جستجو
Close this search box.

وقتی غمگین هستید چه کاری انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

ایجاد استراتژی‌های مقابله‌ای قوی به شما کمک می‌کند تا التیام پیدا کنید و انعطاف‌پذیری لازم برای مقابله با احساسات بزرگ را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما گاهی اوقات، تا زمانی که به آنها نیاز نداشته باشید، نمی دانید به چه ابزارهایی نیاز دارید. شاید روش‌های معمول شما برای خنثی کردن غم و اندوه به اندازه کافی برای کاهش وزن عاطفی شما کار نمی‌کند، یا از نظر ذهنی خسته شده‌اید و نمی‌توانید انرژی برای تأمل و بهبودی جمع کنید. همه افراد غمگینی را تجربه می کنند، اما دانستن اینکه در هنگام غمگینی چه کاری باید انجام دهید، تفاوت زیادی در حرکت کردن و یادگیری نحوه کنار آمدن و زمان کمک گرفتن ایجاد می کند. این درک کمک می کند تا احساسات شما را به سمت مراقبت از خود هدایت کنید، حس خوب بودن و در حالت ایده آل، آرامش را تقویت کنید. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

6 تفاوت بین غم و افسردگی

غم و اندوه طبیعی است. اما وقتی آنقدر شدید یا ثابت می شود که زندگی شما را تحت تأثیر منفی قرار می دهد، ممکن است نشانه یک مشکل سلامت روان بزرگتر مانند افسردگی باشد.

بر اساس یک بررسی از مدیکال نیوز تودی، غم و اندوه به عنوان یک اختلال روانپزشکی طبقه بندی نمی شود، زیرا با گذشت زمان از بین می رود . این معمولاً از رویدادهای خاص مانند جدایی عاشقانه یا از دست دادن یک عزیز ناشی می شود . از سوی دیگر، افسردگی بالینی یک اختلال روانی قابل تشخیص و غیر مرتبط با رویدادهای خاص است که غم و اندوه یکی از علائم اصلی آن است.

قبل از اینکه بخواهید هنگام احساس افسردگی چه کاری انجام دهید، باید تفاوت بین غم و اندوه و افسردگی را بررسی کنید. هدف این نیست که خودتشخیص داده شود، بلکه باید خود را بازتاب داد و در نظر گرفت که آیا صحبت با یک متخصص سلامت روان تماس درستی است یا خیر.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در اینجا چند تفاوت بین غم و افسردگی وجود دارد:

  • وقایع محرک: غم و اندوه اغلب پاسخی طبیعی به حوادث خاص مانند شکست های کاری، تغییرات مهم زندگی یا اخراج شدن است. با این حال، افسردگی می تواند ناشی از آن رویدادها باشد، اما علیرغم شرایط ادامه می یابد.
  • مدت: غم و اندوه معمولا موقتی است و با گذشت زمان یا زمانی که درگیر فعالیت هایی می شوید که از آن لذت می برید برطرف می شود. در مقابل، طبق گفته کلینیک کلیولند، افسردگی برای مدت طولانی‌تری، معمولاً بیش از دو هفته طول می‌کشد، که بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کارهای روتین طاقت‌فرسا به نظر برسند. اگر به این فکر می کنید که چگونه غمگین نباشید و این احساس بیش از چند هفته ادامه دارد، ممکن است نشانه افسردگی باشد.
  • لذت در فعالیت ها: شخصی که غمگین است، اغلب هنوز قادر است از سرگرمی های مورد علاقه خود لذت ببرد. اما فردی که با افسردگی زندگی می کند اغلب علاقه خود را به چیزهایی که زمانی از آنها لذت می برد از دست می دهد، علامتی که گاهی اوقات به عنوان آنهدونیا شناخته می شود.
  • احساس بی ارزشی: افسردگی گاهی اوقات با احساس بی ارزشی و اعتماد به نفس پایین همراه است که می تواند افکار و احساسات منفی را بدتر کند.
  • علل پیچیده: بر خلاف غم و اندوه، افسردگی فقط یک حالت احساسی نیست. این یک وضعیت سلامت روان است که ناشی از تعامل پیچیده عوامل ژنتیکی، محیطی و روانی است.
  • تأثیر بر زندگی روزمره: افسردگی فراتر از احساسات زودگذر غم و اندوه است و به طور قابل توجهی بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است برای تمرکز کردن ، مولد بودن در محل کار، یا دوست یابی و تعامل با جامعه خود تلاش کنند.

 

دسترسی به بهترین دوره های توسعه فردی

 

12 کار تا احساس بهتری داشته باشید

اگر غمگین هستید و با نحوه ایجاد احساس بهتر دست و پنجه نرم می کنید، داشتن یک نقشه راه می تواند به شما کمک کند مسیری را برای خلق و خوی بهتر دنبال کنید. در اینجا چند استراتژی برای راهنمایی شما آورده شده است:

 

1. از احساس گناه دوری کنید

احساس گناه گاهی با غم و اندوه همراه است، به خصوص اگر می دانید دیگران نگران شما هستند. اما احساس غم و اندوه نشانه شکست شخصی نیست. این یک تجربه جهانی بشر و پاسخی عادی به برخی رویدادهای زندگی است.

به جای سرزنش کردن خود یا احساس گناه برای ناراحتی عاطفی خود، هدف غم و اندوه را بخشی طبیعی از سفر زندگی خود بدانید. سعی کنید یادداشت برداری کنید یا یک مکالمه با دوستان خود شروع کنید تا به خودتان اطمینان دهید که این احساس طبیعی است. این پذیرش می تواند دری را برای درک بهتر و تنظیم عاطفی بدون بار قضاوت یا ترحم به خود باز کند.

 

2. وقت خود را با خود بگذرانید

مهربان بودن با خود یک اغماض نیست. برای حفظ سلامتی و تندرستی، حتی زمانی که غمگین هستید، ضروری است. زمانی را با خودتان بگذرانید، همانطور که با دوستانی که ناراحت بودند، وقت بگذارید. این می تواند شامل درگیر شدن در فعالیت هایی باشد که شما را خوشحال می کند یا تمرین مراقبت از خود.

به یاد داشته باشید، خواه غوطه ور شدن در حمام آب گرم، غوطه ور شدن در یک کتاب خوب یا قدم زدن آگاهانه در طبیعت، این فعالیت ها هرگز اتلاف وقت نیستند. آنها ابزار مهمی برای مراقبت از سلامت روان شما هستند و به خود یادآوری می کنند که زندگی چیزی فراتر از غم و اندوه است.

 

3. احساسات خود را بنویسید

یکی از شکل‌های قدرتمند خودیاری، بیان احساسات خود از طریق نوشتن یا نوشتن خاطرات اضطرابی است. نوشتن احساسات خود در یک مکان خصوصی، فضای امنی را برای تصدیق و کشف احساسات خود فراهم می کند. این فرآیند وضوح را به ارمغان می آورد و به شما کمک می کند تا در صورت عدم اطمینان، منابع غم و اندوه خود را شناسایی کنید. آن را به عنوان یک کاوش خود هدایت شونده در نظر بگیرید که بینش هایی را در مورد چشم انداز احساسی شما ارائه می دهد.

 

4. احساسات خود را بپذیرید

به جای اینکه احساسات غمگین خود را کنار بگذارید یا سعی کنید آنها را بپوشانید، به خود اجازه دهید آنها را احساس کنید. تجربه طیفی از احساسات بخش جدایی ناپذیر انسان بودن است – و این شامل غم و اندوه است.

گفتن آن آسان تر از انجام دادن است، اما این احساسات را در آغوش بگیرید و یاد بگیرید که چگونه به جای مقاومت در برابر احساسات خود، آنها را بهبود بخشید. با یک دوست، مربی یا درمانگر صحبت کنید و در مورد آنچه در حال وقوع است صادق باشید. این حقیقت اولین قدم برای شفا است.

 

5. نفس بکش

تمرین‌های ساده تنفسی یا تمرین‌های مدیتیشن راه‌های عالی برای آرام کردن خود هستند و می‌توانند برای انواع استرس و اضطراب معجزه کنند. هنگامی که بر نفس خود تمرکز می کنید، خود را در لحظه حال مستقر می کنید و یک حس ثبات ایجاد می کنید که می تواند احساس غم و اندوه را کاهش دهد.

 

6. اگر نیاز دارید گریه کنید

گاهی اوقات افراد در محل کار، اطراف دوستان یا خانواده یا تنها گریه می کنند. و مطالعات نشان می دهد که در واقع برای شما خوب است زیرا هورمون های شادی را ترشح می کند. اگر میل به گریه کردن دارید، به خودتان اجازه دهید این رهایی را رها کنید. این نوعی بیان عاطفی است که باعث تسکین و شفا می شود.

 

 

۷- کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند

فعالیت هایی را دنبال کنید که به شما شادی می بخشد و روحیه شما را بالا می برد، حتی اگر در آن لحظه تمایلی به انجام آنها نداشته باشید. چه در اتاق نشیمن رقصید، چه با حیوان خانگی خود بازی کنید یا صرفاً از یک فنجان چای مورد علاقه خود لذت ببرید، شادی را در لحظات کوچک بیابید.

 

8. کاری خلاقانه انجام دهید

نقاشی، نوشتن یا باغبانی راه‌های عالی برای بیان احساسات و تقویت روحیه شما هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند در مسیریابی و در نهایت روی احساساتتان کار کنید، یا اگر این چیزی است که شما به آن نیاز دارید، به سادگی حواس‌پرتی را ایجاد می‌کنند. خارج از چارچوب فکر کنید و چیزی را پیدا کنید که اشتیاق شما را شعله ور کند.

 

9. به موسیقی گوش دهید

موسیقی می تواند به شما در تمرکز کمک کند و به طور قابل توجهی بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. آهنگی با پیام مثبت یا ضرب آهنگ نشاط‌آور می‌تواند چیزهایی را که دوست دارید به شما یادآوری کند و راهی آسان و لذت‌بخش برای مبارزه با احساس غم و اندوه ارائه دهد. یکی از آهنگ های مورد علاقه خود را روشن کنید و اجازه دهید موسیقی جریان داشته باشد.

 

10. ورزش کنید

تنها 15 دقیقه دویدن در روز شانس ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد. اما فواید ورزش فقط ناشی از دویدن یا دویدن نیست. هر حرکتی باعث دور نگه داشتن احساسات منفی می شود، بنابراین حرکت دادن بیشتر بدن به هر شکلی در طول روز بر خلق و خوی شما تأثیر مثبت می گذارد.

 

11. خواب را در اولویت قرار دهید

محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند افرادی که به مدت یک هفته به 4.5 ساعت خواب در شبانه روز محدود شده بودند، خشم، غم و اندوه و خستگی ذهنی بیشتری را گزارش کردند. خواب ناکافی باعث تحریک پذیری و استرس می شود، بنابراین اولویت بندی برای تثبیت خلق و خوی شما ضروری است. به عادات بهداشتی خواب خود نگاهی بیندازید و سعی کنید راه هایی برای استراحت بیشتر بیابید.

 

12. صحبت کنید

به اشتراک گذاشتن احساسات خود با یک فرد قابل اعتماد می تواند تسکین فوق العاده ای ایجاد کند. آنها ممکن است ندانند به کسی که غمگین است چه بگویند، اما موضوع این نیست. این در مورد ابراز احساسات و آسیب پذیر بودن است، به دیگران اجازه می دهد حمایت، درک و دیدگاهی تازه را در صورت داشتن آن ارائه دهند.

 

3 نشانه که باید مراقب آنها بود

اگر احساس غم و اندوه را مدیریت می کنید، مهم است که بدانید چه علائمی ممکن است نشان دهنده یک مشکل عمیق تر سلامت روان باشد. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

غم و اندوه مداوم : طبیعی است که دوره هایی از احساس افسردگی داشته باشید. اما اگر مدام از خود بپرسید: “چرا بی دلیل غمگینم؟” یا اگر به نظر نمی رسد که غم از بین برود، می تواند نشانه وضعیت شدیدتری مانند افسردگی بالینی باشد.

این می تواند خلق و خوی ضعیفی باشد که با فعالیت های روزانه تداخل می کند، بر روابط شما تأثیر می گذارد یا منجر به علائم فیزیکی افسردگی مانند تغییر در اشتها یا الگوی خواب می شود.

  • تغییرات خلقی ناگهانی: فراز و نشیب های عاطفی بخشی از زندگی است. اما اگر نوسانات خلقی ناگهانی و شدید را تجربه کنید، ممکن است نشان دهنده یک وضعیت سلامت روان باشد. ممکن است یک لحظه احساس خلسه کنید، سپس در احساس غم و اندوه فرو بروید. این نوسانات چشمگیر می تواند به یک اختلال خلقی مانند اختلال دوقطبی یا اختلال افسردگی اساسی اشاره کند.
  • افکار خودزنی: هرگز نباید افکار خودزنی را نادیده بگیرید. فوراً از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید. با یک خط بحران سلامت روان محلی ، یک متخصص مراقبت های بهداشتی قابل اعتماد، یا یک عزیز حامی که می تواند شما را برای کمک مورد نیاز راهنمایی کند، تماس بگیرید.

این علائم چیزی برای احساس گناه یا خجالت نیست. آنها نشانه هایی هستند که زمان درخواست کمک است که گامی شجاعانه است. شرایط سلامت روان، از جمله افسردگی، نقص شخصیت نیستند. آنها مسائل بهداشتی واقعی هستند که می توانید با درمان مناسب آنها را مدیریت کنید.

 

بازیابی نور خورشید

یادگیری نحوه مقابله با غم و اندوه آسان نیست، اما شما تنها نیستید. اگر در این فکر هستید که هنگام غمگینی چه کاری انجام دهید، روی چیزهایی تمرکز کنید که باعث شادی شما می شود، در صورت نیاز به دنبال کمک باشید و به یاد داشته باشید که ناراحتی اشکالی ندارد. شما قدرت هدایت این احساسات را دارید، و با این استراتژی ها، در مسیر خود برای بازیابی نور خورشید خود خواهید بود.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید