آیا کسب و کاری راه اندازی می کنید؟ شما به چیزی بیش از یک ایده خوب نیاز خواهید داشت. عوامل قانونی، مالیاتی، مالی و استراتژیک وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به تاثیر ذهنی و عاطفی کارآفرین بودن اشاره ای نکنیم.همانطور که در شروع یک کسب و کار در سفر هستید، نکات زیر را در نظر بگیرید تا کسب و کار خود را برای موفقیت آماده کنید. با مجله قهرمان همراه باشید.
1. نسبت به ایده کسب و کار خود مشتاق باشید
شما همه چیزهایی را که در رابطه با صاحب یک کسب و کار کوچک است دوست نخواهید داشت. غوطه ور شدن در امور مالی، برخورد با فروشندگان، فرآیند استخدام، یا انواع وظایف دیگر – هیچ کس به تمام جنبه های عملیات تجاری اشتیاق ندارد.
این کاملاً خوب است. فقط باید حداقل یک چیز شما را هدایت کند. عامل محرکی که شما را به راه اندازی کسب و کار سوق داد. این می تواند ایده، مشتریان، ماموریت، خرده کاری باشد – هر چه که باشد. چیزی وجود دارد که شما را نگه می دارد
قبل از سرمایه گذاری زمان، پول و انرژی برای شروع یک کسب و کار، مطمئن شوید که این برای خودتان چیست. بدون اینکه یک ستاره شمالی شما را در رکودها، ناامیدیها و خطرات صاحب کسبوکار بودن راهنمایی کند ، فقط خودتان را برای شکست آماده میکنید.
2. تعیین کنید که آیا یک بازار قابل دوام وجود دارد یا خیر
بدون آزمایش ایده خود ابتدا راه اندازی نکنید. مطمئناً، دوستان و خانواده شما می گویند که آن را دوست دارند، اما این تضمین نمی کند که مشتریان واقعی آن را دوست دارند. شما باید تعیین کنید که آیا کسی برای راه حل شما فریاد می زند یا خیر.
برای انجام تحقیقات بازار و شناسایی مشتریان هدف خود وقت بگذارید . مطمئن شوید که چشم انداز رقابتی، موانع ورود، رشد پیش بینی شده بازار و آنچه می توانید به طور واقع بینانه به دست آورید را درک کرده اید. با این اطلاعات می توانید میزان سودآوری و دوام کسب و کار را پیش بینی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا نقاط عطف استراتژیک را برای ورود موفقیت آمیز به بازار تعیین کنید.
پیشنهادی: چگونه کسب و کار کوچک خود را برندسازی کنید
3. کار روزانه خود را رها نکنید
در حالی که ممکن است شیفته تبدیل شدن به یک کارآفرین و راه اندازی کسب و کار خود باشید، کار روزانه خود را رها نکنید.
درعوض، کسب و کار خود را به عنوان یک کار فرعی شروع کنید . مقدمات تحقیق و آزمایش را در حالی انجام دهید که هنوز درآمدی برای حمایت از خود دارید. اگر شروع به کار کرد، به نقاط عطف مالی که باید برسید تا تمام وقت برسید نگاه کنید.
اگر متوجه شدید که باند مالی برای رفتن فوری به صورت تمام وقت را دارید و مایلید ریسک بیشتری را بپذیرید، آن را دنبال کنید. فقط مطمئن شوید که اگر ایده کسبوکارتان موفق نشد، یک طرح پشتیبان داشته باشید. این می تواند چیزی ساده مانند آماده شدن برای جستجوی شغل کوتاه مدت یا بررسی مجدد ساختار کسب و کار و تلاش مجدد باشد.
4. یک طرح تجاری تهیه کنید
بر اساس گزارشی از هاروارد بیزینس ریویو ، کارآفرینانی که برنامه ریزی می کنند، 16 درصد بیشتر احتمال دارد که به ماندگاری دست یابند. و Small Business Economics دریافته است کسانی که طرحی را ایجاد می کنند، 152 درصد بیشتر احتمال دارد که کسب و کار خود را شروع کنند. به طور خلاصه، برنامه ریزی صحیح منجر به کسب و کارهای موفق تر می شود.
مزایای برنامه ریزی به راه اندازی یک کسب و کار ختم نمی شود. این شما را برای پیگیری بودجه آماده می کند و احتمال دریافت آن را افزایش می دهد. برنامه شما همچنین می تواند به یک ابزار رشد تبدیل شود که به شما کمک می کند تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.
به طور خلاصه، ایجاد یک طرح تجاری در مراحل اولیه شروع، مدیریت و رشد کسب و کار شما را آسان تر می کند. شما یک نقشه راه برای موفقیت خواهید داشت که می توانید فعالانه آن را مرور، بازنگری و به اشتراک بگذارید. بدون برنامه، شما فقط حدس می زنید و امیدوارید که به موفقیت برسید.
5. شرکای مناسب را پیدا کنید
هنگام راهاندازی یک کسبوکار، کلاههای زیادی بر سر میگذارید – مدیر عامل، حسابدار، مدیر، نماینده خدمات مشتری، حامی برند – این فهرست همچنان ادامه دارد. در حالی که شما درگیر خواهید شد، به سادگی نمی توانید در همه آنها متخصص شوید. بنابراین، شما باید مربیان، شرکا و کارمندانی را پیدا کنید.
کار با افراد مناسب که مجموعه مهارت های شما را تکمیل می کنند، پتانسیل کسب و کار شما را افزایش می دهد. این به شما امکان می دهد زمان بیشتری را صرف کارهایی کنید که در آن مهارت دارید. اما با مزیت اضافه داشتن افرادی که به آنها اعتماد دارید و بقیه را مدیریت می کنند.
اکنون، هر کسبوکاری نمیتواند بلافاصله کارمندان بیشتری استخدام کند، و ممکن است کسی را نداشته باشید که بخواهید به عنوان شریک رسمی استخدام کنید . در آن صورت، روی ارتباط با سایر کارآفرینان و مربیان تجاری تمرکز کنید. به دنبال مشاوره، دریافت توصیهها، و گفتگو از طریق چالشها در حین رشد کسب و کار خود باشید.
پیشنهادی: نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین در 5 مرحله
6. امور مالی را زودتر پیگیری کنید
حتی اگر اهل اعداد نیستید، باید وضعیت مالی خود را پیگیری کنید . چه با صفحات گسترده، نرم افزار حسابداری یا یک حسابدار باشد، صورت های مالی شما باید به روز و سازماندهی شده باشد. این شما را آماده میکند تا مالیاتها را ثبت کنید، به سرمایهگذاران پیشنهاد دهید، برای وامهای کسبوکار کوچک درخواست دهید، هزینههای کارت اعتباری را مدیریت کنید و به راحتی سلامت کسب و کار خود را پیگیری کنید.
فقط برای روشن بودن، تمیز نگه داشتن کتاب ها پایه است. برای اینکه واقعاً در صدر امور مالی خود بمانید، باید هر چه زودتر شروع به پیش بینی های مالی کنید. آنها آنقدر که فکر می کنید پیچیده نیستند و راهی عالی برای کشف آینده کسب و کار شما و تصمیم گیری آگاهانه هستند.
شما حتی به اطلاعات مالی خود نیاز ندارید. شما می توانید به معیارهای صنعت رجوع کنید یا به تنهایی حدس های تحصیلی بزنید. هنگامی که داده های مالی واقعی دارید، فقط پیش بینی های خود را به روز کنید.
7. واقعاً رقابت را بشناسید
برای افزایش شانس خود برای ورود موفقیت آمیز به یک بازار، باید رقابت را درک کنید . شما باید بتوانید به سوالاتی مانند:
بازیکنان کلیدی چه کسانی هستند؟ رقیب فوری شما کیست؟
چه چیزی را پیشنهاد می کنند؟ آنها محصول/خدمت خود را چگونه قرار می دهند؟
چه کسانی را هدف قرار می دهند؟ بازار موجود چقدر است؟
نقاط ضعف آنها چیست؟ آیا فرصت هایی برای اختلال وجود دارد؟
تحلیل رقابتی باید در تحقیقات اولیه بازار شما گنجانده شود. شما باید ترسیم کنید چه کسی حاضر است و عملیات، تاکتیک های بازاریابی و موقعیت آنها در بازار را بررسی کنید. این موضوع به شما اطلاع میدهد که چه کسانی را به عنوان مشتریان ایدهآل شناسایی میکنید، چگونه کسبوکار خود را موقعیت میدهید، و حتی اگر اصلاً باید این نوع کسبوکار را راهاندازی کنید.
8. تامین مالی را زودتر در نظر بگیرید
سرمایه گذاری ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام راه اندازی یک کسب و کار به ذهنتان خطور می کند. بیشتر کارآفرینان به دنبال راهاندازی یک استارتآپ، پیشنهاد سرمایهگذاران یا مؤسسات مالی و جذب چندین دور سرمایه نیستند.
در واقع ارزش زیادی در راه اندازی کسب و کار شما وجود دارد. ساختن آن از پایه و پایدار ساختن آن بدون تحمیل مقادیر بیش از حد بدهی. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نباید امکان تامین مالی را در نظر بگیرید و برنامه ریزی کنید.
شاید خیلی سریعتر از آنچه پیشبینی میشد، جذب شوید. شاید برای گذر از محدودیت های تولید نیاز به خرید تجهیزات بیشتری داشته باشید یا کارمندان بیشتری استخدام کنید. هر دو موقعیت، همراه با بسیاری دیگر، به بودجه اضافی نیاز دارند.
اگر برای تامین مالی برنامه ریزی نکنید، زمانی که باید بازیگری کنید آماده می شوید. بنابراین، یک سناریوی برای کسب و کار خود ایجاد کنید که شامل هجوم پول نقد از منابع خارجی باشد. میتوانید نوع بودجه ، میزان نیاز و نحوه خرج کردن آن را در نظر بگیرید – حتی اگر قصد ندارید برای مدتی آن را دنبال کنید.
9. به نیازهای قانونی خود توجه کنید
بخشی از راه اندازی یک کسب و کار، تکمیل مراحل قانونی لازم برای تبدیل ایده شما به یک تجارت قانونی است. این شامل تعریف ساختار کسب و کار شما، ثبت نام برای شناسه مالیاتی و نام تجاری، اخذ مجوزها و مجوزها، و اطلاع از اینکه چقدر مالیات پرداخت خواهید کرد.
بیشتر این الزامات قانونی به طور طبیعی به عنوان بخشی از فرآیند راه اندازی بررسی می شود. با این حال، شایان ذکر است که چه چیزی ضروری است تا ناخواسته از راه اندازی کسب و کار خود به عنوان یک شخص حقوقی صرفنظر نکنید.
10. پول نقد کافی در دست داشته باشید
یک کسب و کار می تواند روی کاغذ خوب به نظر برسد بدون اینکه واقعاً سالم باشد. شما می توانید درآمد را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید، و شاید حتی هزینه ها را کاهش دهید. اما اگر پول نقد کافی در دست ندارید، هیچ کدام مهم نیست.
پول نقد برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. بدون آن، شما نمی توانید هزینه های خود را پوشش دهید، بحران مالی را مدیریت کنید یا به طور پایدار رشد کنید. مراقب ورود و خروج پول نقد خود باشید. به ثبات، زمانبندی دقت کنید و به دنبال فرصتهایی باشید تا پول نقد بیشتری به دست آورید و در عین حال میزان و زمان خروج از کسبوکارتان را کاهش دهید.
مقدار دقیق پول نقد مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. تا زمانی که به طور فعال عملکرد خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل می کنید، می توانید تنظیمات مناسب را برای حفظ جریان نقدینگی و جلوگیری از هرگونه غافلگیری انجام دهید.
11. شکاف های حرفه ای را شناسایی کنید
برای شروع یک کسب و کار، باید ساختار سازمانی خود را مشخص کنید . این شامل سلسله مراتب افراد و همچنین نقش ها و مسئولیت های آنها می شود. حتی اگر بهصورت انفرادی کارها را اجرا میکنید ، باید به طریقی این موضوع را نشان دهید.
در ابتدا، سازمان شما ممکن است نسبتاً کوچک با تعداد انگشت شماری از افراد باشد. با این حال، صرفاً شامل کردن افرادی که در حال حاضر حضور دارند، واقعاً کافی نیست. درعوض، باید هر نقش یا شکافی را که میخواهید در نقطهای مشخص پر کنید، شناسایی و علامتگذاری کنید.
اگر نقشی است، باید به چرایی اهمیت آن نقش و زمانی که قصد اضافه کردن آن را دارید، بپردازید. اگر شخص خاصی را مد نظر دارید، باید رزومه و صلاحیت های او را در اختیار داشته باشید. این کار اضافه شدن نقش ها و افراد را به برنامه شما گره می زند و ایجاد نقاط عطف در اطراف آنها را آسان تر می کند. همچنین شما را برای جستجوی بودجه و پاسخگویی به هرگونه سوال در مورد رشد سازمانی آماده می کند.
پیشنهادی: 7 گام برای شروع موفقیت آمیز یک تجارت بدون پول
12. حضور ارگانیک خود را بسازید
ایجاد نام به عنوان یک کسب و کار جدید آسان نیست. رقبای تثبیت شده ای وجود دارند که برند را به رسمیت می شناسند و پول زیادی برای تبلیغات و فروش سرمایه گذاری می کنند. بهجای اینکه سعی کنید دلار در برابر دلار را به صورت یکپارچه در نظر بگیرید، میتوانید وقت خود را زودتر برای ایجاد قدرت به صورت ارگانیک سرمایهگذاری کنید.
بر حضور وب خود تمرکز کنید و به سوالات مربوط به صنعت، مشتریان و مشکلی که محصولات/خدمات شما حل می کند پاسخ دهید. این می تواند مقالات، مقایسه بین محصولات، ویدیوهایی که موارد استفاده را به نمایش می گذارد، پست های اجتماعی که برند شما را به نمایش می گذارد و هر تعداد دیگری از مطالب متمرکز بر محتوا باشد.
برای انجام این کار نیازی نیست که یک متخصص سئو باشید. بر ایجاد محتوا پیرامون آنچه میدانید تمرکز کنید، آن را متناسب با آنچه مردم جستجو میکنند تنظیم کنید و به مرور زمان آن را اصلاح کنید. تنها چیزی که برای شما هزینه خواهد داشت زمان است، اما این یک راه عالی برای ایجاد حضور و رقابت بدون سرمایهگذاری بیش از حد از قبل است.
13. خود را از نظر ذهنی آماده کنید
راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست. شما مسئول نحوه عملکرد، افرادی که استخدام میکنید، محصولات/خدماتی که میفروشید، فرهنگی که توسعه میدهید هستید – این فهرست ادامه دارد. در حالی که می توانید کشتی را هدایت کنید، چیزهای زیادی خارج از کنترل شما وجود دارد. خطاهای تولید، افزایش هزینه ها، اختلال در زنجیره تامین، تغییرات رقبا، تضعیف احساسات مصرف کننده و غیره.
اگر برای چالش های ناشی از هیجان اداره یک کسب و کار آماده نباشید، غرق خواهید شد. این می تواند منجر به استرس بیش از حد، ساعات کاری طولانی، و مشکلات مالی و موارد دیگر شود.
حالا، اجازه ندهید که شما را از راه اندازی یک کسب و کار بترساند. در عوض، خود را با کمی تأمل در خود آماده کنید. در چه کاری خوب هستید؟ کجا مبارزه می کنی؟ چگونه زمان خود را مدیریت خواهید کرد؟ چه شکاف هایی را باید پر کنید؟ چگونه استرس را مدیریت خواهید کرد؟ چه محیطی برای کسب و کار شما بهتر است؟
شما برای همه چیز نیازی به پاسخ ندارید. فقط از آنها آگاه باشید و هنگام شروع، مدیریت و رشد آنها را در نظر بگیرید. به دنبال فرصت هایی برای بهینه سازی، ایجاد تنظیمات و رشد خود به عنوان یک کارآفرین و رهبر باشید.
14. خلاق و ثابت باشید
این آخرین توصیه در مورد راه اندازی یک کسب و کار کمی یک عمل متعادل کننده بین ثبات ساختار یافته و تمایل به انعطاف پذیری است. شما باید در زمانی که سرمایه گذاری می کنید ثابت قدم باشید، نقاط عطف و معیارهایی برای موفقیت ایجاد کنید و فرآیندی را برای بررسی عملکرد مستحکم کنید. این نباید کامل باشد، اما باید استانداردهایی را برای خود و کسب و کارتان تعیین کنید.
قطعه دیگر این است که خودتان را برای شکستن قالب آماده کنید. شما باید در نحوه برخورد با مشکلات خلاق باشید، مایل به انجام تنظیمات باشید و دائماً آنچه را که فکر می کنید برای بهتر کردن آن کار می کند آزمایش کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در یک فرآیند ناکارآمد یا غیر دوستانه گیر کنید که مانع کسب و کار شما می شود.
برای شروع کسب و کار خود آماده اید؟
چیزهای زیادی برای شروع یک کسب و کار وجود دارد. همانطور که سفر تجاری خود را شروع می کنید، این نکات را در ذهن داشته باشید، بر برنامه ریزی تمرکز کنید و تا حد امکان برای تست کردن وقت بگذارید. هرچه بیشتر از قبل آماده شوید، احتمال موفقیت کسب و کارتان بیشتر می شود.