همانطور که برای بهبود حضور مدیران کار می کنید، ویژگی های کلیدی برای رهبری موثرتر یک شرکت یا تیم، مدیریت موانع و دستیابی به اهداف خود را یاد می گیرید. ایجاد یک حضور اجرایی کار میخواهد، اما میتوانید ویژگیهای لازم برای رهبر شدن را توسعه دهید. در ادامه با مجله قهرمان همراه باشید.
7 ویژگی حضور اجرایی
حضور اجرایی توانایی شما برای تبدیل شدن به یک رهبر موثر با نشان دادن ویژگی هایی مانند اعتماد به نفس، ارتباط و سایر مهارت های رهبری است. این ویژگی ها به شما این امکان را می دهد که احترام و اعتماد را در بین همکاران خود برانگیزید. همچنین به عنوان هفت حضور اجرایی شناخته می شود، این هفت ویژگی است که باید برای دستیابی به آنها تلاش کنید:
- خونسردی: این به توانایی نشان داده شده برای درک و مدیریت احساسات، بیان آنها و حفظ حرفه ای بودن تحت استرس شدید اشاره دارد.
- اعتماد: اعتماد راسخ به ایده ها، توانایی ها و انتخاب های شما، با توانایی پذیرش بازخورد و پیگیری پیشرفت حرفه ای، اعتماد به نفس را نشان می دهد.
- کاریزما: این ویژگی شخصیتی با رفتار گرم و خوشایند مشخص می شود که باعث ایجاد روابط نزدیک بین شما و همکارانتان می شود.
- ارتباط: شما از زبان روشنی برای بیان ایده ها، دستورالعمل ها و احساسات در مورد شرکت یا پروژه استفاده می کنید.
- اعتبار: از طریق ثبات، همکاران میآموزند که میتوانند به شما اعتماد کنند و به شما تکیه کنند تا به تعهدات خود در موقعیتهای مربوط به کار عمل کنید.
- اتصال: فضایی را برای همکاران ایجاد میکنید تا ایدههای خود را به اشتراک بگذارند یا نگرانیهای خود را بیان کنند و از طریق صداقت و اصالت ارتباط برقرار کنند.
- مختصر بودن: این توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات و ایده ها به طور کارآمد، بدون سردرگمی، در حالی که ارتباط واضح است.
این ویژگی های حضور اجرایی نیز در چارچوب های وسیع تری از رهبری قرار می گیرند. سه رکن حضور اجرایی که هفت ویژگی ذکر شده در بالا را در بر می گیرد.
- گراویتاس: هوش هیجانی و اعتماد به نفس را در محل کار نشان می دهید. شما حرفه ای بودن را از طریق چالش ها حفظ می کنید. شما همچنین صداقت را نشان می دهید و به کارمندان و همکاران نشان می دهید که می توانند به شما اعتماد کنند.
- ارتباط: هم می توانید خوب صحبت کنید و هم خوب گوش کنید. هنگام سخنرانی در جمع ، توجه مخاطب را حفظ می کنید. با این حال، هنگامی که شخص دیگری صحبت می کند، ویژگی های گوش دادن فعال قوی نیز دارید. مهارت های ارتباطی خوب شما به این معنی است که کلمات شما واضح و مختصر هستند.
- ظاهر: این شامل لباس شما و نحوه حمل خود می شود و اعتماد به نفس را با قابل دسترس بودن متعادل می کند. شما حرفه ای لباس می پوشید و عمل می کنید. ظاهر راهی برای تقویت ارتباط و ویژگی های جاذبه شما است.
نحوه حضور اجرایی در 8 مرحله
همانطور که شروع به ایجاد حضور اجرایی خود می کنید، از این هشت مرحله برای کمک به دستیابی به موفقیت رهبری و هدف گرا بودن استفاده کنید.
ارتباط غیرکلامی را درک کنید
ارتباط غیرکلامی شامل سیگنال هایی مانند انحرافات صوتی یا زبان بدن است که به بیان پیام و احساسات گوینده کمک می کند.
به عنوان یک رهبر، سعی کنید نشانه های ناگفته کارمند را شناسایی کنید. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است ایده خوبی برای یک پروژه تیمی داشته باشد، اما آنها به آرامی صحبت می کنند و هنگام اشتراک گذاری از تماس چشمی خودداری می کنند . این مسئولیت شماست که فضایی راحت برای همه ایجاد کنید تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند، یکدیگر را تشویق کنند و رشد شغلی را تقویت کنند.
ویژگی های حضور اجرایی: ارتباط و متانت
ارتباط شفاف را تمرین کنید
مهارت های ارتباطی عالی یک کیفیت مهم رهبری است. رهبران ایده ها و دستورالعمل های خود را به طور واضح، مختصر و قانع کننده بیان می کنند. گفته می شود، سخنرانی در جمع نقطه قوت همه نیست. خوشبختانه، این یک مهارت آموخته شده است.
هنگام صحبت کردن، روی حفظ لحن و صدای یکنواخت تمرکز کنید. از صحبت کردن خیلی سریع خودداری کنید و ارتباط قاطعانه را تمرین کنید. سعی کنید با پرسیدن سوالات برای ایجاد مکالمه، بحث های کارکنان را تسهیل کنید. گاهی اوقات، شما می توانید ایده های عالی را در این بحث ها پیدا کنید.
ویژگی های حضور مدیران: ارتباط، جذابیت، مختصر بودن و اعتماد به نفس
پرورش اعتماد به نفس
هنگامی که شما یک تیم یا شرکت را رهبری می کنید، کارمندان به دنبال راهنمایی شما هستند. بنابراین باید به مهارت ها و تصمیمات خود اطمینان داشته باشید. با این حال، فروتنی به همان اندازه مهم است. انتقاد سازنده را بپذیرید و فضای باز بگذارید تا کارمندان نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
اعتماد به نفس یک عمل متعادل کننده بین تعهد به دستیابی به اهداف و باز بودن برای یادگیری چیزهای جدید است. شما به خودتان اعتماد دارید و آسیب پذیری را در محیط کار دعوت می کنید. در نهایت، شکل دادن ظاهر بدنی خود به گونه ای که احساس خوبی به شما بدهد می تواند به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند.
ویژگی های حضور مدیران: اعتماد به نفس، اعتبار و متانت
به دنبال بازخورد باشید
یک استراتژی عالی برای دستیابی به رشد شخصی و حرفه ای دریافت بازخورد از دیگران است. یکی از مزایای بازخورد این است که مناطقی را برای بهبود نشان می دهد. با استقبال از نظرات کارمندان، به آنها نشان می دهید که برای ایده هایشان ارزش قائل هستید.
سعی کنید از کارمندان، مدیران و همکاران رهبری خود بازخورد دریافت کنید. از آنها بپرسید که چه چیزی خوب پیش می رود و چگونه می توانید پیشرفت کنید. در جلسات بازخورد جمع آوری کنید یا از نظرسنجی ها از طریق ایمیل استفاده کنید تا نظرات را ناشناس نگه دارید.
ویژگی های حضور اجرایی: ارتباط و اعتبار
شنونده خوبی باشید
یک شنونده خوب به گوینده توجه بی دریغ او را جلب می کند. این بدان معناست که تلفن خود را کنار گذاشته و اعلانها را خاموش میکنید تا وقتی کسی در حال صحبت کردن است وقفه ایجاد نشود. ارتباطات غیرکلامی، مانند زاویه دادن بدن به سمت گوینده و برقراری تماس چشمی، مهارت های گوش دادن با کیفیت را نشان می دهد.
گوش دادن فعال به این معنی است که در حالی که شخص هنوز صحبت می کند، از فکر کردن به آنچه در مرحله بعدی باید بگویید اجتناب کنید. در عوض، قبل از فرمولبندی پاسخ، به طور کامل به آنها گوش میدهید. این استراتژی تضمین می کند که شما هر آنچه را که آنها می گویند می شنوید. شما بدون قضاوت گوش میدهید، سؤال میپرسید و آسیبپذیری یا ایدههای سخنران را تأیید میکنید.
ویژگی های حضور اجرایی: ارتباط و کاریزما
یاد بگیرید استرس را مدیریت کنید
در شرایط سخت، کارمندان برای گام های بعدی یا درک اینکه چگونه باید در مورد یک موقعیت احساس کنند، به دنبال راهنمایی یک رهبر هستند. مدیریت استرس در همه شرایط بسیار مهم است . نه تنها مدیریت خوب استرس از رفاه شما حمایت می کند، بلکه بلوغ عاطفی کارکنان را نیز نشان می دهد.
شما همچنین می توانید یک محل کار ایجاد کنید که به رفاه روانی کارکنان احترام می گذارد. پیشنهادات کاهش استرس را در شرکت یا تیم خود بگنجانید و به کارمندان فعالیت های ذهن آگاهی آسان را آموزش دهید. همچنین می توانید کارمندان را تشویق کنید که در مواقعی که استرس دارند درخواست کمک کنند . با انجام این کار، محیط کاری را ایجاد می کنید که به همه کمک می کند خونسردی خود را حفظ کنند.
ویژگی های حضور اجرایی: متانت
جسور باش
رهبر بودن یعنی دانستن اینکه چطور ریسک کنید . این لحظاتی هستند که فرصتی برای پیشنهاد یک ایده نوآورانه یا انجام یک پروژه جدید و دشوار می بینید. شما از نظر استراتژیک خود را در موقعیت های رشد قرار می دهید و شجاع، متواضع و هدف گرا هستید.
اگر جسور هستید، ممکن است وضعیت موجود را به چالش بکشید و به تیم خود انگیزه دهید. ممکن است احتمال بیشتری برای ایجاد تغییر سازمانی وجود داشته باشد زیرا ذهنیت رشدی دارید و ایده های خود را بیان می کنید.
ویژگی های حضور مدیران: اعتماد به نفس، ارتباط و ارتباط
آموزش حضور اجرایی را امتحان کنید
بسیاری از رهبران حضور اجرایی را از طریق آموزش متمرکز یا مربیگری رهبری توسعه می دهند. هر دو مهارت های منحصر به فرد و اهداف حرفه ای شما را برآورده می کنند و می توانند رویکرد مفیدی برای بهبود سریع ویژگی های رهبری شما و تقویت رشد شغلی باشند.
آموزش حضور مدیران علاوه بر تقویت توانایی های شما، از توسعه اجرایی در سطح سازمان نیز پشتیبانی می کند. به عنوان یک شرکت، می توانید محیط کاری ایجاد کنید که در جهت رشد مستمر و دستیابی به هدف تلاش می کند.
ویژگی های حضور اجرایی: اعتبار
چرا حضور مدیران برای رشد شغلی بسیار مهم است
حضور اجرایی بسیاری از مهارتهای مدیریت نرم را که برای موفقیت شغلی فردی حیاتی هستند، در بر میگیرد. اینها ویژگی هایی هستند که شما در تمام زمینه های کاری نشان می دهید. آنها بر نحوه کار شما با دیگران، کمک به شرکت و مراقبت از خود نظارت می کنند.
هنگامی که مهارت های حضور اجرایی را نشان می دهید، مهارت های تنظیم هیجانی را نیز به نمایش می گذارید. شما احساسات خود را به خوبی درک و مدیریت می کنید و ایده های خود را با وضوح و مختصر بیان می کنید. از آنجایی که بازخورد یکی از بهترین راهها برای شناسایی زمینههای بالقوه رشد شماست، شما از آن استقبال و تشویق میکنید.
با حضور مدیران، دانش صنعت خود را نشان میدهید، سؤالات مهمی میپرسید و با افراد اطراف خود ارتباط برقرار میکنید. یک رهبر بزرگ دارای اعتماد به نفس، فروتن، جسور و دلسوز است.