جستجو
Close this search box.

بدون انگیزه برای کار: 7 نکته برای یافتن دوباره انگیزه

چرا انگیزه ای برای کار ندارم؟ | زمانی که هیچ انگیزه ای برای کار کردن احساس نمی کنید، انجام کارهای روزمره می تواند چالش برانگیز باشد.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

چیزی به نام شغلی وجود ندارد که همیشه عاشق آن باشید. شاید فرسوده شده اید یا با یک پروژه دشوار سر و کار دارید. یا شاید برای ترفیع از شما رد شده اید و احساس می کنید در یک کار بن بست قرار گرفته اید . به این دلایل یا دلایل دیگر، رفتن به سر کار ممکن است چند هفته مانند یک کار طاقت فرسا باشد. این برای همه اتفاق می افتد – اما اگر این احساس ادامه یابد، ممکن است باعث کمبود انگیزه بیشتر شود.

زمانی که هیچ انگیزه ای برای کار کردن احساس نمی کنید، انجام کارهای روزمره می تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است کار را به تعویق بیندازید ، دقایق را در حین سپری شدن بشمارید، یا در مورد انجام کار دیگری رویاپردازی کنید. و این می تواند نه تنها بر عملکرد شما بلکه بر رضایت شغلی و رفاه ذهنی شما تأثیر بگذارد.

چه برای اولین بار است که انگیزه کم برای کار را تجربه می کنید یا یک چالش مکرر است، می توانید اقدامات پیشگیرانه ای برای بازگرداندن بهره وری خود و بازگشت به مسیر انجام دهید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

8 نشانه بی انگیزگی

فقدان انگیزه مرتبط با کار برای همه به یک شکل ظاهر نمی شود، که می تواند تشخیص آن را سخت کند. در اینجا هشت مورد متداول وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که نشان دهنده انگیزه پایین هستند:

  • وقت شناسی ضعیف: ممکن است دیر به دفتر برسید و زمانی که آنجا هستید، روز کاری را آهسته تر از حد معمول شروع کنید. این از کشیدن پاهایتان و به تعویق انداختن شروع لیست کارهایتان است.
  • افزایش غیبت: ممکن است روزهای بیماری را به طور منظم سپری کنید و اغلب احساس می کنید که نیاز به استراحت دارید.
  • عدم تمرکز: شاید توجه شما از کاری به کار دیگر می پرد و به نظر نمی رسد که در یک زمان روی یک کار تمرکز کنید. ممکن است زمانی را در رسانه های اجتماعی سپری کنید ، با همکاران خود چت کنید، یا بیشتر از حد معمول استراحت کنید.
  • افزایش منفی گرایی: ممکن است به شغل خود یا شرکتی که در آن کار می کنید نگاهی منفی تر از حد معمول داشته باشید و دلایلی برای عدم انجام کارها به موقع یا به خوبی پیدا کنید.
  • تغییر خلق و خوی نسبت به همکاران: وقتی بی انگیزه هستید ، حتی ممکن است احساسات منفی را نسبت به همکاران خود تقویت کنید. شاید به نظر می رسد فردی که قبلاً با او رابطه داشته اید بیشتر از حد معمول شما را آزار می دهد، حتی اگر رفتارش تغییر نکرده باشد.
  • به راحتی غرق می شوید: ممکن است به راحتی در بار کاری خود غرق شوید و در مورد عقب افتادن از وظایف خود مضطرب شوید، حتی اگر انرژی لازم برای انجام آنها را ندارید.
  • احساس گم شدن: وقتی در محل کار با کمبود انگیزه مواجه می شوید، به راحتی احساس گم شدن می کنید . شاید بیش از حد معمول هدف زندگی خود را زیر سوال برده باشید یا به این فکر کرده اید که آیا شغل دیگری وجود دارد که شما را خوشحال تر کند.
  • هیچ انگیزه ای برای انجام هیچ کاری ندارید: انگیزه کم شما در محل کار ممکن است به بقیه زندگی شما سرازیر شود. ممکن است انرژی لازم برای تمرین سرگرمی های مورد علاقه خود یا گذراندن وقت با دوستان را نداشته باشید.

 

 

چرا انگیزه ای برای کار ندارم؟

شما بدون انگیزه به جایی که امروز هستید نرسیدید. هر موفقیتی مستلزم تلاش و تلاش سخت است، چه مدرک خود را به پایان رسانده باشید، چه پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید یا راه خود را به یک شرکت متصل کرده باشید.

اما این بدان معنا نیست که انگیزه پایین نمی تواند شما را پنهان کند. گاهی اوقات، شرایط زندگی یا مشکلات کاری بر انرژی و علاقه شما به شغلتان تأثیر می گذارد و بر رفاه و پیشرفت شما تأثیر می گذارد. و شما تنها نیستید: طبق گفته گالوپ، مشارکت کارکنان در سال 2022 32 درصد بود، به این معنی که اکثریت کارگران نوعی قطع ارتباط را تجربه می‌کنند.

در اینجا چند دلیل متداول برای انگیزه پایین در کار آورده شده است تا بتوانید علت اصلی را کشف کنید و اقدام کنید:

 

1. فرسودگی شغلی

موسسه بهداشت مک کینزی گزارش می دهد که کارمندان در سراسر جهان با نرخ های بالایی دچار فرسودگی شغلی می شوند – حتی زمانی که کارفرمایان آنها می گویند که متعهد به اجتناب از آن هستند. و احساس فرسودگی در محل کار می تواند باعث از دست دادن انگیزه و لذت در کارتان شود.

شاید شما در حال پیشروی یک پروژه دشوار جدید هستید یا عادت دارید تا دیروقت کار کنید و استراحت نکنید. انجام این تلاش مداوم ممکن است برای شما بیش از حد باشد و باعث خستگی و کمبود الهام شود.

 

2. زندگی حرفه ای ناموفق

اینکه چه چیزی یک زندگی حرفه ای رضایت بخش را ایجاد می کند ذهنی است و آنچه شما را برای انجام یک کار خوب تشویق می کند ممکن است با گذشت زمان متفاوت باشد. شاید قبلاً آن شب های طولانی در محل کار را دوست داشتید زیرا باعث می شد احساس مهم بودن کنید، اما اکنون در عوض شما را خسته می کنند. اگر شغل فعلی شما با نیازهای شما مطابقت ندارد، چه قبلاً یا نه، ممکن است به سختی انگیزه پیدا کنید.

 

3. نداشتن هدف در کار

اگر شغل و زندگی کاری شما با ارزش های شخصی یا هدف زندگی شما همسو نباشد، ممکن است احساس ناراحتی کنید . و طبق یک مطالعه از دانشگاه آکسفورد، افرادی که در محل کار خوشحال هستند 13 درصد بازده بیشتری دارند – به این معنی که عدم رضایت می تواند به کاهش بهره وری و انگیزه کمک کند.

 

4. محیط کار سمی

هیچ کس نمی خواهد در یک محیط کاری سمی کار کند . یک محل کار سمی می تواند بر عزت نفس شما تأثیر منفی بگذارد و به انگیزه شما آسیب برساند. وقتی فرهنگ قلدری ، سرزنش و شایعات اداری بیداد می کند، حتی کار کردن در نقش رویایی شما به راحتی می تواند سخت شود.

معمولاً در یک محیط کاری ضعیف احساس اضطراب می کنید، چه رفتار مضر از طرف رئیس شما باشد یا از طرف همسالان شما. و زمانی که همیشه برای مدیریت خرد یا نظرات مضر در حالت آماده باش هستید، داشتن انگیزه برای کار می تواند چالش برانگیز باشد.

 

5. غرق

سرگیجه ممکن است از عوامل متعددی آشکار شود، چه در حال انجام کارهای زیاد در محل کار یا درگیر شدن با یک زندگی شخصی آشفته در خانه. هنگامی که احساس می کنید چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، آرام کردن ذهن و تمرکز روی کار می تواند دشوار باشد.

 

6. تلاش به سوی کمال

اگر یک کمال گرا هستید، پیشرفت به سمت نتایج با نتایج ناقص می تواند باعث بی انگیزگی شود. شاید پروژه ای آنطور که فکر می کردید کار نمی کند و از تعیین تلاش بیشتر دلسرد می شوید. یا ارائه‌ای که روی آن سخت کار کرده‌اید، آنطور که انتظار داشتید نتیجه نگرفت و دیگر مشتاق ارائه آن به تیم خود نیستید.

اگرچه تلاش برای عظمت در کارتان چیز خوبی است، اما اگر شما را بیش از حد از انجام کاری بترساند، می تواند مانعی برای شما باشد.

 

7. عدم چالش

اگر فقدان انگیزه شما ناشی از بی حوصلگی باشد، می تواند نشانه ای از عدم مواجهه با چالش کافی باشد. اگرچه بد نیست شغلی را بخواهید که برای شما آسان باشد، اما گاهی اوقات کشف موقعیتی که امکان نوآوری و حل مشکل را فراهم می کند برای افزودن هیجان به کار شما کافی است.

 

8. عدم امنیت شغلی

شاید صنعت شما در حال اخراج است ، یا شما یک فریلنسر هستید که نگران جذب مشتریان کافی هستید. اگر دائماً نگران از دست دادن درآمد خود هستید، طبیعی است که احساس اضطراب کنید – و سطح انگیزه شما می تواند ضربه بخورد.

 

9. چالش های سلامت روان

طبق گزارش موسسه ملی سلامت روان، از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر با بیماری روانی زندگی می کند . اگر در حال تجربه یک چالش سلامت روان هستید – چه از آن آگاه باشید یا نه – ممکن است سخت باشد که انرژی کافی در محل کار بگذارید یا انگیزه لازم برای انجام کار را پیدا کنید.

 

 

چگونه در کار با انگیزه بمانیم: 7 نکته

احساس کمبود مداوم انگیزه در کار ممکن است استرس زا باشد. ممکن است نگران باشید که همکاران خود را ناامید کنید یا حتی شغل خود را از دست بدهید. اما قبل از اینکه اجازه دهید این افکار تحت تأثیر قرار گیرند، چند نفس عمیق بکشید و فکر کنید.

شغل و موقعیت شما در زندگی گواه این است که می توانید با ابزارهای مناسب انگیزه پیدا کنید. و چه متوجه شده باشید یا نه، به احتمال زیاد در گذشته از چندین مورد استفاده کرده اید. در اینجا هفت نکته برای برانگیختن خودانگیختگی و استفاده از پتانسیل‌های خود، مهم نیست که چه موانعی بر سر راه شما وجود دارد، آورده شده است:

1. استراحت کنید

اگرچه ممکن است تحویل پروژه‌ها و ضرب‌الاجل‌های شما سخت باشد، اما استراحت کردن و توجه به رفاه شما مهم‌تر است. دور شدن از کار به شما کمک می کند تا از کارهای پر استرس ریکاوری کنید و انرژی لازم برای ادامه کار را پیدا کنید، که می تواند راه حلی برای کمبود انگیزه روزانه باشد.

می توانید با خوردن یک نوشیدنی یا میان وعده با طراوت، خواندن چیزی جذاب یا لذت بردن از پیاده روی در فضای باز، از استراحت خود نهایت استفاده را ببرید. گنجاندن وقفه های کوتاه در جریان کار شما ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که برای کاهش استرس و نزدیک شدن به وظایف با نگاهی تازه به آن نیاز دارید.

 

2. محیط خود را تغییر دهید

اگر در یک دفتر حضوری کار می کنید، همکاران کمتر سازنده یا پرحرف ممکن است حواس شما را پرت کنند و انگیزه شما را از بین ببرند. سعی کنید در کنار همکارانی که درگیر هستند بنشینید یا در صورت امکان در فضایی آرام کار کنید و مکالمات غیر کاری را برای استراحت ناهار خود ذخیره کنید.

و اگر از راه دور کار می کنید، می توانید برای تغییر محیط خود به یک فضای کاری یا کافی شاپ مراجعه کنید و احساس مسئولیت بیشتری برای انجام کار کنید. همچنین ممکن است زمان آن رسیده باشد که دفتر خانه خود را با دکوراسیونی که به شما روحیه و انگیزه می دهد، تغییر دهید.

 

3. هدف گذاری کنید

با اهداف واضح‌تر و تکنیک‌های مدیریت زمان ، ممکن است انگیزه باقی بمانید و در کارها پیشرفت کنید. اگرچه بسیاری از مشاغل دارای اهداف و ضرب الاجل های از پیش تعیین شده هستند، سعی کنید آنها را به مراحل کوچکتر و نقاط عطف تقسیم کنید.

اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار هستید که مسئول برنامه نویسی یک ویژگی برنامه جدید هستید، می توانید هدف خود را به مراحل کوچک و قابل اندازه گیری تقسیم کنید. اگرچه هدف نهایی معرفی یک ویژگی جدید است، نقاط عطف منتهی به محصول نهایی می تواند شامل ایجاد طرح اولیه اولیه و آزمایش محصول نهایی باشد.

 

4. به بردهای خود پاداش دهید

انجام وظایف کاری خاص، صرف نظر از سطح انگیزه شما، می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد. برای رویارویی با کارهایی که از آنها اجتناب کرده اید، سعی کنید از انگیزه بیرونی برای ایجاد یک سیستم پاداش، پیدا کردن انگیزه و جشن گرفتن پیروزی های خود استفاده کنید.

می‌توانید پاداش‌های کوتاه‌مدتی را تعیین کنید، مانند یک استراحت قهوه پس از تکمیل یک کار سخت، یا انگیزه‌های مهمی مانند خرید هدیه برای خود برای رسیدن به یک هدف خاص ایجاد کنید. اگر در بخش فروش کار می کنید، ممکن است برای رسیدن به نقطه عطف مشخصی در پایان سال، یک ساعت به خود پاداش دهید.

 

5. خود دلسوز باشید

وقتی فقدان انگیزه باعث به تعویق انداختن و از دست دادن ضرب الاجل در محل کارتان می شود، مارپیچ شدن آسان است. اما فقط به این دلیل که لحظه ای کم انرژی را تجربه می کنید به این معنی نیست که همیشه این کار را خواهید کرد. تقریباً همه در بهره وری خود دچار رکود می شوند و گهگاه به حمایت همکاران و همسالان خود نیاز دارند.

تمرین شفقت به خود می تواند به شما کمک کند اثرات گلوله برفی استرس را کاهش دهید و تمرکز خود را دوباره به دست آورید. به جای اینکه به خودتان سخت بگیرید یا سعی کنید از پس آن بر بیایید، برای مراقبت از خود و خود اندیشی کمی استراحت کنید . ممکن است با انرژی جدید برگردید و حتی ریشه انگیزه کم خود را کشف کنید.

 

6. سعی کنید استرس را کاهش دهید

استرس بر تمام سیستم‌های بدن شما تأثیر می‌گذارد و باعث خستگی و تمرکز کم می‌شود و توجه کامل به کارتان را تقریباً غیرممکن می‌کند. اگر استرس دلیل اصلی کاهش انگیزه شماست، مواجهه مستقیم با چالش‌ها و تلاش برای رسیدن به یک راه حل ممکن است به شما کمک کند انرژی خود را بازیابید .

تمرینات تمرکز حواس مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن راه دیگری برای کاهش استرس در طول روز است. با شرکت در این تکنیک های آرامش بخش، می توانید احساس اضطراب را کاهش دهید، سطح انرژی را افزایش دهید و تمرکز را افزایش دهید.

 

7. کشف کنید که چه چیزی شما را برای انجام یک کار عالی در محل کار تشویق می کند

انگیزه محل کار از منابع مختلفی ناشی می شود، خواه این انگیزه درونی باشد که از انجام کاری که به آن افتخار می کنید احساس می کنید یا انگیزه های بیرونی که با حفظ یک چک حقوق ثابت به دست می آورید. اما به هر حال، محرک‌های شما منحصر به شما هستند، بنابراین برای کشف آنچه که باعث می‌شود شما را وادار می‌کند، وقت بگذارید.

در اینجا برخی از عواملی وجود دارد که ممکن است در زمانی که احساس می‌کنید در محل کارتان خوب عمل کنید، انگیزه می‌دهند:

  • دریافت تشکر از زحمات شما
  • احساس هدفمندی در دستاوردهای خود
  • دریافت حقوق کافی برای حمایت از خود
  • حفظ امنیت شغلی
  • کار به سمت یک جایزه یا ترفیع
  • روز شماری معکوس برای تعطیلات یا استراحت طولانی
  • تبدیل شدن به یک متخصص موضوع در یک مهارت خاص
  • ایجاد فهرستی از کارها برای رضایت از عبور از کارها

 

8. کمک بخواهید

چه در حال مبارزه با باورهای محدود کننده باشید و چه با یک چالش سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی زندگی می کنید، پیدا کردن انگیزه به تنهایی ممکن است چالش برانگیز باشد. اگر چندین نکته و ترفند را امتحان کرده اید و هنوز در تلاش برای بازیابی انرژی و جاه طلبی خود هستید، زمان آن رسیده است که به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید.

کار کردن در کنار یک متخصص سلامت روان یا یک مربی زندگی جای خجالت ندارد. آنها می توانند به شما کمک کنند مکانیسم های مقابله ای را توسعه دهید و به سطوح معمول انگیزه و بهره وری خود بازگردید – یا چیزی را در زندگی خود مشخص کنید که باید تغییر کند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید