جستجو
Close this search box.

چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهیم

چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهیم
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

راه اندازی کسب و کار خود چالش برانگیز است. ادامه رشد کسب و کار شما به همان اندازه دشوار است، و در حالی که ایجاد کسب و کار جدید و رشد پایگاه مشتری شما برای موفقیت ضروری است، اما یک شبه اتفاق نمی افتد. این نیاز به برنامه ریزی موثر ، استراتژی و تمایل به خلاقیت دارد. با مجله قهرمان همراه باشید.

 

شروع توسعه تجارت

اگر فروش شما اخیراً به سطح بالایی رسیده است، این ایده های اثبات شده در مورد چگونگی رشد یک کسب و کار را بررسی کنید.

 

1. درک کنید که چرا رشد نمی کنید

برای تعیین بهترین راه برای رشد کسب و کار خود، باید بدانید که چرا عملکرد راکد یا سقوط می کند. در اینجا چند دلیل رایج وجود دارد:

  • چشم انداز روشنی برای رشد وجود ندارد
  • تحقیقات بازار ناکافی یا قدیمی
  • ناکارآمدی های عملیاتی
  • سوء مدیریت مالی
  • روابط ضعیف با مشتری
  • بازاریابی ناکارآمد

متأسفانه، مسائل و فرصت های رشد همیشه واضح نیستند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از اتلاف وقت و تلاش در تحلیل خود، با یک بررسی مالی کامل شروع کنید.

به فروش ، هزینه ها و جریان نقدی فعلی خود نگاه کنید . نتایج را با زمان قبلی مقایسه کنید تا متوجه شوید کسب و کار شما چگونه تغییر کرده است. اگر پیش‌بینی‌هایی دارید، نتایج واقعی را با آنچه انتظار داشتید مقایسه کنید تا مشخص کنید که کجا ممکن است اشتباه پیش رفته باشد.

شاید فروش کاهش یافته باشد، برخی از هزینه ها افزایش یافته یا جریان نقدی کندتر بوده است. بررسی وضعیت مالی شما باید ایده ای از اقداماتی که باید انجام دهید به شما ارائه دهد.

 

2. مشتریان خود را بشناسید

دانستن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند حیاتی است. شما در هنگام توسعه طرح کسب و کار خود یک بازار هدف را شناسایی کردید ، اما اکنون یک پایگاه مشتری فعال دارید که باید با آن تعامل داشته باشید.

چه از طریق یک نظرسنجی سه ماهه، نظرات کاربران، یا ارتباطات مستقیم خدمات مشتری – باید بازخورد صادقانه بخواهید. به شکایات مداوم در بین مشتریان خود توجه داشته باشید و از آنها برای راه اندازی ویژگی های جدید، ایجاد تنظیمات داخلی یا هر تعداد اصلاح استفاده کنید.

و در حالی که بازخورد مستقیم از پایگاه مشتری شما بسیار ارزشمند است، باید به بازار و رقبای خود نیز توجه کنید.

انجام منظم تجزیه و تحلیل بازار تضمین می کند که از هرگونه حرکت رقابتی و اینکه چگونه رویدادهای اقتصادی مختلف ممکن است بر مشتریان خود تأثیر بگذارد آگاه هستید. همراه با بازخورد روشنگرانه مشتریان شما، تصویر کاملی از راه های بالقوه برای رشد ارائه می دهد.


پیشنهادی:   موفقیت در کار | 28 عامل موفقیت در شغل


 

3. بر حفظ مشتری تمرکز کنید

ریزش مشتری بخشی از انجام تجارت است. این بدان معنا نیست که باید تلاش‌های حفظ را نادیده بگیرید – به‌ویژه اگر یک سرویس تکراری ارائه می‌دهید . اگر تعداد زیادی از مشتریان فعلی تصمیم به خروج بگیرند، می‌تواند تأثیر منفی بر ارزش نهایی شما و درک مشتریان بالقوه داشته باشد.

از این گذشته، حفظ مشتری بسیار کمتر از به دست آوردن مشتری جدید است.

شما باید از روش‌های جمع‌آوری اطلاعات که در بخش آخر ذکر شد برای تقویت روابط خود با مشتریان فعلی استفاده کنید. بدانید که چرا آنها را ترک می کنند، چه چیزی در محصول/خدمت شما کم است و چه چیزی برای ماندن آنها لازم است.

نکته: تمرکز بر خدمات با کیفیت به مشتریان می تواند راهی مستقیم برای رشد باشد. اگر با مشتریان فعلی شما به طور استثنایی رفتار شود، آنها به احتمال زیاد نظرات مثبتی از خود به جای می گذارند، شما را به دوستان خود توصیه می کنند و دوباره از کسب و کار شما خرید می کنند.

 

4. ارزش مشتریان فعلی را افزایش دهید

زمانی که به دنبال فرصت‌های رشد می‌گردید، معمول است که بلافاصله سعی کنید مشتریان جدید را جذب کنید. اما در مورد موارد فعلی شما چطور؟ شما با آنها اعتبار ایجاد کرده اید، به این معنی که احتمال دارد دوباره از شما خرید کنند یا حتی برای خدمات اضافی و محصولات جدید هزینه بیشتری بپردازند.

فرصت هایی را برای افزایش ارزش مشتریان خود کاوش کنید. یک خط محصول جدید اضافه کنید که خریدهای قبلی را تحسین می کند. افزایش قیمت خدمات را در ازای ویژگی‌های اضافی، جهت‌گیری عملی یا سایر مواردی که مشتریان شما ارزشمند می‌دانند، آزمایش کنید.

فقط به این دلیل که احتمالاً به مرز رشد بازار هدف تثبیت شده خود رسیده اید ، به این معنی نیست که نمی توانید ارزش بیشتری از آن به دست آورید. و چه کسی می داند، هر تغییری که برای افزایش ارزش برای مشتریان فعلی ایجاد می کنید، ممکن است سکوی پرشی برای آوردن مشتریان جدید باشد.


پیشنهادی: اصول شراکت در کسب و کار


 

5. دسترسی خود را گسترش دهید

گاهی اوقات، برای رشد، باید فراتر از محدوده فعلی خود نگاه کنید. ممکن است شما را ملزم به کاوش در موارد جدید کند:

  • پایگاه مشتری
  • قلمرو جغرافیایی
  • مدل تجاری

اگر به نظر می رسد توسعه بهترین گزینه شماست، باید با آن مانند شروع یک کسب و کار جدید رفتار کنید. شما باید تحقیق کنید، ایده را آزمایش کنید، الزامات قانونی و غیره را درک کنید.

نکته این است که فقط به راه اندازی یک مکان جدید، هدف قرار دادن یک مشتری متفاوت، یا انطباق مدل کسب و کار خود نپردازید. تحقیق خود را انجام دهید، تا حد امکان تست کنید و به آرامی گسترش دهید. به این ترتیب، می توانید از تبدیل شدن این فرصت رشد درک شده به یک شکست فوق العاده پرهزینه جلوگیری کنید.

 

6. تیم خود را رشد دهید

رشد پایگاه مشتری و فروش شما معمولاً به معنای رشد تیم شماست. و همانطور که باید بر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان تمرکز کنید، باید بر کیفیت افرادی که به تیم شما می‌پیوندند نیز تمرکز کنید .

روی یافتن صداهای متنوعی تمرکز کنید که وظایف نقش را برآورده می‌کنند و دیدگاه‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند که شما را به چالش می‌کشد. داشتن کارکنانی مملو از “مردان بله” مضر است و می تواند منجر به فرهنگ داخلی ضعیف و تصمیم گیری های خودخواهانه شود. داشتن طیف وسیعی از کارمندان که از نظر تجربه، پیشینه، اعتقادات و تخصص‌ها متفاوت هستند، دیدگاه‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد که بدون آنها وجود نداشت.

همانطور که به دنبال استخدام کارمندان جدید هستید، می خواهید روی پیشرفت حرفه ای کارکنان فعلی خود نیز تمرکز کنید. به آنها نشان دهید که برای آنها و سهم آنها در تجارت خود ارزش قائل هستید. به آنها فرصت های بیشتری برای رهبری و همکاری بدهید، آنها را در فرآیند هدف گذاری مشارکت دهید و حتی هزینه شرکت در سمینارها و آموزش ها را به آنها پرداخت کنید.

نحوه رفتار شما با کارکنان در نحوه رفتار شما با مشتریان منعکس خواهد شد. با بهینه سازی داخلی شروع کنید و کسب و کار شما از آنجا رشد خواهد کرد.

 

7. خطرات را از بین ببرید

راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار ذاتاً خطرناک است. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید خطرات را به حداقل برسانید و حتی آنها را از بین ببرید. انجام این کار به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را بهتر بشناسید و موانع رشد کسب و کار را حذف کنید.

اکنون، از بین بردن خطرات به سادگی ایجاد یک لیست و بررسی آنها نیست. بیشتر به مدیریت فعال مربوط می شود. در اینجا چند کار وجود دارد که باید انجام دهید:

  • به طور منظم پیش بینی های خود را بررسی و به روز کنید.
  • بدترین سناریوهای پیش بینی را ایجاد کنید .
  • بر تقویت جریان نقدی خود تمرکز کنید .
  • از گرفتن بدهی های غیر ضروری خودداری کنید.

هیچ یک از این اقدامات خطر را حذف نمی کند. آنها باعث می شوند کسب و کار شما برای سرمایه گذاران بالقوه کم خطرتر به نظر برسد و شما را برای مقابله با بحران آماده تر می کند . هر دوی اینها موانع بالقوه رشد را از بین می برد.


پیشنهادی:  هوشمندانه کار کردن بهتر از سخت کار کردن است


 

8. تخصص خود را به نمایش بگذارید

شما باید تخصص خود را برای ادامه ایجاد قدرت در بین مشتریان و سایر مشاغل خود به نمایش بگذارید. این به معنای ارائه منابع، میزبانی وبینارها، انجام مطالعات تحقیقاتی و حتی اجرای پرسش و پاسخ از طریق کانال های اجتماعی شماست. فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن آنچه می دانید پیدا کنید و آن را به عنوان فرصتی رایگان برای یادگیری و رشد ارائه دهید.

فقط مطمئن شوید که هنگام میزبانی یک رویداد یا اجازه دسترسی به دانلود، اطلاعات تماس را جمع آوری کنید یا پیوندی به یک صفحه تبلیغاتی خاص ارائه دهید. شما تخصص خود را به نمایش می گذارید و از آن برای افزایش مخاطبی استفاده می کنید که امیدواریم روزی به مشتری تبدیل شود. پیگیری کنید و بینش ارزشمندی ارائه دهید، و می توانید آن را به رشد مداوم تبدیل کنید.

 

9. از جامعه خود حمایت کنید

بازگشت به جامعه و مسئولیت پذیری اجتماعی راهی عالی برای رشد نام تجاری و به نمایش گذاشتن ارزش های تجاری شماست. حامی مالی یا کمک مالی به سازمان‌های غیرانتفاعی، ارائه محصولات یا خدمات رایگان برای طرح‌هایی که به آنها اهمیت می‌دهید، یا میزبان رویدادهای جامعه باشید. حتی می توانید با کسب و کارهایی که منافع غیرانتفاعی مشابهی دارند شریک شوید تا تغییرات بیشتر را ترویج دهید.

به غیر از اهدا و حمایت مالی، شما همچنین می توانید نگاه داخلی داشته باشید و شیوه های تجاری مسئولیت پذیر اجتماعی را ترویج کنید. شاید این به معنای انتقال تولید به سمت انرژی های تجدیدپذیر، دادن زمان پرداختی به کارمندان برای داوطلب شدن، یا فقط خرید لوازم از فروشندگان محلی باشد. کار درست را انجام دهید و شهرت برند خود را حول محور پایداری و مسئولیت در حمایت از جامعه خود افزایش دهید.

 

10. شبکه

بخشی از رشد کسب و کار شما، ایجاد مشارکت های مناسب و شناخت جامعه تجاری شماست. برای شبکه سازی و ایجاد روابطی که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند، وقت بگذارید. این یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن بینش های صنعت، روندهای نوظهور و بهترین شیوه هایی است که در غیر این صورت نمی توانستید پیدا کنید.

یک شبکه قوی می تواند منجر به مشتریان، کارمندان ، سرمایه گذاران و مشارکت های جدید شود. و اگر به دنبال یک شریک بالقوه هستید، یک انتخاب از پیش بررسی شده برای ارتباط با آن دارید. به یاد داشته باشید، هر کسی که با او شریک می‌شوید باید چشم‌انداز مشترک، مجموعه مهارت‌های مکمل یا مزایای استراتژیک دیگری داشته باشد که در حال حاضر به آن دسترسی ندارید.

 

11. جریان های درآمد اضافی ایجاد کنید

اگر در تلاش برای افزایش درآمد از مدل اصلی کسب و کار خود هستید، ایجاد جریان های درآمد اضافی ممکن است ضروری باشد. این می تواند شامل ارائه محصول یا خدمات جدید ، مدل های قیمت گذاری جداگانه برای مشتریان یا اشتراک های مختلف، یا حتی درآمد غیرفعال از تبلیغات و حمایت های مالی باشد.

هر جریان درآمدی جدیدی را به عنوان گسترش کسب و کار خود در نظر بگیرید. احتمالاً می خواهید یک طرح تجاری یک صفحه ای ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که ابتکار جدید قابل اجرا است و کسب و کار فعلی شما می تواند از آن پشتیبانی کند. هزینه‌های راه‌اندازی و عملیاتی ، اهداف خود را با توسعه، و مدت زمانی که طول می‌کشد تا به حد تعادل برسد را در نظر بگیرید .

در نهایت، مطمئن شوید که ابتکار جدید شما برای کسب و کار شما منطقی است. ممکن است به عنوان درآمد اضافی برای پشتیبانی از عملیات شروع شود، اما ممکن است نیاز به انتقال به یک تجارت جداگانه داشته باشد.

 

12. اندازه گیری و تکرار کنید

با این حال، اگر سعی می کنید تجارت خود را توسعه دهید، مطمئن شوید که موفقیت را به طور فعال اندازه گیری و پیگیری می کنید. ایجاد یک تغییر و اجازه دادن به آن بدون در نظر گرفتن اهداف یا نتایج کلیدی که موفقیت را تعیین می کند، می تواند واقعاً آسان باشد. بدون آنها، یک ابتکار رشد می تواند به راحتی به یک ایده پرهزینه تبدیل شود که کسب و کار شما را غرق می کند.

اهداف سازمانی خود را از قبل تعیین کنید و اگر نتایج مثبتی مشاهده نکردید از کشتن یا تغییر پروژه ها نترسید. شما همیشه می توانید تکرارهای جدید را تنظیم کنید و دوباره اجرا کنید، و رویکرد خود را برای شناسایی موفق ترین مسیر موفقیت اصلاح کنید.

و حتی زمانی که به یک هوم ران رسیدید، به اندازه گیری و تکرار ادامه دهید. ممکن است یک سری از وبینارها یا خطوط تولید جدید برای مدتی منجر به رشد شود، اما اگر توجه نکنید، به راحتی تغییر می کند.

 

13. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

غواصی در رسانه های اجتماعی می تواند دلهره آور باشد. اما نکته اینجاست که برای استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی نیازی به تجربه با آن ندارید. این می تواند به سادگی باز کردن یک نمایه تجاری و شروع رشد جامعه مشتریان باشد.

نیازی نیست هر روز پست بگذارید یا تصاویر و ویدیوهایی با ظاهری باورنکردنی ایجاد کنید، بلکه یک برنامه ثابت برای دنبال کنندگان و مشتریان خود ایجاد کنید. از آنجا، این شما هستید که فعالانه با دنبال کنندگان خود درگیر شوید، نظرات را بخوانید، به پیام ها پاسخ دهید و برند اجتماعی خود را بسازید.

به طور کلی، این یک راه عالی برای شناسایی روندها و بینش مشتری است. حتی می توانید از بینش هایی که به دست می آورید استفاده کنید و تبلیغات اجتماعی را اجرا کنید. این ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و راهی ارزان برای آزمایش تبلیغات، سنجش علاقه یک پایگاه مشتری جدید یا حتی اجرای یک کمپین دیجیتالی کامل است.

 

14. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

رشد شما به عنوان یک کارآفرین مستقیماً بر تجارت شما تأثیر می گذارد. در حالی که اداره یک کسب و کار اغلب بهترین راه برای یادگیری است، این بدان معنا نیست که شما نباید مهارت های خاصی را بهبود ببخشید.

حوزه های کلیدی که ارزش تمرکز روی آن ها را دارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رهبری و مدیریت
  • سواد مالی
  • بازاریابی دیجیتال
  • تفکر و برنامه ریزی استراتژیک
  • مدیریت زمان

به یاد داشته باشید، همانطور که شما رشد می کنید، کسب و کار شما نیز می تواند رشد کند. با افزایش مداوم مهارت های خود، برای اداره کسب و کار خود مجهزتر خواهید شد. تحصیلات شما حتی می تواند بر کارمندان شما تأثیر بگذارد و آنها را نسبت به رهبری شما مطمئن تر کند و الهام بخش رشد مهارت های خود باشد.


پیشنهادی:  اهمیت علاقه به شغل برای موفقیت در کار


 

15. راه اندازی مجدد را در نظر بگیرید

راه اندازی مجدد ممکن است شدید به نظر برسد، اما دلایل معتبری برای در نظر گرفتن این مسیر وجود دارد:

تغییر نام تجاری:

ممکن است تصویر یا شهرت فعلی برند شما به خطر افتاده باشد یا دیگر با چشم انداز شما مطابقت نداشته باشد. در این مورد، یک رویکرد تخته سنگ ممکن است به شما در تعریف مجدد ادراک برند کمک کند.

تغییر در مدل کسب و کار:

آیا به طور قابل توجهی عملیات یا ارزش تحویل خود را تغییر می دهید؟ اگر چنین است، راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید به جای تغییر دادن کسب و کار فعلی شما ممکن است منطقی باشد.

چالش های مالی:

اگر کسب و کار شما با بدهی یا تعهدات مالی سنگین است، بسته شدن و راه اندازی مجدد ممکن است مسیر عملی تری برای سودآوری فراهم کند.

تکامل بازار:

اگر کسب‌وکار شما دیگر با تقاضای فعلی بازار مطابقت ندارد، راه‌اندازی مجدد می‌تواند فرصتی برای تمرکز و برآوردن نیازهای در حال رشد مصرف‌کنندگان باشد.
بسته شدن و راه اندازی مجدد اعتراف به شکست نیست. وقتی به درستی انجام شود، یک حرکت استراتژیک است که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را برای رشد وفق دهید و موقعیت خود را تغییر دهید.

 

به دنبال فرصت های رشد باشید

کسب و کار شما به طور مداوم بین رشد و رکود تغییر خواهد کرد. نکته کلیدی این است که به جستجوی فرصت های رشد جدید ادامه دهید، از خلاقیت نترسید و نتایج قابل اندازه گیری در ذهن داشته باشید تا از تبدیل رشد بالقوه به یک اشتباه جدی جلوگیری کنید.

اگر مطمئن نیستید که یک فرصت رشد را دنبال کنید، طرح و پیش‌بینی‌های تجاری خود را مجدداً بررسی کرده و به‌روزرسانی کنید . این می تواند به شما کمک کند که تعیین کنید آیا ابتکار عمل شما قابل اجرا است یا خیر و اینکه کسب و کار شما می تواند هزینه های بالقوه یا جریان نقدی منفی را در کوتاه مدت مدیریت کند.

می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا ابزار برنامه ریزی مانند LivePlan را امتحان کنید تا به روز رسانی و ردیابی نتایج را دقیق و آسان کنید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید