یک صاحب کسب و کار به طور متوسط 49.4 ساعت در هفته کار می کند – اما آنها دوست دارند این ساعت را به 41.7 کاهش دهند. با توجه به اینکه صاحبان مشاغل 400 ساعت در هفته بیشتر از آنچه می خواهند کار می کنند، به نظر می رسد که آنها دیگر رئیس خودشان نیستند. با مجله قهرمان همراه باشید.
هشت راه برای اصلاح استراتژی رهبری
اگر کارآفرینی هستید که برای آزادی بیشتر، انعطافپذیری یا وقت گذاشتن با خانواده و دوستان خود وارد تجارت شدهاید، اما دقیقاً برعکس آن را به دست آوردهاید، وقت آن رسیده است که ریشه مشکل را بررسی کنید.
در زیر هشت راه برای اصلاح استراتژی رهبری خود آورده شده است تا بتوانید صاحب کسب و کار باشید و همچنان زندگی داشته باشید.
1. اجرای یک برنامه استراتژیک
داشتن یک برنامه استراتژیک با تعریف چشم انداز شخصی شما از موفقیت آغاز می شود. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد دیدگاه شخصی شما شامل داشتن یک زندگی شخصی است.
شاید این حتی برای شما مهمتر از سودهای کلان باشد – و این اشکالی ندارد! “زمان شخصی” را در برنامه استراتژیک خود بگنجانید، بنابراین تمام تصمیمات تجاری شما در آن نقش داشته باشد. استخدام یک کارمند بیشتر ممکن است پرهزینه باشد، اما می تواند به معنای شام بیشتر در خانه با خانواده باشد. به همین ترتیب، ممکن است منطقی باشد که اگر قبلاً نازک شده اید، مشتری اضافی را قبول نکنید.
داشتن یک برنامه استراتژیک تلاش های شما را متمرکز می کند، بنابراین هر حرکتی که انجام می دهید پیشرفت در جهت دستیابی به چشم انداز شخصی شماست. دلیلی برای از دست دادن زمان برای کارهایی که اهداف شما را پیش نمی برند وجود ندارد.
2. استخدام، استخدام، استخدام
اگر فکر می کنید ممکن است نیاز به استخدام فردی داشته باشید، وقت آن رسیده است که فردی را استخدام کنید.
در حالی که ممکن است در حال حاضر هزینه زیادی به نظر برسد، اما هزینه آن در دراز مدت خود به خود جواب می دهد. کارمندان جدید به معنای رشد جدید است که به معنای سود بیشتر است. استخدام به اشکال مختلفی انجام می شود – چه کارمند تمام وقت یا پیمانکار پاره وقت – بنابراین یافتن فردی که متناسب با بودجه شما باشد بسیار امکان پذیر است.
قبل از اینکه فوری شود استخدام کنید. کارمندانی که به خوبی انتخاب شده اند در زمان شما صرفه جویی می کنند. وقتی کارمندان جدید تجربیات مرتبط زیادی داشته باشند، در وقت شما برای آموزش صرفه جویی می کنند. هنگامی که آنها از نظر فرهنگی مناسب هستند، مدت بیشتری در اطراف خود باقی می مانند و در زمان شما از نیاز به استخدام مجدد صرفه جویی می کنند. هنگامی که آنها اخلاق کاری عالی داشته باشند، در وقت شما صرفه جویی می کنند تا مجبور شوید کار خود را به طور مداوم بررسی کنید.
استخدام سریع ممکن است در لحظه سریعتر باشد، اما در دراز مدت زمان زیادی را هدر می دهد.
پیشنهادی: مدل کسب و کار چیست و چگونه یکی را انتخاب کنیم
3. از تفویض اختیار نترسید
جای تعجب نیست که صاحبان مشاغل تمایل به کنترل دارند. اغلب اوقات، این بخشی از دلیلی است که آنها در وهله اول وارد تجارت شدند. آنها بر این باور بودند که می توانند کاری را به روش خود بهتر انجام دهند. در حالی که ممکن است این درست باشد، نگه داشتن سلطنت برای همیشه به معنای تحمل حجم کاری عظیمی است که شخص دیگری می تواند انجام دهد.
البته راههایی وجود دارد که میتوان با حفظ کنترل، وظایف را رها کرد. سیستمی از چک های نقطه ای را پیاده سازی کنید و بازبینی های منظم را انجام دهید. مطمئن شوید که همه کارمندان به طور کامل آموزش دیده اند و همه فرآیندها مستند شده و به راحتی برای مراجعه کارمندان قابل دسترسی هستند.
4. زمان شخصی را برنامه ریزی کنید
صاحبان مشاغل با تقویم خود زندگی می کنند. همانطور که برای جلسات برنامه ریزی می کنید (و به آنها پایبند هستید)، باید زمان شخصی خود را برنامه ریزی کنید و هیچ بهانه ای نیاورید.
تصمیم بگیرید که چه رویدادهای شخصی برای شما ضروری است – بازی های ورزشی بچه ها، شام های خانوادگی و غیره – و آنها را به تقویم خود متعهد کنید. برای کارمندان و مشتریان روشن کنید که در این مواقع در دسترس نیستید. مهمتر از آن، آن را برای خود روشن کنید.
5. سرگرمی داشته باشید
بهترین صاحبان کسب و کار کاملاً جمعی هستند و دائماً در حال رشد هستند. این ایده خوبی است که غیر از کاری که برای کار انجام می دهید، اشتیاق داشته باشید.
خواه ورزش، هنر یا حتی یک باشگاه شراب باشد، داشتن یک فعالیت برنامه ریزی شده منظم خارج از دفتر شما را بیرون می آورد و با افراد جدیدی ملاقات می کند. چه کسی می داند؟ حتی ممکن است برخی از فرصت های توسعه کسب و کار را از طریق این فعالیت ها کشف کنید!
پیشنهادی: موفقیت در کار | 28 عامل موفقیت در شغل *** اهمیت علاقه به شغل برای موفقیت در کار
6. به تعطیلات بروید
اگر کسب و کار شما نمی تواند یک یا دو هفته بدون شما زندگی کند، مشکلی بزرگتر از آن چیزی است که می دانید. شما نمی توانید (و نخواهید بود) همیشه برای کار در دسترس باشید. رفتن به مرخصی بهانه خوبی است تا کارکنان خود را آماده کنید تا در مواقع اضطراری بدون شما کار کنند.
سفر نه تنها یک تجربه آموزشی عالی برای هر صاحب کسب و کاری است، بلکه زمان لازم برای “قطع برق” را نیز برای شما فراهم می کند. شما با طراوت به کسب و کار خود باز خواهید گشت و از فرسودگی خطرناک جلوگیری خواهید کرد.
7. دوستان خود را رها نکنید
وقتی کسب و کاری را راه اندازی می کنید، به راحتی می توانید خود را منزوی کنید. با افرادی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارند در ارتباط باشید. آنها به شما یادآوری می کنند که یک دنیای کامل خارج از حجم کاری شما وجود دارد.
این به شما کمک میکند تا رهبری دقیقتری داشته باشید، و همچنین به شما کمک میکند هر از گاهی از ذهنیت کاری خارج شوید، چیزی که برای سلامت روان طولانی مدت شما بسیار مورد نیاز است.
8. به سلامت جسمانی خود متعهد باشید
حفظ سلامت جسمانی به شما اطمینان می دهد که کیفیت زندگی بهتری خواهید داشت. هشت ساعت بخوابید، غذاهایی بخورید که سوخت موفقیت شما را تامین می کند، چند روز در هفته به نوعی فعالیت بدنی بپردازید و برای استراحت روزهای طولانی در دفتر پیاده روی کنید.
تمرین عادات سالم به شما انرژی میدهد که به خانه بروید و فعالانه در زندگی شخصیتان شرکت کنید، نه اینکه در یک رکود خستهکننده قرار بگیرید.
به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما شایسته آن هستید که از کسب و کار خود آنچه را که از زندگی می خواهید دریافت کنید. من بسیار تعجب خواهم کرد اگر بشنوم که یک صاحب کسب و کار می گوید آنچه از زندگی می خواهد این است که روز به روز تا آخر عمر کار کند.
اگر اهداف شما شامل سفر کردن، لذت بردن از همراهی با کسانی است که دوستشان دارید، یا فقط بیش از 50 ساعت در روز سر کار نبودن، باید این اهداف را در تصمیم گیری روزانه و همچنین برنامه ریزی بلندمدت خود بگنجانید.
منبع: سایت