جستجو
Close this search box.

چگونه تغییر را در آغوش بگیریم و چرا برای رشد لازم است؟

6 راه برای پذیرش تغییر | وقتی تغییرات را می پذیرید، چه ظریف یا مهم، روی رشد و تحقق شخصی خود سرمایه گذاری می کنید.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

هر روز، شما به نسخه متفاوتی از خود تبدیل می شوید. با شخص جدیدی آشنا می شوید، مهارتی را بهبود می بخشید یا عبارتی را در کتاب می خوانید که به زندگی شما شفافیت می بخشد. این لحظات کوچک ممکن است آنقدر معمولی باشند که متوجه نشوید هر روز یک قدم کوچک رو به جلو بردارید. تغییرات بزرگتر زندگی نیاز به تفکر و مراقبت بیشتری دارد، مانند تعهد به برنامه کارشناسی ارشد، رها کردن یک رابطه سمی و یادگیری مدیریت امور مالی . در میان مسئولیت های زندگی روزمره، تغییر قابل توجه ممکن است دور از دسترس یا خطرناک به نظر برسد. گیر کردن در الگوها و چسبیدن به راحتی روتین ممکن است راحت تر باشد.

حتی زمانی که تغییرات ترسناک به نظر می‌رسند، شما همیشه این کار را انجام می‌دهید و پذیرش این امر شما را برای موفقیت آماده می‌کند. هنگامی که شما عمداً تغییرات را در آغوش می‌گیرید – هم تکان‌های کوچک و هم تغییرات لرزه‌ای – پیشرفت شخصی و احساس عمیق‌تری از رضایت به دست می‌آورید.

پذیرش مثبت تغییر کار چالش برانگیزی است. اما وقت گذاشتن برای تأمل در مورد شخصی که دوست دارید باشید راهی برای عقب نشینی و ترسیم نقشه راه روشن تری از زندگی است . شناسایی ارزش‌ها و نقاط قوت طبیعی می‌تواند ابزارهایی را در اختیار شما قرار دهد تا با هدف تغییر کنید، حتی زمانی که بسیار زیاد یا ترسناک است.

 

اهمیت پذیرش تغییر

زندگی تضمین های کمی دارد. اما چیزی که می توانید روی آن حساب کنید تغییر است. شما نمی توانید فراز و نشیب های زندگی را متوقف کنید، اما می توانید یاد بگیرید که چگونه تغییر را در زندگی خود بپذیرید.

طبیعی است که در انتخاب های تغییر دهنده زندگی محتاط باشیم. از این گذشته، ثبات احساس راحتی می‌کند و ناشناخته‌ها بیشتر از پاسخ سؤالات را ارائه می‌دهند. وقتی تصمیمات بزرگ زندگی شما را پر از استرس و اضطراب می کند ، فقط به یاد داشته باشید که استرس حاد یک واکنش طبیعی به حرکت به خارج از منطقه راحتی شما است . اما مهم این است که گام هایی رو به جلو بردارید و تصمیماتی بگیرید که به شما کمک کند بهترین زندگی خود را داشته باشید.

تغییر برای رشد ضروری است و این بازده جهش ایمان را آسان تر می کند. شما پیشرفت شخصی و حرفه ای خود را افزایش خواهید داد و فرصت های جدیدی را برای روابط عمیق تر باز خواهید کرد. تمام آن یادگیری مداوم می تواند اثر گلوله برفی داشته باشد که عزت نفس و کارآمدی شما را افزایش می دهد. هر چه بیشتر به رشد مثبت خود توجه کنید، بیشتر به خودتان ایمان خواهید داشت که به شما کمک می کند تا تغییرات را در آینده بپذیرید.

 

6 راه برای پذیرش تغییر

تعدیل های کوچک در عادات و طرز فکر شما می تواند هر مقاومتی را در برابر تغییر از بین ببرد و از عدم اطمینان ناشی از آن استقبال کند.

در اینجا شش نمونه از پذیرش تغییر با نقل قول های الهام بخش آورده شده است تا به شما کمک کند منطقه راحتی خود را ترک کنید.

 

1. آن را یادداشت کنید

“شما هرگز برای تعیین هدف دیگر یا رویای رویایی جدید آنقدر پیر نیستید.” – سی اس لوئیس

هنگام بحث در مورد یک تغییر بزرگ، ممکن است ذهن شما پر از احساسات متناقض، سناریوهای چه می‌شود و نگرانی‌ها شود. با توجه به اطلاعات زیادی که حواس شما را پرت می کند، یافتن وضوح لازم برای حرکت به جلو با خوش بینی و ذهن باز می تواند دشوار باشد.

سعی کنید برای درک بهتر احساسات خود و کشف باورهای محدود کننده ای که مانع رشد شما می شوند، یادداشت برداری کنید. خواه فهرست کردن احساسات خود ، توصیف شک و تردیدهای خود، یا نوشتن سؤالات برای مارینیت کردن، ژورنال‌نویسی می‌تواند به هر شکلی که راحت‌تر به نظر می‌رسد، باشد.

بخش مهم این است که همه چیز را روی کاغذ بیاورید. هنگامی که همه چیز را یادداشت کردید، می توانید به دنبال الگوها یا موانع ذهنی باشید که باید بر آنها غلبه کنید تا در ایجاد تغییر احساس امنیت بیشتری کنید.

 

2. ترس های خود را بپذیرید

«وقتی جرات می‌کنم قدرتمند باشم، از قدرتم در خدمت بینایی‌ام استفاده کنم، آن‌وقت مهم‌تر و کمتر می‌شود که می‌ترسم.» – آدر لرد

برای بسیاری از مردم، ترس احساس خوبی ندارد. اما این به این معنی نیست که ذاتا بد است . اغلب، فقط نماد این است که برخی عدم قطعیت در آن وجود دارد. جدایی ممکن است باعث ترس از طرد شدن در آینده شود و ترک یک شغل سمی می تواند شما را در مورد آینده مالی خود نگران کند . اما شما می توانید با پرورش یک طرز فکر مثبت با بسیاری از ترس ها مبارزه کنید. در اینجا چند تمرین فکری وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند:

  • روی نقاط قوت و دستاوردهایی که شما را به این لحظه از زندگی رسانده اند تمرکز کنید. به تمام زمان هایی که بر چالش ها غلبه کرده اید فکر کنید.
  • اگر از شکست خوردن می ترسید، برای سازگاری با تغییر به چه مهارت هایی می توانید تکیه کنید؟
  • علت اصلی ترس خود را شناسایی کنید تا از ایجاد یک پیشگویی خودشکوفایی اجتناب کنید. به هر حال، اگر باور داشته باشید که شکست خواهید خورد، احتمالاً کل خود را به فرصت جدیدی نخواهید آورد.
  • در نظر بگیرید که آیا تقویت اعتماد به نفس می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت خود را متوجه شوید و از آنها استفاده کنید تا برای ناشناخته ها آمادگی بیشتری داشته باشید.

 

3. مربی استخدام کنید

«اگر چیزی را دوست ندارید، آن را تغییر دهید. اگر نمی توانید آن را تغییر دهید، نگرش خود را تغییر دهید.» – مایا آنجلو

افراد موفق می دانند که زندگی یک سفر انفرادی نیست. متمایل شدن به جامعه دوستان، همکاران و مربیان ، حمایت اخلاقی را فراهم می کند که برای باور به خودتان نیاز دارید.

کار با یک مربی حرفه ای راه عالی دیگری برای به دست آوردن حمایت موثر است. مربیان می توانند برنامه های اقدام شخصی سازی شده ای ایجاد کنند که تصمیمات بزرگ را به مجموعه ای از اهداف کوچک و واقع بینانه تقسیم کند . و جلسات منظم با یک مربی، مسئولیت پذیری را ایجاد می کند که شما را تشویق به انجام کار می کند.

 

4. تفکر خلاق را در آغوش بگیرید

“مردی که در پنجاه سالگی دنیا را همان طور که در بیست سالگی می بیند، سی سال عمر خود را تلف کرده است.” – محمد علی

زندگی به ندرت آنطور که شما تصور می کردید پیش می رود. غلت زدن با چالش‌های غیرمنتظره و توپ‌های منحنی که با روال‌ها و تجربیات جدید همراه هستند، نیاز به انعطاف‌پذیری دارد، که به شما کمک می‌کند با یک طرز فکر مثبت خود را با شرایط استرس‌زا و نامطلوب سازگار کنید.

و خلاقیت با آموزش انعطاف پذیری و تدبیر بودن، انعطاف پذیری بیشتری را افزایش می دهد. شرکت در کلاس سفالگری، پیوستن به یک گروه خواندن، یا طراحی محیط اطراف خود را برای ارتقای خلاقیت روزانه در نظر بگیرید. هر فعالیتی که انجام دهید، کنجکاوی به موفقیت در سایر زمینه های زندگی منجر می شود، مانند ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی و اعمال مرزهای جدید در روابط.

 

5. با دیگران به اشتراک بگذارید

“این قوی ترین گونه نیست که زنده می ماند، و نه باهوش ترین، بلکه گونه ای است که بیشترین واکنش را به تغییر دارد.” – چارلز داروین

عضویت در یک شبکه اجتماعی حمایتی می تواند استرس را کاهش دهد و بهزیستی را بهبود بخشد ، حتی اگر ارتباطات اجتماعی شما پشتیبانی مستقیم را ارائه نکند. دانستن اینکه شما به چیزی بزرگتر از خودتان تعلق دارید برای احساس نشاط مثبت کافی است.

اگرچه موقعیت شما منحصر به فرد است، اما در مواجهه با تصمیمات و تغییرات بزرگ زندگی تنها نیستید. به اشتراک گذاشتن تجربه خود با حلقه خود و گوش دادن به تجربیات دیگران می تواند به شما کمک کند در سفر خودسازی خود کمتر احساس تنهایی کنید.

چه با استقبال از تغییر در محل کار و چه در زندگی شخصی خود، روی آوردن به شبکه پشتیبانی می تواند به شما کمک کند تا به فصل بعدی زندگی خود همراه و تشویق شوید.

و وقتی دیگران را وارد سفر خود می‌کنید، رهبر تغییر می‌شوید و پتانسیل تحول مثبت را به اطراف منتقل می‌کنید.

 

6. با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید

“وقتی از طوفان بیرون آمدی، همان کسی نخواهی بود که وارد شد. هدف طوفان همین است.” – هاروکی موراکامی

هنگامی که ترس یا نگرانی آنقدر بلند می شود که نمی توانید فکر خود را بشنوید، ممکن است این سیگنال شما باشد که از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید. خواه از ناامید شدن دیگران واهمه داشته باشید یا تجربه قبلی باعث آسیب شده باشد، شناسایی علت اصلی اولین قدم بزرگ برای زندگی با کنترل بیشتر بر اعمالتان است . یک درمانگر می تواند فضای امنی برای تجزیه و تحلیل پریشانی و مقاومت شما در برابر تغییر ایجاد کند.

 

دسترسی به بهترین دوره های توسعه فردی

 

چگونه تغییرات مثبت را حفظ کنیم: 5 نکته

شما تصمیم گرفتید و تغییر مهمی در زندگی خود ایجاد کردید – حالا چه؟ پرورش تغییر می تواند به اندازه خود انتقال چالش برانگیز باشد. اما با اقدام عمدی، می توانید رشد و تحول خود را حفظ کنید. در اینجا پنج استراتژی برای کمک وجود دارد:

  • اهداف خود را از دست ندهید: شکستن اهداف بلند مدت خود به اهداف کوتاه مدت و قابل مدیریت به شما کمک می کند پیشرفت مداومی را مشاهده کنید. و داشتن نقاط عطف روزانه، هفتگی یا ماهانه می تواند به شما یادآوری کند که در حال تلاش برای آن هستید و تعهد شما را با هر دستاورد جدید تقویت کند.
  • ثبات را جشن بگیرید: تغییر مثبت ارزش یک ضربه زدن به پشت را دارد. فقط دستاوردهای بزرگ را جشن نگیرید. برای ثبات روزانه یا هفتگی خود را تصدیق کرده و به خود پاداش دهید. پاداش‌ها می‌توانند محرک‌های بیرونی سالمی باشند که شما را متقاعد می‌کنند تا چالش‌های دشوار را پشت سر بگذارید و عادت‌های پایدار را پرورش دهید. شاید دوندگان جدید انگیزه لازم را برای بستن بند کفش و رسیدن به یک هدف جدید تناسب اندام ارائه دهند.
  • روی مراقبت از خود سرمایه گذاری کنید: اولویت دادن به سلامت جسمی، عاطفی و روانی برای حفظ تغییرات مثبت ضروری است. ذهن و بدن سالم به شما کمک می کند تا برای سرمایه گذاری روی اهداف خود انرژی داشته باشید. خواه ورزش ، سرگرمی‌ها یا تمرین‌های تمرکز حواس باشد، یک روال خودمراقبتی اختصاصی باید اولویت موفقیت باشد.
  • از یادآوری‌های بصری استفاده کنید: تابلوهای بینایی، کتابی از تأییدات مثبت یا مجلات می‌توانند به شما کمک کنند تا اهداف و انگیزه خود را حفظ کنید. ایجاد نشانه های بصری که با اهداف شما طنین انداز می شود می تواند الهام بخش قوی روزانه باشد و اهداف شما و چرایی معنی دار بودن آنها را به شما یادآوری کند.
  • محرک های منفی را بشناسید: گاهی اوقات، ذهن شما می تواند بهترین ها را از شما بگیرد. شناسایی و درک آنچه ممکن است شما را از مسیر منحرف کند به شما این امکان را می دهد که به طور فعال از بلوک های ذهنی اجتناب کنید یا آن را مدیریت کنید.

خواه یک فرد خاص، محیط کار خصمانه یا سبک ارتباطی باشد، شناخت محرک های خود به شما کمک می کند که عقب نشینی کنید و اقدامی انجام دهید، خواه از نیازهای خود دفاع کنید یا برای لحظه ای مکث و به یاد آوردن خود.

 

یاد بگیرید که تغییر را دوست داشته باشید

هر کسی می‌تواند فرصت‌های هیجان‌انگیز زندگی را کشف کند – از جمله شما. وقتی تغییرات را می پذیرید، چه ظریف یا مهم، روی رشد و تحقق شخصی خود سرمایه گذاری می کنید. در حالی که ممکن است کار سختی باشد، شناخت ارزش‌های شما، تعیین اهداف روشن، و همراهی با جامعه به تبدیل تغییر از یک مانع به یک کاتالیزور برای بهبود خود کمک می‌کند.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید