نماد سایت مجله قهرمان

9 مهارت مربیگری که هر رهبر به آن نیاز دارد

9 مهارت مربیگری که هر رهبر به آن نیاز دارد

با مجله قهرمان همراه باشید و بیایید مهارت های مربیگری ضروری برای رهبران را تجزیه کنیم:

رهبری فراگیر

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مربیگری که یک رهبر می‌تواند ایجاد کند، مهارت‌های رهبری فراگیر است. یک رهبر خوب باعث می شود همه کارکنان احساس تعلق عمیقی داشته باشند. یک رهبر فراگیر سطحی از خودآگاهی ایجاد می کند تا به تعصبات خود چه ناخودآگاه و چه ضمنی رسیدگی کند. در پایان، مهارت‌های رهبری فراگیر به مربی کمک می‌کند تا از قابلیت‌ها و نقاط قوت خود استفاده کند.

ارتباط موثر

یکی از ضروری ترین مهارت های کوچینگ ارتباط است. یک مربی بزرگ مهارت های ارتباطی بالایی دارد. آنها در ایجاد رابطه با مربیان خود به عنوان بخشی از رویکرد مربیگری خود سرمایه گذاری کرده اند. آنها راهی برای استفاده از ارتباطات موثر به عنوان بخشی از تکنیک مربیگری خود پیدا کرده اند.

برای بسیاری از مربیان بزرگ، ارتباطات بستر هر رابطه مربیگری موفقی است. بدون آن، مربیان فاقد وضوح جهت هستند. آنها ممکن است فرصت هایی را برای ایجاد تغییرات رفتاری مورد نیاز از دست بدهند. یا ممکن است متوجه نشوند که چه نکات کلیدی را برای ترک مکالمه مربیگری به کار می گیرند.

ایمنی و اعتماد روانی

رابطه مربیگری رابطه ای است که به اعتماد بستگی دارد. بیایید با آن روبرو شویم: مربیگری می تواند سخت باشد. گاهی اوقات، یک مربی توصیه، بازخورد یا راهنمایی می کند که مربی نمی خواهد بشنود. ممکن است یکباره ناراحت کننده و روشن کننده باشد.

اما به همین دلیل است که اعتمادسازی برای مربیان حیاتی است . یک رهبر بزرگ برای اینکه مربیگری موثر باشد نیاز به اعتماد اعضای تیم خود دارد.

هوش هیجانی

اگرچه ممکن است برای فرآیند مربیگری شهودی به نظر نرسد، هوش هیجانی بسیار مهم است. هوش هیجانی توانایی درک احساسات است. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند درک می کنند که چگونه احساسات و عواطف می توانند بر افکار، رفتارها و اعمال تأثیر بگذارند.

بنابراین، برای مربیان و رهبران، هوش هیجانی لازم است تا بفهمند اعضای تیم چگونه به یک تصمیم، فرآیند یا پروژه خاص واکنش نشان خواهند داد. از بسیاری جهات، هوش هیجانی می‌تواند به رهبران کمک کند تا در چالش‌های درون تیمی بهتر شوند. در نهایت، می‌تواند به حفظ و جلوگیری از بروز مشکلات در وهله اول کمک کند.

گوش دادن فعال

هر مربی خوب به مهارت های گوش دادن فعال خود برای رسیدگی به یک مشکل متکی است. مهارت های گوش دادن به رهبران کمک می کند تا موقعیتی را که در دست دارند ارزیابی کنند. گوش دادن به مربی کمک می کند تا یک مشکل را مشاهده و درک کند تا بتواند راه حل را بهتر درک کند. اما مهمتر از همه، گوش دادن می تواند به راهنمایی مربی یا رهبر برای پرسیدن سؤالات باز و درست کمک کند.

بسیاری از گوش دادن خود را در سوالات نشان می دهد. به عنوان مثال، فرض کنید یک کارمند با پروژه ای به موانع جاده برخورد کرده است. این پروژه متقابل دارای قطعات متحرک زیادی است. و در طول پروژه، کارمند در کار با یکی از اعضای تیم خاص مشکل پیدا کرده است.

با قرار دادن مهارت‌های گوش دادن فعال، رهبر می‌تواند یک ناهماهنگی در اولویت‌ها را استنباط کند. با پرسیدن چند سوال خوب، کارمند بهتر می تواند پیدا کند که کجا روی ایجاد رابطه تمرکز کند.

توانایی دادن (و دریافت) بازخورد به عنوان ابزار رشد

یکی از مهارت های کلیدی مربیگری که به ایجاد تغییر رفتار طولانی مدت کمک می کند، هنر ارائه بازخورد است. اما همانطور که همه می دانند، ارائه بازخورد کار آسانی نیست. این می تواند ناراحت کننده باشد – و به مقدار زیادی تمرین نیاز دارد.

اما بازخورد اغلب عامل تفاوت در عملکرد و رفتار کارکنان است. از این گذشته، بدون بازخورد، اصلاح مسیر برای بهبود خود و اطرافیانمان غیرممکن خواهد بود.

رهبران باید بازخورد را به عنوان ابزاری برای رشد، تقویت ذهنیت رشد بجای تمرکز صرفاً بر اصلاح عملکرد، تنظیم کنند. بازخورد صعودی به همان اندازه حیاتی است و رهبران را قادر می سازد تا رویکرد مربیگری خود را بهبود بخشند.

اما یک جنبه از بازخورد اغلب نادیده گرفته می شود، به ویژه در رهبری: دریافت بازخورد. مطمئن شوید که در ایجاد مهارت های دریافت بازخورد خود نیز سرمایه گذاری می کنید. بازخورد یک خیابان دو طرفه است.

همدلی

رهبران موثر با دوز سالمی از همدلی می آیند. ما می دانیم که اکنون، بیش از هر زمان دیگری، کارمندان به عنوان تمام خود به کار نشان می دهند.

و این حس نشان دادن به عنوان یک فرد کامل نیاز به سطح عمیق تری از همدلی دارد. رهبران باید بدانند که کارکنان آنها انسان هستند. آنها باید درک کنند که در زندگی شخصی و همچنین زندگی کاری آنها چه می گذرد. از این گذشته، سطوح شخصی ما بر نحوه ظاهر شدن ما در محل کار تأثیر می گذارد.

هدف گذاری با انعطاف پذیری

در حالی که هدف گذاری ضروری است، سازگاری نیز به همان اندازه مهم است. رهبران باید اهداف منعطف و در حال تکاملی را تشویق کنند که با نیازهای فردی و سازمانی هماهنگ باشد، به ویژه در زمان تغییر یا عدم اطمینان.

طرز فکر رشد

آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت، برای هر مربی خوب داشتن طرز فکر رشد مهم است. واقعیت این است که همه ما فضایی برای رشد داریم. همه ما این فرصت را داریم که خودمان و مربیانمان را به طرق مختلف بهتر کنیم.

بنابراین، اتخاذ یک طرز فکر رشد برای رسیدن به سطح بعدی موفقیت بسیار مهم است. با هر رابطه مربیگری متفاوت به نظر می رسد. اما هر چارچوب مربیگری به این ایده بستگی دارد که همه ما قادر به تغییر و رشد انسانی هستیم.

چگونه کوچینگ موثر برای همه کارکنان مفید است

راه های زیادی وجود دارد که کوچینگ برای کارمندان مفید است. مربیگری تأثیر مثبت گسترده ای بر بسیاری از اجزای کلیدی محل کار شما دارد. ما برخی از مزایای کلیدی کوچینگ برای نیروی کار شما را بیان کرده ایم:

پیاده سازی مهارت های مربیگری در محیط کار

اگر آماده شروع به کارگیری مهارت های کوچینگ در محل کار خود هستید، در اینجا یک راهنمای شش مرحله ای وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

اهداف خود را مشخص کنید. هر نیروی کاری اهداف متفاوتی دارد. تیم منابع انسانی شما ممکن است یک نظرسنجی اخیر در مورد مشارکت کارکنان انجام داده باشد که برخی از زمینه های کلیدی بهبود را شناسایی کرده است. یا ممکن است اطلاعاتی در مورد مواردی مانند فرسودگی شغلی، عملکرد کارکنان و بهره‌وری داشته باشید.

اهداف شما هر چه که باشد، با نگاه کردن به جایی که می‌خواهید پیشرفت کنید، شروع کنید. کمی وقت بگذارید و درباره آنچه که دوست دارید در محل کار خود ببینید فکر کنید. از آنجا، شما مجهزتر خواهید بود تا نقشه راه خود را برای ایجاد مهارت های مربیگری نیروی کار خود بیابید.
شیوه های مربیگری فعلی خود را ارزیابی یا ممیزی کنید. بعد از اینکه اهداف خود را مشخص کردید، در مورد جایی که مربیگری در حال حاضر در نیروی کار شما ظاهر می شود، کاوش کنید.

به عنوان مثال، آیا رهبران شما در رودرروی های معمول خود با گزارش های مستقیم از مربیگری استفاده می کنند؟ هر چند وقت یکبار مربیگری به عنوان بخشی از فرآیند بررسی عملکرد شما مورد بحث قرار می گیرد؟ آیا تیم منابع انسانی شما مربیگری را در پیشنهادات توسعه حرفه ای خود گنجانده است؟ چگونه یادگیری و توسعه را در سازمان خود تشویق می کنید؟
توسعه حرفه ای را تشویق کنید. اگر در مورد ایجاد مهارت های مربیگری در نیروی کار خود جدی هستید، باید روی توسعه حرفه ای سرمایه گذاری کنید . از چه راه هایی می توانید مطمئن شوید که کارمندانتان روی توسعه خودشان سرمایه گذاری می کنند؟

به عنوان مثال، آیا می توانید توسعه حرفه ای یا آموزش در مورد ارائه بازخورد ارائه دهید؟ یا فرصتی وجود دارد که کوچینگ کسب و کار را در مدل استراتژی خود بگنجانید؟ آیا رهبران خود را تشویق می‌کنید که سؤالات درستی بپرسند تا به کارمندان خود کمک کنند تا در توسعه خودشان سرمایه‌گذاری کنند؟
بازخورد را در اولویت تیم خود قرار دهید. بسیاری از کوچینگ ها به بازخورد متکی هستند. و در حالی که بازخورد برای موفقیت هر سازمانی حیاتی است، گاهی اوقات مانند طاعون از آن اجتناب می شود.

بازخورد را در اولویت تیم خود قرار دهید. بازخورد را به عنوان ابزاری برای توسعه به جای انتقاد تقویت کنید. برای ترویج فرهنگ رشد محور، هم دادن و هم دریافت بازخورد را تشویق کنید. با پشتیبانی مناسب، بازخورد می تواند راز استفاده از پتانسیل تیم شما باشد.
امنیت روانی و آسیب پذیری را تقویت کنید. ایجاد امنیت روانی و تقویت اعتماد. برای اینکه کارکنان شما تغییراتی در رفتار و طرز فکر ایجاد کنند، باید به رهبری اعتماد کنند. و برای بسیاری از سازمان ها، ما می دانیم که این می تواند مشکل باشد. از این گذشته، داده های ما گزارش می دهد که 38٪ از کارمندان به همکاران خود اعتماد ندارند.

چگونه مهارت های مربیگری خود را ارتقا دهید

اگر رهبری هستید که به دنبال ارتقای مهارت های مربیگری خود هستید، سعی کنید با این چهار نکته شروع کنید.

به این فکر کنید که در چه زمینه هایی می خواهید پیشرفت کنید. ابتدا با کمی تأمل در خود شروع کنید. چه مهارت های مربیگری را به خوبی توسعه داده اید؟ چه مهارت هایی به عشق و حمایت اضافی نیاز دارند؟ می توانید برای کمک به شناسایی زمینه های فرصت، روزنامه نگاری یا ارزیابی شغلی را امتحان کنید.
در پرسیدن سوال خوب باشید. پرسشگری قدرتمند نتایج قدرتمندی دارد. اما ما اغلب درگیر اطلاعات می شویم و می توانیم سوالات روشن را فراموش کنیم.

هنگامی که برای توسعه عضلات مربیگری خود کار می کنید، به خود یادآوری کنید که هر از چند گاهی مکث را فشار دهید. چه سوالاتی به شما درک بهتری از مشکلات موجود می دهد؟ چگونه می توانید از پرسشگری خوب برای بهینه سازی نحوه گذراندن وقت خود استفاده کنید؟ در پرسیدن سؤالات خوب واقعاً خوب باشید.
عضله بازخورد خود را اصلاح کنید. در حال حاضر، امیدوارم، می دانید که بازخورد برای هر رابطه مربیگری بسیار مهم است. ساختن آن عضله بازخورد هم برای شما و هم برای مربیتان ضروری است.

قدرت بازخورد صعودی را نیز فراموش نکنید. درخواست بازخورد در مورد نحوه عملکرد خود به عنوان یک مربی به همان اندازه مهم است که بازخورد دادن.
به مربی خود تکیه کنید. آخرین اما نه کم اهمیت، به مربی خود تکیه کنید. همه به یک سیستم پشتیبانی نیاز دارند، به ویژه رهبران. ما می دانیم که از رهبران بیش از هر زمان دیگری خواسته می شود، که می تواند دلهره آور باشد. اما با حمایت مربی خود، می‌توانید به شناسایی مهم‌ترین چیزها و تأثیرگذاری بیشتر کمک کنید.

مطالب مرتبط

خروج از نسخه موبایل