جستجو
Close this search box.

اهداف مالی چیست؟ 6 نکته در مورد اینکه چگونه پول نقد خود را ذخیره کنید

اهداف مالی به شما کمک می کند تا رابطه سالم تری با پول ایجاد کنید. اهداف مالی نشان دهنده ارزش شما و آنچه در زندگی می خواهید هست.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

اهداف مالی روش سالم تری برای فکر کردن و صحبت کردن در مورد امور مالی است. با نگاه عمدی به پول خود و برنامه ریزی، می توانید آرامش پیدا کنید. حتی ممکن است با نظم دادن به این بخش از زندگی، رفاه خود را بهبود بخشید.

با این حال، اهداف مالی چیست و چگونه می توانید به آنها برسید؟ یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا رابطه سالم تری با پول ایجاد کنید. بیا شروع کنیم.

 

اهداف مالی چیست؟

تعیین اهداف مالی شخصی به معنای شناسایی مقدار پولی است که برای زندگی مورد نظر خود نیاز دارید. سپس، برای به دست آوردن آن مقدار پول برنامه ریزی می کنید.

یک هدف مالی می تواند پس انداز برای خرید خانه یا داشتن مبلغ مشخصی در بانک تا زمان بازنشستگی باشد. می توانید امیدوار باشید که صندوق اضطراری خود را افزایش دهید، برای شهریه کالج پس انداز کنید یا بدهی خود را پرداخت کنید.

این نوع تفکر آینده نگر ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما شما باید سعی کنید بدون توجه به عدم اطمینان در مورد آینده ، برنامه ریزی کنید. حتی اگر بعداً مجبور شوید تنظیمات را انجام دهید، برای سلامت روانی و مالی شما ضروری است.

 

چرا هدف های مالی مهم هستند؟

اهداف مالی به شما کمک می کند تا رابطه سالم تری با پول ایجاد کنید. این به نوبه خود به شما کمک می کند هزینه های خود را برای ساختن زندگی مورد نظر خود اولویت بندی کنید.

خوشبختانه، شما اینجا هستید و این مقاله از مجله قهرمان را می خوانید، بنابراین یاد خواهید گرفت که چگونه از منحنی مالی جلوتر باشید. دانستن چگونگی تعیین اهداف مالی می تواند در بسیاری از زمینه ها به شما کمک کند، از جمله:

  • به شما احساس امنیت مالی می دهد. استفاده از پول برای پیگیری اهدافتان اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. متوجه خواهید شد که برای چیزهایی که برایتان مهم هستند هزینه می کنید. اگر برنامه ای بسازید، می تواند به شما در بهبود امتیاز اعتباری نیز کمک کند.
  • حمایت از سلامت عاطفی شما وقتی برای چیزهایی خرج می کنید که با ارزش های شخصی شما همسو باشد ، احساس رضایت از زندگی خود خواهید داشت. این امر به ویژه پس از اینکه تا حدی به سمت اهداف خود پیشرفت کردید، صادق است.
  • کاهش استرس شما از آنجایی که حواس تان به این موضوع است، در مورد تصمیمات مالی خود احساس بهتری خواهید داشت. دیگر هیچ صورت حساب غافلگیر کننده ای وجود نخواهد داشت که شما را تحت فشار قرار دهد .
  • به شما انعطاف شغلی می دهد. وقتی آزادی مالی دارید، ریسک کردن و دنبال کردن اهداف کاریتان آسانتر است. اگر به فکر تغییر شغل هستید، حتی در مراحل بعدی زندگی، یک پایه مالی برای آن خواهید داشت.
    عایق کردن شما در برابر عدم قطعیت شما می توانید بدهی را پرداخت کنید، یک صندوق اضطراری بسازید، و خود را برای بازنشستگی آماده کنید، که در مواقع نامشخص از شما محافظت می کند. این به شما و 49 درصد دیگر آمریکایی‌های نامطمئن کمک می‌کند تا کمی امنیت داشته باشید.
  • کمک به شما در تهیه بودجه تعیین اهداف تعیین می کند که چگونه برای هزینه های روزانه خود برنامه ریزی می کنید. بودجه شما باید طوری تنظیم شود که به شما در رسیدن به جاه طلبی ها کمک کند. همچنین باید فضایی برای رشد شما در این مدت باقی بگذارد.

انواع هدف مالی

شما می توانید اهداف مالی خود را به سه دسته تقسیم کنید:

  • اهداف مالی کوتاه مدت: اهداف مالی کوچک را می توان در عرض یک سال به دست آورد. به عنوان مثال، پس انداز برای یک کالای بزرگ مانند یک تلویزیون جدید، یک لپ تاپ یا یک تعطیلات احتمالاً در عرض 12 ماه امکان پذیر است.
  • اهداف پولی میان مدت: رسیدن به این اهداف ممکن است تا پنج سال طول بکشد. این شامل سرمایه گذاری های قابل توجهی مانند پرداخت بدهی کارت اعتباری شما یا پس انداز برای یک ماشین است.
  • اهداف مالی بلند مدت: این اهداف بیش از پنج سال طول می کشد ، مانند پس انداز برای بازنشستگی یا خانه جدید.

رسیدن به اهداف میان مدت و بلندمدت نیازمند گام های متعددی است. مهم است که آنها را به نقاط عطف تقسیم کنید تا پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید. اهداف کوتاه مدت نیز می توانند از این استراتژی سود ببرند، اما همیشه ضروری نیست. این بستگی به انگیزه شما دارد.

 

نحوه تعیین (و رسیدن به) هدف های مالی

شما باید اهداف مالی را هدف قرار دهید که نشان دهنده ارزش شما و آنچه در زندگی می خواهید باشد. سپس می توانید سیستم هایی ایجاد کنید که شما را با انگیزه و پاسخگو نگه می دارد.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:

  • زندگی مورد نظر خود را تجسم کنید. اهداف شخصی شما چیست ؟ در مورد اهداف حرفه ای چطور ؟ زندگی ایده آل خود را تصور کنید، مراحلی را که برای رسیدن به آن نیاز دارید، مشخص کنید، سپس بررسی کنید که چگونه مالی شما از این سفر حمایت می کند. نوشتن بیانیه چشم انداز شخصی به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید.
  • اهداف بزرگتر خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید. هر هدف کوچک باید بر اساس آخرین هدف باشد و شما را به مقصد نهایی نزدیکتر کند. برای مثال، اگر برای پیش‌پرداخت خانه (هدف بلندمدت) پس‌انداز می‌کنید، ممکن است بخواهید ابتدا بدهی دانشجویی خود را بپردازید (هدف میان‌مدت). تقسیم این مبلغ به پس انداز هر ماه (یک هدف کوتاه مدت) شما را برای موفقیت آماده می کند.
  • اولویت بندی کنید. در حال حاضر چه چیزی برای شما مهم است؟ اگر صندوق اضطراری ندارید، این ممکن است اولویت شما باشد. سپس می توانید روی بدهی خود کار کنید و برای اهداف بزرگتر پس انداز کنید. اگر به یک اجاق گاز جدید نیاز دارید، ممکن است لازم باشد یک ماه پس انداز اضافی را کنار بگذارید.
  • آنها را مشخص کنید. این وسوسه انگیز است که بگوییم: “من می خواهم از نظر مالی امنیت داشته باشم.” اما این شبیه چه چیزی است؟ یک عدد روی آن قرار دهید. این به شما کمک می کند پیشرفت خود را در این مسیر اندازه گیری کنید.
  • مطمئن شوید که آنها اهداف شما هستند. به یاد داشته باشید که اهداف مالی شما منحصر به شما هستند – هیچ فایده ای ندارد که خود را با دیگران مقایسه کنید. مطمئن شوید که رویاهای خود را دنبال می کنید نه رویاهای دیگری.
  • بودجه، بودجه، بودجه. هزینه های ماهانه خود را طرح ریزی کنید، از جمله آنچه برای دستیابی به اهداف مالی خود نیاز دارید. سپس بخشی از درآمد خود را به هر کالا اختصاص دهید.

 

دسترسی به بهترین دوره های توسعه فردی

 

رسیدن به هدف های مالی

چالش بعدی پایبندی به اهدافتان است. در اینجا چند نکته وجود دارد که شما را در انجام وظیفه نگه می دارد:

  1. هداف خود را نام های هیجان انگیز بگذارید. به جای «پس انداز برای یک خانه»، بگویید که «برای تخت خواب MTV آماده می شوید». به جای «پرداخت بدهی»، «کوسه‌های قرضی را از پشت خود دور می‌کنید». این یک راه سرگرم کننده برای حفظ انگیزه شما در زمانی است که ترجیح می دهید برای چیز دیگری خرج کنید.
  2. ضرب الاجل تعیین کنید. این یک اصل کلیدی برای تعیین اهداف SMART است . برای دستیابی به اهداف مالی خود یک چارچوب زمانی مشخص به خود اختصاص دهید. در غیر این صورت، هرگز آن را در اولویت قرار نخواهید داد.
  3. یک نمایش تصویری از هدف خود ایجاد کنید. اگر در حال پرداخت بدهی هستید، یک سیستم ردیابی را اجرا کنید و آن را در جایی که قابل مشاهده است آویزان کنید. برخی از افراد یک “دما سنج” کاغذی می چسبانند و در حین پیشرفت آن را رنگ می کنند. برخی دیگر از سیستم برچسب استفاده می کنند. پیدا کردن آنچه برای شما کار می کند. یک استراتژی عالی دیگر ایجاد یک تابلوی چشم انداز است. آن را در جایی آویزان کنید که هر روز آن را ببینید تا به خاطر بیاورید که برای چه چیزی تلاش می کنید.
  4. چیزهای سرگرم کننده را به بودجه خود اضافه کنید. این یک چیز است که تمام هزینه های خود را برای دنبال کردن اهداف خود کاهش دهید. اما، اگر شما را مجبور به قربانی کردن هر چیزی که برای شما شادی می‌آورد، کند، بهزیستی شما ممکن است آسیب ببیند. سعی کنید یک چیز سرگرم کننده را در نظر بگیرید – حتی اگر کوچک باشد. اگر همه اینها درد و رنج نباشد، به احتمال زیاد به اهداف خود پایبند خواهید بود.
  5. پس انداز خود را خودکار کنید بانک شما احتمالاً گزینه ای برای خودکارسازی انتقال بین حساب ها دارد. اگر فرآیند ذخیره سازی را خودکار کنید، می توانید با کمترین تلاش به هدف خود برسید.

 

برنامه زندگی خود را کامل کنید

اهداف مالی شما باید مکمل دیگر جاه طلبی های شما باشد. شما همچنین باید به فکر خود باشید:

  • اهداف شخصی
  • اهداف رابطه
  • اهداف شغلی
  • اهداف کاری
  • اهداف تناسب اندام
  • اهداف توسعه شخصی
  • اهداف معنوی

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید