جستجو
Close this search box.
دوره های توسعه فردی
دوره های کسب و کار
دوره های روانشناسی
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
دوره های مالی
دوره های تغذیه

7 مهارت های مهم کار گروهی و نحوه توسعه آنها

کار تیمی کار با دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک. مهارت‌های کار گروهی، کارهایی هستند که ما برای رسیدن به هدفی مؤثرتر انجام می‌دهیم.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

کار تیمی به طور طبیعی برای همه اتفاق نمی افتد. مردم عقاید مخالفی دارند و ممکن است اختلاف نظر ایجاد شود. یادگیری مدیریت این اختلافات و شکاف های ارتباطی چیزی است که تیم شما را موفق می کند. با پشتکار، هر گروهی می تواند در جهت ارتباط و همکاری بهتر تلاش کند.

توسعه مهارت های مهم کار تیمی مستلزم کار همه است. با این حال، وقتی اعضای تیم را می بینید که به طور یکپارچه با هم کار می کنند، واضح است که توسعه این مهارت ها تلاش ارزشمندی است. برای تبدیل شدن به یک بازیکن تیم بهتر به این نکات مفید توجه کنید.

 

مهارت های کار گروهی چیست؟

کار با دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک است. مهارت‌های کار گروهی به نوبه خود، کارهایی هستند که ما برای رسیدن به هدفی مؤثرتر انجام می‌دهیم. تقسیم مسئولیت ها، مسئولیت پذیری و مدیریت تعارض همگی نمونه هایی از مهارت های ارزشمند کار گروهی هستند.

چه در پروژه های گروهی شرکت کنید چه نباشید، مهارت های کار تیمی مفید است. تفویض وظایف، حل مسئله و ارتباطات به نفع همه است. علاوه بر این، ساختن این عناصر کار گروهی به همان اندازه برای جستجوی شغل مهم است که هر مهارت سختی. کار خوب با دیگران تقریباً در هر موقعیتی به شما اهرمی می دهد.

 

7 مهارت مهم تیمی برای هر شغلی

بدون توجه به مسیر شغلی شما ، اهمیت کار تیمی بدون شک نقش مهمی ایفا خواهد کرد. نمونه های زیر از مهارت های کار گروهی به شما کمک می کند در هر زمینه ای برتر باشید.

 

1. ارتباطات

انواع مختلفی از سبک های ارتباطی در محل کار وجود دارد. یادگیری در مورد آنها می تواند برای توسعه مهارت های بین فردی شما ضروری باشد. هنگامی که سبک های ارتباطی مختلف را درک کردید، بینش لازم برای رهبری ارتباط موثرتر را خواهید داشت.

مهارت های گوش دادن بخشی از ارتباطات است که اغلب نادیده گرفته می شود. گوش دادن فعال شامل درگیر شدن در مکالمه و جذب آگاهانه اطلاعات است. با شرکت در گوش دادن فعال، مهارت های بین فردی را نشان می دهید که به نحوه برخورد شما با کار گروهی مربوط می شود.

ارتباط خوب در محل کار به چند دلیل کلیدی است. برای مدیریت پروژه و گزارش پیشرفت به رهبران تیم ضروری است. هنگام دریافت دستورالعمل های شفاهی، گوش دادن و درک جزئیات بسیار مهم است.

حتی اگر رئیس خود هستید ، ارتباط با مشتریان یا فروشندگان اغلب درگیر است. ممکن است شما مسئول باشید، اما هنوز برای کسب سود به افراد دیگری نیاز دارید. اینجاست که مهارت های ایجاد رابطه به کار می آید. روی آن مهارت‌ها کار کنید و پیشرفت حرفه‌ای شما راحت‌تر پیش خواهد رفت.

 

2. همکاری

برای اینکه یک بازیکن خوب تیمی باشید، مهارت های همکاری حیاتی است. شرکت ها برای استراتژی جلسات زمانی که به سمت یک هدف مشترک کار می کنند به همکاری تیمی نیاز دارند.

اگر درست انجام شود، مزایای همکاری را خواهید دید. آنچه مهم است این است که همه نگرش مثبت و ذهن باز داشته باشند. وقتی با هم همکاری می کنید، ایده های خود را از سایر اعضای تیم منعکس می کنید. ایده های آنها می تواند شما را الهام بخشد و خلاقیت بیشتری را در محل کار تشویق کند . وقتی مشکلی دارید، دیگران ممکن است راه حل های خلاقانه ای ارائه دهند.

همکاری همچنین راهی کارآمد برای تکمیل وظایف است. به‌عنوان مشارکت‌کننده در موفقیت تیم خود، می‌توانید دانش خود را به اشتراک بگذارید یا درباره موضوعاتی که درک نمی‌کنید سؤال بپرسید. سپس یک همکار می تواند مسائل را به گونه ای برای شما توضیح دهد که کلیک کند. کار با یک تیم کامل برای رسیدن به یک هدف مشترک می تواند سریعتر از مقابله با یک مشکل به تنهایی باشد.

 

 

3. حل مسئله

حل کننده های مشکل در هر محیط کاری ارزشمند هستند. توسعه مهارت های حل مسئله به شما کمک می کند تا به اهداف و پروژه ها برسید. یک تیم موثر به اعضایی با مهارت‌های نرم مانند تفکر انتقادی و استدلال تحلیلی نیاز دارد تا به مسائلی که پیش می‌آیند رسیدگی کنند.

با همکاری با اعضای تیم، می توانید استراتژی های حل مسئله را برای غلبه بر موانع توسعه دهید. دیگران می توانند در مورد راه حل های پیشنهادی شما بازخورد سازنده ارائه دهند. سپس، آنها می توانند با شما طوفان فکری کنند تا به پیشرفت هایی دست پیدا کنند.

هنگامی که تیم شما در یک پروژه گروهی با مشکلی روبرو می شود، از داشتن شما به عنوان حلال مشکل قدردانی می کند.

 

4. حل تعارض

عضویت در یک تیم به معنای کار با افرادی است که دیدگاه ها و ایده های متفاوتی دارند. به طور طبیعی، گاهی اوقات ممکن است درگیری ایجاد شود. با این حال، ایجاد استراتژی‌های مدیریت تعارض می‌تواند تنش‌ها را کاهش داده و اختلافات را حل کند.

چگونه می توانید تشخیص دهید که زمان کار بر روی مدیریت تعارض فرا رسیده است؟ واقعاً هرگز زمان اشتباهی وجود ندارد. لازم نیست محیط کاری شما خصمانه باشد تا از مهارت های بهتر حل تعارض بهره مند شوید. اگر اعضای تیم یکسان نباشند و سوء تفاهم زیاد باشد، جای پیشرفت وجود دارد. همسویی تیم بخش اصلی کار گروهی موثر است.

 

5. مسئولیت پذیری

برای اینکه بخشی از یک تیم موفق باشید، مهم است که خود را مسئول بدانید . مسئولیت پذیری در محل کار مستلزم در اختیار گرفتن وظایف و ضرب الاجل آنهاست. همچنین مستلزم مسئولیت اشتباهاتی است که ممکن است در موفقیت تیم شما اختلال ایجاد کرده باشد.

درس گرفتن از اشتباهات خود و تصدیق اینکه چگونه می توانید در آینده پیشرفت کنید بخش عمده ای از یک بازیکن تیمی است. شاید لازم باشد روی مهارت های مدیریت زمان خود کار کنید تا ضرب الاجل ها را رعایت کنید. یا شاید مهارت های سازمانی شما نیاز به بهبود داشته باشد. در هر صورت، تلاش برای بهبود هم شما و هم تیمتان را بالا می برد.

مسئولیت پذیری به دیگران این امکان را می دهد که بدانند شما خود را بخشی از چیزی بزرگتر می بینید. این نشان می دهد که شما واقعاً به دستیابی به اهداف مشترک اهمیت می دهید. مسئولیت بخشی از پروژه های گروهی خود را بر عهده بگیرید و به میزان عادلانه ای کمک کنید.

 

6. فراگیری

یک بازیکن تیم بودن مستلزم این است که همه احساس ارزشمندی و احترام کنند. از طریق رهبری فراگیر ، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه افراد در تیم صدای خود را دارند. فراگیری شامل شامل بودن جنسیت و پذیرفتن همه جنبه های تنوع است.

یکی از جنبه های کار تیمی این است که مطمئن شوید هر فرد یک صندلی استعاری روی میز دارد. اگر متوجه شدید که شخصی کنار گذاشته شده است یا درباره او صحبت می شود، او را تشویق کنید تا حرف خود را بگوید. شامل کردن دیگران باعث ایجاد ارتباط با اعضای تیم می شود و از تلاش های شما قدردانی می شود.

 

7. احترام گذاشتن

نشان دادن احترام در محل کار شما را به جایی می رساند. احترام حتی می تواند منجر به فرصت های شغلی جدید شود. مردم بیشتر از آنچه تصور می کنید به یاد می آورند که چگونه با دیگران کنار می آیید. به هر حال، شما احتمالاً یک فرد با ملاحظه را برای یک موقعیت توصیه می کنید تا کسی که فقط به فکر خودش است.

یادداشت های تشکر برای همکاران راه بسیار خوبی برای نشان دادن احترام و قدردانی است. اگر می خواهید قدردانی معمولی تری بدهید، تحسین شفاهی از همکاران و رهبران نیز یک حرکت خوب است. اینکه به عنوان فردی که به سایر اعضای تیم مهربانی نشان می دهد، ارزش دارد.

 

چگونه مهارت های کار گروهی خود را توسعه دهید

چند راه برای توسعه مهارت های کار گروهی وجود دارد. شما می توانید تمام مهارت های ذکر شده قبلی را تمرین کنید و آنها را با شرایط خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال، مهارت های ارتباطی به راحتی قابل تمرین هستند. سعی کنید زبان بدن همکاران را بخوانید و متوجه شوید که آیا آنها احساس ناراحتی یا ناامیدی می کنند. برای تقویت مهارت های خود در تمرین های ارتباطی شرکت کنید. اگر کمک بیشتری می‌خواهید، یک مربی ارتباطی می‌تواند به شما کمک کند تا خود را بیان کنید و به طور مؤثرتری گوش دهید.

قالب بندی مجدد افکار خود در مورد کار تیمی می تواند به توسعه مهارت های کار گروهی شما کمک کند. خواندن برخی از نقل قول های کار گروهی ممکن است به شما الهام بخشد و اهمیت یک بازیکن تیم بودن را به شما یادآوری کند. همچنین راه‌هایی وجود دارد که کار گروهی را لذت‌بخش‌تر و کمتر اجباری می‌کند:

  • دوستی با همکاران و آشنایی با آنها به عنوان فردی
  • شرکت در تمرین ها و بازی های تیم سازی
  • تقسیم به تیم ها و ایجاد رقابت بازیگوش
  • فعال بودن و درخواست بازخورد به جای دریافت بدون درخواست
  • شروع هر جلسه کار گروهی با تمجید و قدردانی
  • با تشویق به کار تیمی، همکاری با اعضای تیم و انجام کار بسیار آسان تر خواهد بود.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
کسب و کار
مراقبه - یوگا
مطالب پر بازدید
دوره های توسعه فردی
دوره های کسب و کار
دوره های روانشناسی
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
مطالب پر بازدید