جستجو
Close this search box.

8 نکته برای یافتن هدف – چگونه از یک رکود خارج شویم

چطوری خودت رو از لجن بیرون می کشی تا اهداف تان برسی | 6 نشانه که شما در رکود هستی و گیر افتادی - باید با دید جدیدی شروع کنی تا به هدف برسی
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

شما هدف، اهداف و بخش هایی از زندگی خود را دارید که دوست دارید. اما اخیراً انگیزه ای برای انجام کار ندارید – و حتی سرگرمی های مورد علاقه تان کسل کننده به نظر می رسد.

شاید یک روز از خواب بیدار شدید و متوجه شدید که رنگ‌های زندگی به رنگ تک رنگ کم‌رنگ شده‌اند، یا برای تشخیص این احساس سفری آهسته بوده است. در هر صورت، اینها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند شما در تنگنا هستید. زندگی روزمره شما هیچ هیجانی ندارد، شما در حال ضعف هستید و به نظر می رسد همه چیز هرگز تغییر نخواهد کرد.

در حالی که فرار از شیار می تواند چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن است. چه در حال تجربه یک بحران سه ماهه زندگی یا یک افت کلی در انگیزه باشید، می توانید یاد بگیرید که چگونه با بینش ها و استراتژی های مناسب از این وضعیت خلاص شوید.در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.

 

گیر افتادن در لجن به چه معناست؟

در رکود بودن یک تجربه شخصی است. برای برخی افراد، ممکن است احساس کنند که زندگی فقط خسته کننده است، و برای برخی دیگر، ممکن است یک اثر خستگی ذهنی یا فرسودگی باشد . به طور کلی، یک شیار حالتی از زندگی است که باعث می شود احساس کنید هر روز یکسان است، هدفی ندارید و نمی توانید برای تغییر اقدام کنید. بیش از یک فرو رفتن زودگذر در خلق و خو، این یک احساس طولانی است که می تواند شروع به تأثیر منفی بر زندگی شما کند.

یادگیری چگونگی رهایی از زندگی مستلزم کشف مجدد خود و چیزهایی است که شما را برآورده می کند. اغلب نیاز به تغییر دیدگاه، برانگیختن کنجکاوی یا تغییر کوچک اما مهم در روال است.

به جای اینکه خود را در امور پیش پا افتاده گم کنید، باید روز به روز خود را با یک حس تازه از هدف هدایت کنید و مسیرهای آشنا را به مسیرهای جدیدی تبدیل کنید که شما را شادتر می کند. شما مجبور نیستید با هر کار روزانه مانند یک ماجراجویی رفتار کنید – اما باید ارزش آن را در زندگی خود بدانید.

 

6 نشانه که شما در رکود هستید

احساس گیر افتادن بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. اما فقط به این دلیل که رایج است به این معنی نیست که پیمایش آسان است. اگر مطمئن نیستید که ماه بدی را سپری می‌کنید یا واقعاً گیر کرده‌اید، این ویژگی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند. فقط به یاد داشته باشید که ممکن است تک تک آنها را تجربه نکنید. این فقط راهنمایی برای شناسایی احساسات شماست.

 

  1. فقدان الهام و انگیزه: هنگامی که شما در یک رکود هستید، جرقه الهام ممکن است کم رنگ شود. حتی فعالیت‌هایی که زمانی مورد علاقه‌شان بوده‌اند، می‌توانند شبیه کارهای روزمره باشند. این فقدان انگیزه فقط یک روز تعطیل گاه به گاه نیست، بلکه حالتی پایدار است که در آن اشتیاق همیشگی شما برای زندگی وجود ندارد.
  2. تسلط بر افکار منفی: طرز فکر شما واقعیت شما را شکل می دهد و زمانی که افکار منفی غلبه می کنند، می تواند مانند یک چرخه معیوب باشد. افکار منفی خودکار می‌توانند شامل «من هرگز احساس رضایت نمی‌کنم» یا «من در زندگی شکست می‌خورم» – چیزهایی که می‌توانند شما را عمیق‌تر در یک راه حل کنند.
  3. اهداف غیر قابل غلبه به نظر می رسند: اگر لیست کارها یا هدف ها شما بر شما غلبه کند، ممکن است در رکود باشید. حتی اگر چیزهایی وجود داشته باشد که می خواهید به آنها برسید، آنها غیرممکن به نظر می رسند و این احساس می تواند منجر به اهمال کاری و فرسودگی شغلی شود.
  4. روال یکنواخت: زمانی که هر روز احساس می کنید که در خلبان خودکار هستید، روتین شما ممکن است شما را خفه کند. ممکن است از چیزهای کوچک مانند بلند شدن از رختخواب در صبح، درست کردن شام یا صرفاً شستن لباس ها وحشت داشته باشید. رفتن به سر کار نیز ممکن است غیر الهام بخش و نامطلوب باشد.
  5. تحقق گریزان: یک نشانه گویا از یک شیار این است که احساس کنید چیزی در زندگی شما گم شده است. ممکن است احساس کنید که برآورده نشده اید یا انگار هدفی ندارید، اما مطمئن نیستید که چگونه این احساس را برگردانید. این ممکن است به عنوان یک بحران وجودی نیز ظاهر شود.
  6. میل به تغییر بدون اقدام: ممکن است از قبل بدانید که به چه چیزی در زندگی خود نیاز دارید یا می خواهید تغییر دهید، اما عمل کردن بر اساس آن غیرممکن به نظر می رسد. شما آنقدر راحت هستید که به نظر نمی رسد تغییرات ارزش تلاش را داشته باشند، حتی اگر می دانید که خوشحال تر خواهید بود.

 

 

5 دلیل برای اینکه چرا احساس می کنید در یک راه حل گیر کرده اید

یادگیری نحوه گیر نکردن در زندگی مستلزم این است که بدانید کجا هستید و قدم های کودکی را به سمت جایی که می خواهید باشید بردارید. ممکن است شامل بهبود زندگی اجتماعی ، شروع فعالیت بدنی یا گوش دادن به یک پادکست انگیزشی باشد . تغییر ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما اگر از قبل می‌دانید هدف هایتان چیست، ارزش آن را دارد که وارد آن شوید.

قرار گرفتن در الگویی که احساس امنیت می‌کند، اما در نهایت باعث می‌شود که شما احساس ناتمامی داشته باشید، آسان است. راحتی پیش‌بینی‌پذیری می‌تواند به آرامی به یک پیچیدگی تبدیل شود، بنابراین اگر این مورد برای شما صادق است، وقفه‌های دوره‌ای از روال معمول شما می‌تواند هدف بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. اما گاهی اوقات، پوسیدگی می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد.

دیس تایمیا، که به عنوان اختلال افسردگی مداوم نیز شناخته می شود، با علائم مزمن آن مانند کم انرژی، خلق و خو و لذت منعکس می شود.

این شکل از افسردگی می‌تواند در توانایی شما برای حرکت در زندگی اختلال ایجاد کند و اغلب به دلیل ظریف بودن از تشخیص فرار می‌کند. اگر برای مدت طولانی در یک شیار گیر کرده اید و احساس می کنید نمی توانید از آن خارج شوید، زمان آن رسیده است که با یک متخصص سلامت روان در مورد علائم خود صحبت کنید.

با این حال، بیشتر شیارها محصول یک طرز فکر یا سبک زندگی ثابت هستند. علاوه بر دیس تایمی، در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است احساس کنید در گیر کرده اید:

 

1. تصمیم گیری های تکراری

وقتی انتخاب های یکسانی را به طور مکرر انجام می دهید، زندگی ممکن است احساس کند که در حال تکرار است. شاید شما هر روز همان وعده های غذایی را می خورید یا یک برنامه تلویزیونی را بارها و بارها تماشا می کنید، به جای اینکه بعد از روزهای پر استرس کار، چیزی جدید را برای صرفه جویی در انرژی ذهنی امتحان کنید. این چرخه اغلب منجر به نتایج قابل پیش بینی و غیر الهام بخش می شود و باعث می شود شما از تصمیم گیری احساس گیر کرده و خسته شوید.

برای گیر نکردن، برنامه روتین خود را با تغییرات کوچک از بین ببرید. یک سرگرمی جدید را امتحان کنید ، به ژانر متفاوتی از پادکست گوش دهید ، یا مسیر دیگری را برای رسیدن به محل کار انتخاب کنید. این گام‌های کوچک می‌تواند منجر به تغییر چشم‌انداز مهمی شود و به شما کمک کند تا به جلو بروید.

 

2. مرزهای منطقه آسایش

مناطق راحتی دنج هستند، اما موانع رشد بالقوه نیز هستند. زمانی است که از برداشتن گام‌های کودک فراتر از این مرزها نمی‌ترسی، واقعاً یاد می‌گیرید که چگونه از بلاتکلیفی در زندگی خلاص شوید. خواه یک پروژه جدید در محل کار یا پیوستن به یک گروه اجتماعی باشد، عبور از منطقه راحتی می تواند افق های شما را گسترش دهد و به شما نشان دهد که تغییر امکان پذیر است.

 

3. پژواک شکست های گذشته

خاطره شکست های گذشته می تواند هیجان سرمایه گذاری های جدید را از بین ببرد. اگر آخرین باری که شغل جدیدی پیدا کردید خوب عمل نکردید یا آخرین باری که آپارتمان را عوض کردید از جابجایی لذت نبردید، این تجربیات ممکن است شما را از ایجاد تغییر باز دارد. با تمرین قدردانی برای این درس‌ها و تشخیص اینکه آنها پله‌هایی برای خودسازی هستند ، ذهنیت خود را دوباره تنظیم کنید.

 

4. قطع ارتباط از ارزش های اصلی

گاهی اوقات احساس گیر افتادن می تواند به این معنی باشد که از ارزش های شخصی خود مانند خلاقیت، استقلال یا اراده دور شده اید . همسویی مجدد با آنچه در زندگی شما مهم است، می تواند به شما احساس جدیدی از هدف بدهد. در مورد آنچه برایتان ارزش قائل هستید فکر کنید، سپس اعمال خود را با این اصول هماهنگ کنید تا احساس کنید بیشتر به زندگی خود متصل هستید.

 

5. ترس از عدم اطمینان

ناشناخته ترسناک است و ترس از آنچه در پیش است می تواند پتانسیل شادی و تجربیات جدید را تحت الشعاع قرار دهد. اما باز هم، ماندن در منطقه راحتی شما منجر به بهبود نخواهد شد.

عدم اطمینان را به عنوان بخشی طبیعی از زندگی و فرصتی برای رشد در آغوش بگیرید. جستجوی حمایت از عزیزان یا یک مربی زندگی می تواند شجاعت لازم برای رویارویی با ناشناخته ها را با خوش بینی فراهم کند.

 

چطوری خودت رو از لجن بیرون می کشی؟

هر روز فرصتی برای ایجاد تغییرات کوچک است که می تواند تأثیر عمیقی بر رفاه شما داشته باشد. خواه تنظیم یک لیست ساده برای مقابله با اهمال کاری باشد یا یافتن منبع جدیدی از الهام ، شما این قدرت را دارید که از بیراهه خارج شوید و شادی را در زندگی خود دوباره کشف کنید.

برای بیرون آمدن از رکود، زندگی خود را ارزیابی کنید تا هر عادتی که منجر به رکود می شود را بشناسید. فقط به خاطر داشته باشید که داشتن یک روتین چیز بدی نیست. مطالعات نشان می‌دهد که ثبات در عادات سالم مانند ورزش منظم، تغذیه متعادل و خواب کافی کلید سلامتی طولانی مدت است .

به جای کنار گذاشتن کامل رفتارهای ساختاریافته، از عادات جدید برای تقویت سلامت فیزیکی و انعطاف پذیری عاطفی استفاده کنید که روال فعلی شما فاقد آن است.

رهایی از یک شیار آنی نخواهد بود، اما تعهد به تغییر تدریجی است. در اینجا هشت نکته برای شروع آورده شده است:

 

1. یک فهرست صادقانه از زندگی خود تهیه کنید

با ارزیابی وضعیت فعلی خود و اینکه چرا ممکن است احساس گیر افتادن کنید، شروع کنید. آیا به دلیل عدم چالش به انگیزه بیشتری نیاز دارید ؟ آیا یک زندگی اجتماعی آرام باعث تنهایی می شود ؟ آیا شغل شما برای شما شادی می‌آورد یا فقط یک چک حقوق است؟

گاهی اوقات، تشخیص اینکه شما در یک رکود هستید، کاتالیزوری برای رهایی از آن است. زمانی را برای این تفکر انتقادی خود اختصاص دهید و در مورد آنچه کشف می کنید صادق باشید. ممکن است متوجه شوید که یک یا دو تغییر برای رهایی از آن کافی است – یا ممکن است ببینید که برای ارتباط با هدف خود به تنظیمات بزرگی نیاز دارید.

 

2. ریشه های شیار خود را پیدا کنید

درک اینکه چرا به حالت سکون رسیده اید برای رهایی از آن بسیار مهم است. شما قادر خواهید بود آنچه را که باید در زندگی خود تغییر کند مشخص کنید و شروع به هموار کردن مسیری برای رسیدن به آن کنید. اگر متوجه شدید که شغل شما به زوال شما کمک می کند، زمان آن رسیده است که مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرید یا به دنبال تغییر شغل باشید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که پوسیدگی شما نشانه یک مشکل سلامت روان بزرگتر است. برای یادگیری چگونگی رهایی از افسردگی، از یک متخصص سلامت روان مانند یک درمانگر کمک بگیرید. آنها به شما کمک می کنند تا عمیق تر در احساسات خود فرو بروید و در مورد گام های بعدی که باید بردارید تصمیم بگیرید.

 

3. خود بازتابی

به درون خود نگاه کنید تا هدف خود را پیدا کنید و کشف کنید که چه بخش هایی از زندگی واقعا برای شما مهم است. چه فعالیت هایی باعث شادی شما می شود؟ ارزش های اصلی شما چیست؟ دوست داری زندگیت چه شکلی باشه؟ درگیر شدن در خود اندیشی می تواند به شما کمک کند دوباره با زندگی خود ارتباط برقرار کنید و شروع به انجام کارهای درونی کنید که برای رشد نیاز دارید.

 

4. مراقب خودت باش

طرز فکر سالم یک تجمل نیست. این یک ضرورت است. مراقبت از سلامت عاطفی تان پایه و اساس را برای بقیه عمرتان تنظیم می کند و به شما انرژی و انگیزه ای می دهد که برای رهایی از وضعیت خود نیاز دارید. چه از طریق فعالیت بدنی، تمرکز حواس یا اختصاص دادن زمانی برای مراقبت از خود ، اقدامات لازم را برای مراقبت از خود انجام دهید.

 

5. تمرین روزانه قدردانی را پرورش دهید

تمرین قدردانی می تواند دیدگاه شما را تغییر دهد. روز خود را با یادداشت برداری از آنچه سپاسگزار هستید شروع کنید یا به پایان برسانید. حتی چیزهای کوچک مانند فنجان قهوه صبحگاهی یا قدم زدن در زیر نور آفتاب می تواند به شما یادآوری کند که چه چیزی را در زندگی دوست دارید. و وقتی بیشتر در مورد چیزهایی که به خاطر آن سپاسگزار هستید فکر می کنید، می دانید که برای روال های شادتر چه فعالیت هایی را باید دنبال کنید.

 

6. یک مسیر با اهداف روشن ترسیم کنید

تعیین هدف ها واضح و قابل دستیابی، حس جهت گیری و چیزی برای تمرکز انرژی شما به شما می دهد. همچنین چیزهایی را در اختیار شما قرار می دهد که باید منتظر آنها باشید، جشن قدم های کوچک و پیروزی ها در طول مسیر. این تمرین به ایجاد عزت نفس کمک می کند و به شما انگیزه می دهد که به جلو بروید.

 

۷- با عزیزان وقت بگذرانید

انسان ها ذاتا موجوداتی اجتماعی هستند، بنابراین گذراندن زمان با کیفیت با خانواده و دوستان، ارتباط و شادی بسیار مورد نیاز را فراهم می کند. روابطی را پرورش دهید که حمایت و شادی را ارائه می دهند، در حالی که برای رها شدن تلاش می کنید. آنها می توانند تشویق کننده هایی باشند که برای رسیدن به اهداف خود به آنها نیاز دارید.

 

8. عاداتی را ایجاد کنید که سلامت جسمی و روانی شما را تغذیه می کند

ایجاد عادات کاملاً جدید که سلامت جسمی و روانی شما را ارتقا می‌دهد می‌تواند متحول کننده باشد، به خصوص اگر روتین‌های قبلی شما در خدمت شما نبوده باشد. چه تصمیم به شروع یک پروژه جدید داشته باشید، چه سرگرمی جدید اتخاذ کنید یا به سادگی بیشتر بخوابید، عادات سالم می تواند موج های مثبتی ایجاد کند که به آرامی به شما کمک می کند تا زندگی مورد نظر خود را از نو شروع کنید.

 

شما قدرت تغییر زندگی خود را دارید

درک چگونگی رهایی از رکود یک مهارت متحول کننده است که می تواند زندگی شما را احیا کند. با برداشتن گام‌های عمدی برای درگیر شدن مجدد با چیزهایی که دوست دارید، این قدرت را به کار می‌گیرید که نه تنها مشکلات را پشت سر بگذارید، بلکه آینده‌ای سرشار از هدف و شادی را رقم بزنید.

همانطور که به جلو قدم می گذارید، به یاد داشته باشید که هر حرکتی، هر چقدر هم که کوچک باشد، یک حرکت به سمت زندگی مورد نظر شما فاصله دارد.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید