است. رهبران موثر تفاوت های ظریف سیاست اداری را درک می کنند. آنها در تمام سطوح سازمان حرکت می کنند و به طور مؤثر با همه در طول مسیر ارتباط برقرار می کنند. آنها به حفظ روحیه مثبت، تشویق کار تیمی و افزایش مشارکت کارکنان کمک می کنند.

اگر مراقب نباشید، اشتباهات جزئی می توانند به درگیری تبدیل شوند. و اگر این اتفاق بین یک رهبر تجاری و یک کارمند رخ دهد، می تواند اثرات موجی شدیدی داشته باشد. سایر کارکنان عصبانی می شوند، مدیر ناامید می شود و محل کار آسیب می بیند.

ارتباط عالی از بالا شروع می شود. به عنوان یک رهبر خوب، این مسئولیت شماست که برای کارمندان خود الگو قرار دهید. ذهنی باز داشته باشید، همدلی را تمرین کنید و شفاف باشید.

این تاکتیک‌ها باعث ایجاد اعتماد در بین تیم شما می‌شود که بازپرداخت شما را ده برابر خواهد کرد.

در اینجا پنج راه وجود دارد که مهارت های ارتباطی عالی برای شما مفید خواهد بود:

  • همکاری بهتری را بین کارکنان خود و سایر تیم ها مشاهده خواهید کرد
  • کارکنان احساس امنیت خواهند کرد که با سؤالات یا نگرانی ها به سراغ شما می آیند، بنابراین شما همیشه از آنچه در حال وقوع است آگاه هستید
  • کارکنان درک بهتری از نقش ها و مسئولیت های خود خواهند داشت
  • تیم شما سازنده تر خواهد بود
  • همه روی اهداف و نتایج تیم متمرکز خواهند ماند

 

4 راه برای بهبود مهارت های ارتباطی

درست مانند هر مهارتی، می توانید ارتباط موثر را بیاموزید. اما نیاز به خودآگاهی و تمرین دارد . در اینجا چند استراتژی برای شروع شما وجود دارد:

1. ذهن خود را باز نگه دارید

هیچ کس یک ارتباط دهنده کامل نیست. هنگامی که این را پذیرفتید، می توانید خود را برای توسعه این مهارت باز کنید.

2. در مورد نقاط قوت و ضعف خود صادق باشید

هر مهارت مرتبط با ارتباط را مرور کنید و اثربخشی خود را رتبه بندی کنید. این می تواند بسیار متواضعانه باشد، اما به شما کمک می کند تا مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید.

به عنوان مثال، شاید شما در برقراری ارتباط در جلسات ماهر هستید اما در برنامه های چت راحت نیستید.

3. یک برنامه ایجاد کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید

در تمرین مهارت های جدید خود صبور، سیستماتیک و سنجیده باشید. وقتی شروع به دیدن پیشرفت کنید احساس خوبی خواهید داشت.

4. با خود مهربان باشید

بهبود مهارت های ارتباطی شما کار سختی است و تیم شما ممکن است فورا پاسخ ندهد. زمان می برد تا آنها با شما جدید سازگار شوند. مسیر را حفظ کنید و اعتماد کنید که در دراز مدت وضعیت بهتری خواهید داشت. خودسازی می تواند به تنهایی دشوار باشد.

 

11 مهارت ارتباطی رهبری موثر

 

1. معتبر باشید

مردم به صداقت و صداقت در رهبران خود اهمیت می دهند. شما فردی هستید با شخصیت منحصر به فرد و خصلت ها و رفتارهایی که پشتوانه یک عمر تجربه است. بگذارید رنگ شما بدرخشد. مردم می توانند بگویند که آیا شما خودتان هستید یا به یک شرکت اجازه می دهید از طریق شما صحبت کند.

 

2. قابل مشاهده باشید

با باز نگه داشتن درب دفتر خود، با باز بودن ارتباط برقرار کنید. این تمرین به کارکنان شما نشان می دهد که در صورت نیاز می توانند به شما نزدیک شوند. و اگر مجبور شدید در را ببندید، یادداشتی آویزان کنید. به افراد پیشنهاد دهید برای شما ایمیل بفرستند یا در زمان خاصی برگردند.

 

3. گوش کنید

مهارت گوش دادن یکی از مهم ترین بخش های ارتباط است. فقط منتظر نمانید تا نوبت صحبت کنید. از گوش دادن فعال استفاده کنید. به زبان بدن توجه کنید. به مردم فضایی بدهید تا نگرانی هایشان را بیان کنند.

 

4. اغلب ارتباط برقرار کنید

اطلاعات، افکار و ایده ها را اغلب و از طریق بسیاری از کانال های ارتباطی به اشتراک بگذارید. نیازی به افراط نیست – هیچ کس یک رئیس هلیکوپتر نمی خواهد . اما چک-این های معمولی خیلی کمک می کند.

 

5. ورودی را تشویق کنید

چه کسی بهتر از افرادی که کار را انجام می دهند، بهبودهایی را پیشنهاد می کند؟ بازخورد بخواهید و برای پاسخ های آنها آماده باشید – حتی اگر آنها را دوست ندارید. اگر این کار را در یک جلسه انجام می دهید، با سکوت راحت باشید.

ممکن است مدتی طول بکشد تا کسی احساس راحتی کند که یخ را بشکند. صبر کن کارمندان شما بازخورد ارزشمندی را ارائه می دهند که می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

 

6. داستان ها را به اشتراک بگذارید

همه اشتباه می کنند حتی شما. بنابراین، اگر کار کسی را نقد می کنید، به اشتراک گذاشتن حکایتی درباره تجربه مشابهی که داشتید کمک می کند. به این ترتیب، فرد متوجه خواهد شد که اشتباهات یک فرصت یادگیری هستند ، نه یک شکست شخصی.

داستان سرایی به کارکنان نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری شما در موفقیت حرفه‌ای‌شان، و مهم‌تر از همه، به مردم یادآوری می‌کند که شما انسان هستید.

 

7. پیاده روی کنید

اگر قول دادید که چیزی را بررسی کنید، آن را انجام دهید. اگر از کارکنان می‌خواهید چیزهای جدید را امتحان کنند، مطمئن شوید که در کنار آنها هستید. اگر یک چیز را بگویید و چیز دیگری انجام دهید، به سرعت اعتبار خود را از دست خواهید داد. مردم باید بدانند که شما پشتیبان آنها هستید.

 

8. سبک رهبری خود را تطبیق دهید

هر کسی سبک ارتباطی متفاوتی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند کمتر دست نگه دارند، در حالی که برخی دیگر از بازخورد ثابت لذت می برند. کارکنان خود را بشناسید و استراتژی ارتباطی خود را با آنچه برای آنها مناسب است، تطبیق دهید.

 

9. از تاکتیک های ارتباط غیرکلامی استفاده کنید

تماس چشمی خود را حفظ کنید، حالات صورت خود را کنترل کنید، بدن خود را باز نگه دارید و هنگام صحبت کردن مراقب لحن صدای خود باشید. این نشانه‌های غیرکلامی باعث ایجاد اعتماد در فردی می‌شود که با او صحبت می‌کنید.

 

10. شفاف باشید

در طول جلسات معمول، تیم خود را در مورد کارهایی که مدیران ارشد شرکت انجام می دهند به روز کنید. به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد اهداف، فرصت ها و چالش های سازمان برای فرهنگ شرکت معجزه می کند. به اشتراک گذاشتن خط پایین آشکار که فرآیندهای تصمیم گیری شما را هدایت می کند، همه را در یک صفحه نگه می دارد.

 

11. سوالات باز بپرسید

از عباراتی مانند «بیشتر به من بگو»، «این مفهوم را برای من تعریف کنید» و «منظورتان را توضیح دهید» استفاده کنید. این نوع سؤالات باز پاسخ های متفکرانه تری را نسبت به سؤالات مستقیم تشویق می کنند.

 

3 روش برای برجسته کردن مهارت های ارتباطی رهبری خود در یک درخواست شغلی

کارفرمایان مشتاق نامزدهایی با مهارت های ارتباطی رهبری هستند

اگر برای یک موقعیت رهبری درخواست می دهید، مهارت های ارتباطی موثر خود را به رخ بکشید. در اینجا نحوه برجسته کردن استعدادهای خود در طول برنامه اولیه در طول فرآیند آورده شده است:

 

1. مهارت ها را به رزومه خود اضافه کنید

جزئیات را در بخش «مهارت‌ها» رزومه یا نمایه لینکدین خود وارد کنید. مشخص کنید. یک عنوان فرعی به نام “مهارت های ارتباطی” ایجاد کنید و از یک لیست گلوله ای برای توصیف مهارت های ارتباطی رهبری خود استفاده کنید.

 

2. آنها را در پوشش نامه خود بگنجانید

نشان بده، نگو چه راهی بهتر از برقراری ارتباط برای برجسته کردن ارتباطاتتان؟ واضح، مختصر و حرفه ای بنویسید. تصحیح اشتباهات تایپی و دستور زبان را فراموش نکنید.

 

3. آن را به مصاحبه بیاورید

از مهارت های خود در طول مصاحبه استفاده کنید. نحوه پاسخ دادن و پرسیدن سؤالات، چیزهای زیادی در مورد نحوه برقراری ارتباط می گوید. بعلاوه، می توانید نمونه هایی از نحوه مشارکت خود در محل کار به دلیل مهارت های رهبری خود را به اشتراک بگذارید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید