جستجو
Close this search box.

6 مزیت برنامه های سازمانی برای زندگی و کار

استفاده از برنامه‌ها برای سازماندهی زندگی‌، کارتان را ساده‌تر می‌کند، روابطتان را اولویت‌بندی می‌کند، و سلامت ذهنی و جسمی‌تان را حفظ می‌کند.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

مشکلات مدیریت زندگی برای همه اتفاق می افتد. شما یک کار یا رویداد را فراموش می کنید، به طور تصادفی روز خود را بیش از حد برنامه ریزی می کنید، یا زمان زیادی را صرف پیش نویس ایمیل کامل می کنید. هیچ راهی عالی برای ایجاد تعادل در هر بخش از زندگی شما وجود ندارد. اما ده‌ها ابزار و برنامه وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در کار، خانواده و مراقبت از خود دستکاری کنید. برنامه‌های سازماندهی شامل همه چیز از تقویم گرفته تا مدیران رمز عبور می‌شوند و می‌توانند مهم‌ترین موارد اقدام شما را از لغزش‌ها جلوگیری کنند. اگر به دنبال راهی کارآمد برای اولویت‌بندی و ساده‌سازی زندگی روزمره خود هستید، سازمان‌دهی برنامه‌ها می‌تواند به شما کمک کند به راحتی از «کارها» به «انجام شد» بروید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

اهمیت سازماندهی زندگی

سازماندهی زندگی تان به شما کنترل بیشتری بر نحوه گذراندن وقتتان می دهد. شما تصمیم خواهید گرفت که چه زمانی وظایف خاصی را تکمیل کنید یا چه زمانی به جای گم شدن در لیست کارهایی که باید انجام دهید، زمان استراحت است. این افزایش حس کنترل می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، استرس را کاهش دهد و شما را هم در محل کار و هم در خانه بهره وری بیشتر کند.

با کاهش استرس و بهره‌وری بیشتر، زمان بیشتری برای تمرین مراقبت از خود و پرورش روابط مهم در زندگی‌تان به دست می‌آید – دو موردی که هنگام مشغله‌کاری به راحتی می‌توان از آنها چشم پوشی کرد. ممکن است زمان بیشتری برای استراحت پیدا کنید ، به دنبال فرصت هایی برای بهبود مستمر خود باشید، و به خودتان قدرت دهید تا با چالش ها در زمان آمدن آنها سازگار شوید.

 

برنامه های سازمانی برای چیست؟

وقتی چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، پیگیری هر کاری که باید انجام دهید دشوار است. برنامه‌های سازمانی ساختاری را ارائه می‌دهند که برای بهبود عادات و پیگیری هر کاری که باید در یک روز، هفته یا حتی ماه انجام دهید، نیاز دارید.

این ابزارهای سازمانی می‌توانند تمرکز گسترده‌ای داشته باشند، مانند نگه‌داشتن تقویم‌ها و فهرست‌های کارها در یک مکان، یا یک هدف محدود، مانند مدیریت گذرواژه‌های شما. صرف نظر از این، هدف آنها کمک به شما در پیگیری اطلاعات مهم است. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند:

  • مدیریت پروژه را بهتر اجرا کنید
  • با خانواده یا همکاران همکاری کنید
  • کارهای روزمره را خودکار کنید
  • ایجاد و مدیریت لیست کارهای انجام شده
  • استرس یا عادات روزانه را
  • رویدادها یا کارهای آینده را به شما یادآوری کند
  • گذرواژه های آنلاین یا سایر داده های مهم را سازماندهی و ذخیره کنید
  • برنامه روزانه، هفتگی یا ماهانه خود را اولویت بندی کنید

 

6 مزیت برنامه های سازمانی

استفاده از برنامه‌ها برای سازماندهی زندگی‌تان، کارتان را ساده‌تر می‌کند، روابطتان را اولویت‌بندی می‌کند، و سلامت ذهنی و جسمی‌تان را حفظ می‌کند. در اینجا فقط چند مزیت دیگر وجود دارد:

 

۱- منبع اطلاعاتی مرکزی داشته باشید

ابزارهای سازماندهی دیجیتال یک مکان برای ذخیره و دسترسی به همه چیز، از جمله اسناد، تقویم، و یادداشت های شخصی در اختیار شما قرار می دهند. این به شما امکان می دهد از اتلاف زمان برای ردیابی اطلاعات از منابع پراکنده جلوگیری کنید و در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

 

2. وظایف را اولویت بندی کنید

اولویت‌بندی کارها به شما کمک می‌کند روی مهم‌ترین چیزها در لیست کارهایتان تمرکز کنید بدون اینکه اجازه دهید ضرب‌الاجل‌ها از بین بروند. برنامه‌های سازمانی می‌توانند به شما کمک کنند تا همه وظایف خود را وارد کنید، موارد مهم را بسنجید، و چیزهای غیر فوری را برای بعد ذخیره کنید. می‌توانید تاریخ‌ها یا رویدادهای آینده را در ذهن خود نگه دارید و زمان‌بندی بیش از حد را به گذشته تبدیل کنید.

 

3. بار ذهنی خود را کاهش دهید

داشتن مکانی برای بیرون ریختن تمام اطلاعات از مغز، تعداد چیزهایی را که باید در یک زمان خاص به خاطر بسپارید کاهش می دهد. شما می توانید یادداشتی بردارید و به جای تلاش برای فراموش نکردن به آن برگردید. هنگامی که می دانید وظایف، فعالیت ها و تعهدات مهم شما از بین نمی روند، بار شناختی شما را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد حتی زمانی که کارهای بیشتری انجام می دهید، آرام باشید.

 

4. با دوستان و همسالان همکاری کنید

هم کار و هم زندگی شما را ملزم به همکاری با دیگران می کند. ممکن است زمان‌هایی پیش بیاید که لازم باشد تقویم یا اسناد را به خانواده‌تان نشان دهید و در محل کار، باید وظایف خود را به اشتراک بگذارید یا برای هم تیمی‌ها یادداشت بگذارید. برنامه‌های سازمانی با سازماندهی و به‌روزرسانی همه چیز در زمان واقعی، همکاری را آسان‌تر می‌کنند و به همه اجازه می‌دهند به پلتفرم‌های مشابه دسترسی داشته باشند و اطلاعات مهم را به اشتراک بگذارند.

 

5. در حال حرکت سازماندهی کنید

یکی از بهترین چیزها در مورد برنامه های تلفن همراه این است که هر جا تلفن شما می رود با شما همراه می شوند و ابزارهای سازمان نیز تفاوتی با یکدیگر ندارند. وقتی با فرآیند سازمان خود به صورت مجازی می روید، لازم نیست نگران این باشید که برنامه ریز کاغذ خود را بیاورید یا یادتان باشد یک خودکار برای نوشتن چیزها بیاورید.

با استفاده از یک برنامه، بدون توجه به اینکه کجا هستید یا چه کار می کنید، می توانید زندگی خود را سازماندهی کنید و زمان خود را مدیریت کنید.

 

6. رفتار خود را تغییر دهید

عادات خوب این قدرت را دارند که سلامت شما را حفظ کنند و شما را در مسیر انجام وظایف نگه دارند، و استفاده از یک برنامه سازمانی می تواند به شما کمک کند حتی بیشتر پیشرفت کنید.

چیزی به سادگی نصب یک ردیاب عادت بر روی آیفون می تواند به شما کمک کند مدیتیشن یا ورزش در صبح را به خاطر بسپارید. بسیاری از برنامه ها همچنین به شما کمک می کنند تا اهدافی را تعیین کنید و پیشرفت خود را در جهت دستیابی به آنها پیگیری کنید و به شما انگیزه و ساختار مورد نیاز برای خودسازی واقعی را می دهد.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید