اگر شما یکی از 47 درصد از صاحبان مشاغل کوچک هستید که بازاریابی را به طور کامل به تنهایی انجام می دهند، به احتمال زیاد این عملکرد یکی از بسیاری از کلاه هایی است که می پوشید. و به احتمال زیاد، مگر اینکه خودتان یک کسب و کار بازاریابی را اداره کنید، پس زمینه بازاریابی حرفه ای ندارید.
این بدان معناست که احتمالاً چند کار وجود دارد که در تلاشهای بازاریابی خود انجام میدهید یا انجام نمیدهید که میتواند کسبوکار شما را عقب نگه دارد. با مجله قهرمان همراه باشید.
اشتباهات بازاریابی در کسب و کارهای کوچک
1. نوشتن را خودتان انجام دهید
با توجه به هزینه خدمات کپی رایتینگ حرفه ای، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک سعی می کنند از این مرحله با انجام نوشتن خود اجتناب کنند. اما وقتی این کار را می کنند، نشان می دهد.
متخصصان کپیرایتینگ در Coopman Creative توضیح میدهند : «کپیرایترها فقط «کپی مینویسند» نیستند . مهارتها و تخصص ما فراتر از آن است و شامل مدیریت برند، هنر متقاعدسازی، درک مخاطبان و کانالهای ظریف، استعداد واقعی برای ساخت زبان و نوشتن خلاقانه، و دانش گرامر مرزی است.
مگر اینکه شما یک کپی رایتر آموزش دیده باشید، بهتر است این کار را به حرفه ای ها بسپارید. یک کپیرایتر با تجربه میتواند دیدگاهی بیرونی به کسبوکار شما ارائه دهد، به شما کمک کند ارزش پیشنهادی خود را شکل دهید تا از رقبا متمایز شوید، و نسخهای صیقلی ایجاد کند که مطمئناً به فروش میرسد. اگر به دنبال راهی برای متمایز کردن کسب و کار خود در فضای خود هستید، کپی نوشته شده ماهرانه راهی برای انجام آن است. و اگر عاقلانه روی یک کپیرایتر سرمایهگذاری کنید که واقعاً چیزهای آنها را میداند، احتمالاً به سرعت پول خود را با نرخ تبدیل بالاتر و ROI بازاریابی کلی به دست خواهید آورد.
پیشنهادی: چگونه برای کسب و کار کوچک خود بازاریابی کنید
2. بی توجهی به وب سایت شما
وب سایت شما چهره دیجیتالی کسب و کار شماست. اگر تجربهای از آجر و ملات شما را داشته باشید، منعکسکننده آن است و لحن را برای آنچه مشتریان باید هنگام تجارت با شما انتظار داشته باشند تعیین میکند. هنگامی که از وب سایت خود غفلت می کنید، نه تنها در معرض خطر حذف مشتریان بالقوه ای قرار می گیرید که ممکن است فکر کنند کسب و کار شما دیگر باز نیست یا ضعیف عمل می کند، بلکه به سئوی سایت خود نیز آسیب می زند ، که به این معنی است که به مرور زمان ترافیک کمتری را از موتورهای جستجو جذب خواهید کرد. .
با توجه به ژورنال موتورهای جستجو – «برداشتن گامهای پیشگیرانه برای تمیز نگه داشتن و اجرای روان سایت میتواند به محافظت در برابر عوامل خارجی کمک کند و از اهداف بلندمدت شما برای سایت و استراتژی بازاریابی شما حمایت کند.» آنها این فرآیند را “بهداشت سئو” می نامند – اساساً، عملکرد معمول بررسی ها و وظایف برای اطمینان از اینکه وب سایت شما به بهترین شکل ظاهر می شود و کار می کند.
در اینجا برخی از بهترین روشها از ژورنال موتورهای جستجو برای بهداشت خوب SEO که کسبوکارهای کوچک میتوانند اعمال کنند، آورده شده است:
- کد وب سایت خود را تمیز نگه دارید.
- مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است.
- هر گونه مشکل تغییر مسیر را مدیریت کنید.
همچنین باید مطمئن شوید که زمان بارگذاری صفحه شما حداقل است تا کاربران را در سایت خود نگه دارید و از عملکرد بالای سئو اطمینان حاصل کنید.
اگر به تنهایی وب سایت خود را مدیریت می کنید، حداقل هر ماه زمانی را برای بررسی پیوندهای خراب و به روز رسانی نسخه وب سایت مانند اطلاعات تماس و ساعات کار در صورت نیاز اختصاص دهید. یک متخصص سئو را استخدام کنید تا به شما کمک کند تا مسائل فنی سئو را به طور منظم – حداقل هر شش ماه یکبار – بررسی کنید و بهروزرسانی برند، تصاویر و پیامهای خود را به صورت سالانه انجام دهید تا احساس تازگی سایت خود را حفظ کنید.
3. مخاطب خود را خسته کنید
در حالی که بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک، با توجه به محدودیتهای زمانی و بودجهشان، تمایل به انتشار محتوای کافی ندارند، دیگران ممکن است در انتشار بیش از حد مقصر باشند – و معمولاً در همان کانال.
بدون یک تیم بازاریابی قوی، قابل درک است که بخواهید بر روی یک یا دو کانالی که بهتر می دانید تمرکز کنید، مانند ایمیل یا فیس بوک. اما در حالی که رساندن پیام خود به بیرون و ایجاد آگاهی از برند عالی است، قطعاً میخواهید از تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان خود جلوگیری کنید – زیرا آنها آنجا را ترک خواهند کرد. بر اساس نظرسنجی GoodFirms ، 42 درصد از کاربران برندهایی را که بیش از حد محتوا منتشر می کنند، لغو دنبال می کنند.
«برای اینکه فضای ذهنی آنها را به اندازه کافی اشغال کنید تا بتوانیم یک معامله را به پایان برسانیم، باید دائماً ارزش خود را به مخاطبین و ارتباطات یادآوری کنید. کارشناسان بازاریابی در The Paperless Agent توضیح می دهند که باید این کار را به گونه ای انجام دهید که آنها را خسته نکنید . برای جلوگیری از این خستگی، بازاریابان خوب از چندین کانال ارتباطی برای حفظ ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند.
اطمینان حاصل کنید که برای برقراری ارتباط با مشتریان – برای مثال از طریق ایمیل، پیام کوتاه، فیس بوک و خبرنامه شرکتتان – رویکرد چند کانالی را در پیش گرفته اید و در هیچ کانالی زیاده روی نکنید.
پیشنهادی: 6 اشتباه رایج در شناسایی هویت برند و نحوه رفع آنها
4. نتایج خود را پیگیری نمی کنید
یکی دیگر از اشتباهات رایجی که صاحبان کسب و کار مرتکب می شوند این است که نتایج تلاش های بازاریابی خود را پیگیری نمی کنند. و علیرغم کمبود داده، آنها به سرمایهگذاری در شیوههای بازاریابی ادامه میدهند بدون اینکه بدانند آیا مؤثر هستند یا خیر.
بدون معیارهایی که به شما بگوید چه چیزی کارآمد است و چه چیزی خوب نیست، ممکن است دلارهای بازاریابی خود را از بین ببرید و فرصت هایی را که می تواند نتایج شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد از دست بدهید. علاوه بر این، معیارها به شما کمک می کنند تا به طور مداوم بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح و بهبود بخشید.
تیم فیتزپاتریک در Rialto Marketing چند دلیل را برجسته می کند که چرا برخی از صاحبان مشاغل از معیارهای بازاریابی غفلت می کنند:
کمبود وقت
برخی از مالکان فکر می کنند آنقدر مشغول هستند که نمی توانند به تجزیه و تحلیل داده ها نگاه کنند یا گزارش های عملکرد را بررسی کنند. با این حال، اگر زمان برای انجام بازاریابی دارید، زمان دارید تا تلاش های خود را مرور کنید. هنگامی که آن را پایین بیاورید، فقط چند دقیقه طول می کشد.
کمبود تکنولوژی
این یک تصور غلط رایج است که صاحبان مشاغل برای بررسی معیارها به ابزارها یا سیستم های نرم افزاری خاصی نیاز دارند. گوگل آنالیتیکس رایگان است و بسیاری از کانال های اجتماعی صفحات گزارش خود را دارند.
عدم آگاهی
برخی از افراد نمی دانند باید چه چیزی را اندازه گیری کنند، اما تنها کافی است کمی تحقیق آنلاین برای تعیین بهترین KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) برای هر کانال انجام دهند.
روی آنچه مهم است تمرکز کنید
برای اینکه نبض خود را در کمپین های بازاریابی خود نگه دارید، لازم نیست تعداد زیادی معیار را دنبال کنید – در واقع، نباید انجام دهید. برای شروع، یک بعدازظهر را برای مرور کانالهای بازاریابی خود اختصاص دهید، در هر کدام چند معیار برای شروع ردیابی ایجاد کنید، و یک صفحه گسترده ساده تنظیم کنید که اینها را همراه با هزینههای بازاریابی شما برای هر کانال ردیابی کند. اگر هنوز این کار را نکرده اید، یک حساب Google Analytics نیز راه اندازی کنید تا به شما در تجزیه و تحلیل معیارهای وب خود کمک کند. در نهایت، مطمئن شوید که از هر مشتری جدید میپرسید که چگونه در مورد شما شنیده است و این اطلاعات ارزشمند را ثبت کنید.
یک یا دو ساعت در ماه را برای به روز رسانی صفحه گسترده و بررسی داده ها اختصاص دهید. یا، با تمام پولی که قرار است با ردیابی بازگشت سرمایه بازاریابی خود پس انداز کنید، یک مشاور بازاریابی یا دستیار مجازی استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.
5. با مخاطبان هدف خود صحبت نکنید
آیا کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی شما نمی توانند نتیجه ای را که انتظارش را داشتید ارائه دهند؟ کارشناسان کسبوکار در Cox Business توضیح میدهند : «بیشتر اوقات، مشکل قطع ارتباط بین شما – سازنده محتوا – و مخاطبان است . زمانی که یک نوشته (یا هر شکل دیگری از محتوای خلاقانه، واقعاً) طنین انداز نمی شود، معمولاً به این دلیل است که آن چیزی نیست که مخاطب به دنبال آن بود.
دانستن اینکه با چه کسی صحبت می کنید، هنگام ایجاد محتوای مرتبط که تبدیل به آن می شود، ضروری است. به هر حال، چگونه می توانید مشتریان بالقوه خود را متقاعد کنید که راه حل مناسبی برای نیازهای آنها هستید، اگر آنها را درک نکنید؟
محتوای عالی با تحقیق در مورد مخاطب شروع می شود . با بهترین مشتریان خود تماس بگیرید و مدتی را صرف شناخت آنها کنید. اطلاعات زیر را از آنها بخواهید:
- گروه سنی، نسل یا مرحله زندگی آنها
- محل زندگی آنها (اگر محلی نیستند)
- فرهنگ و زبان های ترجیحی
- سرگرمی ها، علایق و وابستگی ها
- محتوای مورد علاقه خود را دوست دارند مصرف کنند و به اشتراک بگذارند
- بزرگترین نقاط درد آنها
- چیزی که آنها برای حل چالش های خود در گوگل تایپ می کنند
- کانال ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی مورد علاقه آنها
- هر چیز دیگری که به شما کمک کند در بازاریابی خود مستقیماً با آنها صحبت کنید
از پاسخهای خود برای اطلاعرسانی به نسخه بازاریابی خود برای حرکت رو به جلو استفاده کنید و از بهبود نتایج خود شگفتزده خواهید شد.
هوشمندانهتر کار کنید، نه سختتر
ایجاد سرنخهای واجد شرایط و سوق دادن مشتریان بالقوه از طریق قیف تبدیل، کار سختی است، بهویژه زمانی که بقیه مشاغل خود را نگران کنید. اما تا زمانی که در رویکرد خود استراتژیک هستید، نیازی به زمان زیادی نیست. یک مکان عالی برای شروع، اجتناب از این اشتباهات بازاریابی در بالا است. حتی اگر این امر مستلزم سرمایهگذاری کمی بیشتر از حد معمول در بازاریابی شما باشد، متوجه خواهید شد که این تلاشها در درازمدت به ثمر خواهند نشست.