جستجو
Close this search box.

آنچه رنگ مورد علاقه شما در مورد شخصیت شما می گوید

شخصیت شناسی با رنگ مورد علاقه شما | رنگ شخصیت شما کدامست؟ روانشناسی رنگ ها بیش از آنچه مردم تصور می کنند بر زندگی ما تأثیر می گذارد.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

رنگ شخصیت شما کدامست؟ روانشناسی رنگ ها بیش از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند بر زندگی ما تأثیر می گذارد.دکوراتورهای داخلی هنگام طراحی فضاها به رنگ ها، سایه ها، رنگ ها و داستان های رنگی توجه زیادی دارند. با مجله قهرمان همراه باشید.

شرکت ها حتی دفاتر را رنگ های خاصی برای تشویق کیفیت های خاص رنگ می کنند.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید: روانشناسی پشت رنگ و شخصیت چیست؟

 

آنچه رنگ مورد علاقه شما در مورد شخصیت شما می گوید

آیا رنگ های مورد علاقه ما می توانند پنجره ای به روح ما باشند؟ بله و خیر.

از یک طرف، به هیچ وجه به یک علم دقیق نزدیک نیست. حتی ممکن است برخی آن را شبه علم بنامند.

با این حال، هر چه محققان بیشتر در مورد چگونگی تأثیر رنگ بر سبک های شخصیتی و تصمیم گیری تحقیق کنند، «ماهی» جالب تری را صید می کنند.

پس توصیه ما چیست؟ درک کنید که روانشناسی رنگ یک حوزه تحقیق سیال و در حال توسعه است.

بنابراین مزرعه را روی روانشناسی رنگ شرط بندی نکنید، اما به طور کامل آن را تخفیف ندهید.

نه، این یک سنگ روزتا روانی-رفتاری نیست، اما می تواند سرنخ هایی در مورد شخصیت افراد – از جمله شخصیت شما – ارائه دهد!

 

 

معنی آبی برای شخصیت

دانشگاه ایالتی میشیگان از سیستم تحلیل شخصیت Real Color برای چندین برنامه تخصصی دانشگاه استفاده می کند.

افرادی که در دسته آبی قرار می گیرند «مایلند مشتاق، دلسوز، ارتباطی، دلسوز، آرمان گرا، صمیمی و تخیلی باشند».

برخی تحقیقات نشان می دهد افرادی که رنگ مورد علاقه آنها آبی است، ممکن است استعدادهای هنری پیشرفته ای داشته باشند و از نظر آماری احساساتی تر هستند.

به طور سنتی، آبی با قابلیت اطمینان و وفاداری همراه است، به همین دلیل است که اغلب برای لوگوهای شرکت های حقوقی و مالی استفاده می شود. همچنین اعتقاد بر این است که تأثیر آرام بخشی بر روان دارد.

 

معنی قرمز برای شخصیت

افرادی که قرمز را دوست دارند، اژدهایان مقیاس شخصیت رنگ هستند. آنها معمولاً پرشور، آتشین هستند و از فرمان دادن به جمعیت بدشان نمی آید. بیش از حد، عاشقان قرمز ممکن است به یک عیب دچار گرم مزاج شوند.

اما یک اژدهای متعادل، منضبط و بلندپرواز است در مقابل بی پروا و حق.

با این حال، عجولانه نتیجه گیری نکنید – زیرا رنگ قرمز پیوندهای فرهنگی عمیقی دارد که بر نگرش ها و تفاسیر تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، بیشتر فرهنگ های آسیایی رنگ قرمز را به عنوان رنگ شانس و اقبال می دانند، در حالی که احساسات غربی قرمز را با پرخاشگری، قدرت، درگیری و اشتیاق مرتبط می دانند.


پیشنهادی: روانشناسی رنگ و تاثیرات آن در زندگی


 

معنی مشکی برای شخصیت

آیا می دانستید برای افرادی که رنگ مشکی را دوست دارند کلمه ای وجود دارد؟ ملانوفیل. و افرادی که به سمت رنگ کشیده می شوند معمولاً دارای اراده قوی، مصمم و مستقل هستند. در برخی محافل، رنگ با پیچیدگی، هدف و اعتماد به نفس مرتبط است.

از طرف دیگر، افرادی که رنگ مشکی را در سر دسته قرار می دهند نیز ممکن است ناامن، به طرز مشکوکی مرموز یا بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشند.

علاوه بر این، افرادی که از لباس و دکوراسیون سیاه لذت می برند، اغلب تحت تاثیر قدرت قرار می گیرند. بسیاری از آنها رهبران و کارآفرینان عالی می شوند. (فکر کنید: یقه یقه اسکی مشکی همه جا حاضر استیو جاب)

 

معنی صورتی برای شخصیت

معصومیت و بی عاطفی جوهره رنگ صورتی را می رساند. این روزها، افرادی که به سمت رنگ های قرمز روشن جذب می شوند، اغلب روح هایی نرم و مهربان هستند.

آن‌ها خیال‌پردازان ظریفی هستند که رویای آسیب رساندن به شخص دیگری را ندارند.

در موارد بهینه، صورتی-او-فیلز عزیزانی هستند که عاشق عشق در خالص ترین اشکال آن هستند.

افرادی که در سمت تاریک شخصیت عاشق صورتی قرار می گیرند ممکن است نسبت به هر چیزی خارج از جهان بینی خود به طرز ناتوان کننده ای بیش از حد حساس باشند و از نظر تنبیهی قضاوت کنند.

با این حال، صورتی نمونه‌ای عالی از سیالیت فرهنگی و زمینه‌ای روان‌شناسی رنگ است، زیرا درک عمومی از سایه در 80 سال گذشته، 180 را انجام داده است.

اگر سوار ماشین زمان می‌شدیم و به سال 1903 سفر می‌کردیم، افرادی که در خیابان با آنها مصاحبه می‌کردیم احتمالاً اصرار می‌کردند که صورتی یک رنگ مردانه است که نشان‌دهنده قدرت و قدرت است.

 

معنی سبز برای شخصیت

بر اساس برنامه طبقه بندی رنگ MSU، اگر رنگ سبز مورد علاقه شماست، احتمالاً یک کمال گرا تحلیلی هستید که ممکن است مفهومی، آرام، منطقی و مبتکر نیز باشد. اینها کسانی هستند که خواهان دانش هستند و دائماً در جستجوی پاسخی برای اسرار حیرت‌انگیز زندگی هستند.

دوستداران سبز ممکن است در تنظیم عاطفی برتر باشند. آنها همچنین دوستانی محکم و حامی هستند که آسمان و زمین را حرکت می دهند تا کمک کنند.

 

معنی نارنجی برای شخصیت

افرادی که به سمت پرتقال جذب می شوند اغلب سرگرم کننده، خودجوش، زودباور و در نهایت خوش بین هستند. آنها افرادی هستند که مشتاقانه همکاران، دوستان و خانواده را تشویق و تشویق می کنند – و در واقع این را معنی می کنند.

طرفداران نارنجی روشن همچنین به دلیل ماجراجویی، جمعی، دعوت کننده و خونگرم شناخته می شوند. وقتی اوضاع سخت می شود، آنها همچنین می توانند بی پروا، بی پروا و غیرمسئول باشند.

 

معنای زرد برای شخصیت

اگرچه با خورشید، طلا، بهار و تابستان مرتبط است، افراد کمی از زرد به عنوان رنگ مورد علاقه خود یاد می کنند. اما افرادی که این کار را انجام می‌دهند، اغلب خود شروع‌کننده‌های خوش‌خلقی هستند. دوستان و خانواده معمولاً آنها را به عنوان ظرف های عشق، چراغ های نور و تنفس هوای تازه می بینند.

از دیگر ویژگی های مثبت عاشقان زرد می توان به ساده لوح بودن، سرگرم کننده بودن و به طرز لذت بخشی خود را تحقیر کرد.

افراد با شخصیت زرد رنگ که در انبوهی هستند یا در سایه خود عمل می کنند ممکن است کمال طلب سیری ناپذیر، بیش از حد محتاط یا ترسو باشند.

جالب اینجاست که رنگ زرد تاثیر روانی-روانی مثبتی دارد. مطالعات نشان می دهد که رنگ ها در خانواده مرکز منطق مغز را تحریک می کنند. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که رنگ زرد اثر تسکین‌دهنده‌ای بر افکار ما دارد.


پیشنهادی: 20 نکته رشد شخصیت که شما را جذاب تر می کند


 

معنی خاکستری برای شخصیت

دو تیپ شخصیتی ظاهراً متضاد به رنگ خاکستری کشیده می‌شوند: آدم‌های عجیب و غریب و سنت‌گرایان ساکن.

خاکستری مانند زرد رنگ مورد علاقه مردمی نیست و افرادی که به سمت آن جذب می شوند گفته می شود که بی احساس، پایدار و بالغ هستند.

برعکس، آنها می توانند تعهد هراسی شدیدی باشند که برای ایجاد دوستی ها و روابط عمیق تلاش می کنند.

 

معنی سفید برای شخصیت

رنگ سفید معمولاً با کبوترهای خلوص و صلح همراه است. در نتیجه، افرادی که عاشق رنگ هستند افرادی خوش بین، مهربان و با احتیاط دیده می شوند.

علاوه بر این، افرادی که رنگ سفید را بالاتر از رنگ های دیگر انتخاب می کنند، معمولاً پیرو قوانین سختگیرانه با اعتقادات قوی هستند.

در سمت تاریک ماه، افرادی که رنگ سفید را انتخاب می کنند می توانند نزدیک، بیش از حد محتاط و قضاوت کننده باشند.

جالب اینجاست که رنگ سفید رنگ مورد علاقه ای نیست که بیشتر افراد برای مدت طولانی به آن پایبند هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر آنها در مراحل انتقال یا زمانی که به دنبال وضوح ذهنی هستند، به رنگ می‌چسبند.

 

دسترسی به بهترین دوره های توسعه فردی

 

معنی قهوه ای برای شخصیت

قهوه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های مورد علاقه نامطلوب است، اما کسانی که ادعا می‌کنند، چشمه‌های صبر هستند. آنها به راحتی سر و صدا نمی شوند. بسیاری از افراد در مواجهه با آشفتگی، آرامش سنجیده ای دارند.

جالب اینجاست که یافتن اطلاعات زیادی در مورد ویژگی های منفی افراد قهوه ای دوست دشوار است. تنها ویژگی ذکر شده دیگری که یافتیم این است که طرفداران رنگ قهوه ای اغلب گرم و پیچیده هستند.

 

معنی بنفش برای شخصیت

بنفش رنگ پیچیده ای است که با چندین ویژگی و احساسات مرتبط است. افرادی که عاشق آن هستند معمولاً جذاب، خصوصی، تخیلی و باهوش هستند. از طرف دیگر، آنها می توانند بیش از حد ترسو یا بی قرار باشند.

جالب است که افراد ارغوانی به احتمال زیاد پیچیده تر هستند و ممکن است به راحتی قابل درک نباشند. با این حال، هنگامی که مردم با آنها آشنا می شوند، عاشقان بنفش اغلب به عنوان آرامش بخش، جذاب و محرک عاطفی توصیف می شوند. به طور سنتی، بنفش با سلطنت، تجمل و معنویت همراه است.


پیشنهادی: تفاوت بین درونگرا و برونگرا چیست: 8 تفاوت کلیدی که باید بدانید


 

معنی فیروزه ای برای شخصیت

فیروزه ای و آبی در رقابت رنگ های مورد علاقه جایگاه خود را به دست می آورند. تعداد فزاینده ای از مردم مدعی هستند که رنگ سبز آبی به عنوان سایه شماره 1 آنهاست.

اگر آبی مورد علاقه شماست، به احتمال زیاد مودب، جمع و جور، شیک، خونگرم و فهیم هستید. ممکن است مردم اغلب از شما به خاطر اینکه یک مکالمه گر آسان هستید تعریف می کنند.

بیش از حد، علاقه مندان به فیروزه می توانند تا حدی ناسازگار باشند – یا حتی خودشیفته .

کمیاب ترین و رایج ترین رنگ های مورد علاقه کدامند؟
محبوب ترین رنگ در جهان کدام است؟

عقل رایج می گوید که آبی است، با حدود 42 درصد از مردان و 30 درصد از زنان از رنگ های خانواده به عنوان رنگ های مورد علاقه خود یاد می کنند. جالب توجه است، زرد کم محبوب ترین رنگ مورد علاقه است، با توجه به نظرسنجی Dulux Paints، تنها حدود 5 درصد از مردم مدعی سایه های طلایی هستند.

اما به یاد داشته باشید که رنگ از نظر زمینه فرهنگی است. علاوه بر این، روندها زودگذر هستند، و برخی از رنگ‌ها زندگی دنباله‌داری را تجربه می‌کنند، و نمودارها را برای مدت کوتاهی روشن می‌کنند، تنها به محو شدن و هرگز رنگ آمیزی مجدد.

 

افکار نهایی

همانطور که در بالا ذکر کردیم، روانشناسی رنگ ها علم سختی نیست. همانطور که Adam K. Fetterman، یک محقق برجسته رنگ، زمانی توضیح داد: «[مطالعات رسمی روانشناسی رنگ] بر روابط مرتبط با شخصیت متمرکز شده است، که لزوماً ماهیت همبستگی دارند.

 

منبع: سایت

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید