جستجو
Close this search box.

چگونه یک برند رهبری فکری بسازیم

چگونه یک برند رهبری فکری بسازیم
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Pinterest

فهرست مطالب

تبدیل شدن به یک متخصص برجسته در هر زمینه ای یک شبه اتفاق نمی افتد. کارهای زیادی وجود دارد که مستلزم ایجاد یک برنامه محتوای استراتژیک رهبری فکری است، به غیر از اشتباهات مهمی که می توانید در این راه مرتکب شوید. اما ارزش امتحان کردن را دارد زیرا اگر به درستی انجام شود، می تواند برند شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی عالی و قابل اعتماد معرفی کند و شما را در راس ذهن مشتریان نگه دارد.

این مقاله از مجله قهرمان توضیح می‌دهد که برند رهبری فکر چیست و ۶ نکته کاربردی برای ساخت آن به شما ارائه می‌دهد.

 

برند رهبری فکری چیست؟

رهبری فکری رویکردی به محتوا است که برندها از آن برای آموزش مخاطبان هدف خود در صنعت خود، ارائه بینش ارزشمند و ایجاد اعتبار برای خود استفاده می کنند. یک برنامه بازاریابی فکری رهبری می تواند شامل ایجاد پست های وبلاگ، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی، گزارش ها، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، وبینارها ، پادکست ها یا کنفرانس ها باشد. این یک استراتژی بلند مدت است زیرا تولید، تبلیغ و ارزش گذاری توسط مخاطب زمان می برد.

هنگامی که به عنوان یک متخصص شناخته شدید، مردم – مشتریان، رقبا و صنعت شما در کل – شما را به عنوان یک برند رهبری فکری یا یک رهبر فکری خواهند دید. شما آگاهی از برند خود را افزایش می دهید ، سرنخ های بیشتری ایجاد می کنید، اثبات اجتماعی را بهبود می بخشید و تعامل مشتری را افزایش می دهید. امریکن اکسپرس نمونه خوبی برای ایجاد یک برند با انجام رهبری فکری است.

مثال خوبی از بهره مندی برند از رهبری فکری چیست؟ در سال 2007، امریکن اکسپرس OPEN Forum را راه اندازی کرد تا به صاحبان مشاغل کوچک بینش، ایده و ارتباطات برای رشد کسب و کارشان ارائه دهد. از یک جامعه آنلاین، OPEN Forum اکنون منبعی برای صاحبان مشاغل است تا به تبادل ایده و یادگیری از یکدیگر بپردازند. همچنین این امریکن اکسپرس منبع شماره یک سرنخ برای اعضای جدید کارت است که بانک را به یک پیشرو در صنعت خود تبدیل می کند.

 

6 نکته برای ایجاد یک برند رهبری فکری

آیا کاری که American Express با OPEN Forum انجام داد عالی به نظر نمی رسد؟ برای رسیدن به آن سطح برای برند خود، نکات زیر را اجرا کنید تا بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید و برند خود را به یک رهبر فکری در صنعت خود تبدیل کنید.

 

1. مخاطبان هدف خود را درک کنید

بیایید دوباره در امریکن اکسپرس درباره آن برندگان بحث کنیم. آنها OPEN Forum را با تمرکز لیزری بر کمک به رشد کسب و کارهای کوچک آغاز کردند . آنها خود را به جای صاحبان مشاغل کوچک قرار می دهند تا دریابند که آن کارآفرینان به چه چیزی نیاز دارند، چه چیزی می خواهند یاد بگیرند، به چه محتوایی اهمیت می دهند و چگونه امریکن اکسپرس می تواند راه حلی ارائه دهد.

چگونه محتوای برند خود را با ارتباط با خوانندگان خود هماهنگ می کنید؟ در مورد American Express، استفاده از داده ها برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد علایق مخاطبان ما این چالش را حل می کند. طرفداران ما اغلب چه چیزی را می خوانند؟ چه چیزی در آنها طنین انداز است؟ ما از این پاسخ‌ها برای ایجاد محتوای مرتبط برای مخاطبان خود استفاده کردیم .» – مری آن فیتزموریس ریلی، معاون توسعه همکاری و توسعه کسب و کار American Express.

مشتریان شما کسانی هستند که محتوای شما را می خوانند و ارزیابی می کنند که آیا برند شما یک رهبر فکری است یا خیر. از این رو، بسیار مهم است که استراتژی رهبری فکری خود را با انجام تحقیق بر روی مخاطبان هدف خود شروع کنید. نقاط درد آنها چیست؟ آنها به دنبال پاسخ برای چه سوالاتی هستند؟ چه چیزی آنها را برمی انگیزد یا الهام می بخشد؟ به پلتفرم‌هایی بپیوندید که در آن بحث می‌کنند، مصاحبه انجام می‌دهند یا راه‌های دیگری برای یادگیری در مورد آنها انجام می‌دهند. با انجام این کار، می توانید مطمئن باشید که در مسیر درست حرکت خواهید کرد.


پیشنهادی:  چگونه یک تیم مناسب برای کسب و کار بسازیم


 

2. آنچه رقبا انجام می دهند را تجزیه و تحلیل کنید

هر برندی می‌خواهد به یک رهبر فکری تبدیل شود، اما بسیاری در انجام آن شکست می‌خورند . دلایل زیادی وجود دارد، اما یکی از دلایل اصلی این است که آنها محتوایی را ایجاد می کنند که به خوبی در جای دیگری پوشش داده شده است یا محتوا را بدون ذکر دیدگاه خود تکرار می کنند . آنها تلاش زیادی برای فکر می کنند اما رهبری را فراموش می کنند. اگر کاری که انجام می‌دهید صرفاً تفسیر آنچه قبلاً توسط رقبای شما (یا سایر کارشناسان) گفته شده است، رهبری فکری انجام نمی‌دهید. به یاد داشته باشید، برای اینکه برند خود را به یک رهبر فکری تبدیل کنید، باید رهبری کنید.

به همین دلیل، پس از آشنایی با مخاطبان هدف خود ، باید تحقیقات کاملی در مورد رقبای خود انجام دهید. آنها راجع به چه چیزی صحبت میکنند؟ چه نوع محتوایی تولید می کنند؟ کجا و چند وقت یکبار پست می گذارند؟ آیا نکته ای در محتوای آنها وجود ندارد؟ اگر می خواهید موضوع مشابهی را پوشش دهید، چگونه می توانید محتوای خود را متمایز کنید؟ با تجزیه و تحلیل محتوای منتشر شده در صنعت خود، می توانید شکاف ها را بیابید، الهام بگیرید و ایده های جدیدی برای استراتژی بازاریابی محتوای خود ایجاد کنید.

 

3. مشخص کنید که در چه چیزی متخصص هستید

یک برند برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری نیازی به دانستن همه چیز ندارد. اما یک برند رهبری فکری می‌داند که چه چیزی را به اشتراک می‌گذارد و آن را بهتر از دیگران انجام می‌دهد. آنها جایگاه خود را درک می کنند و محتوایی ایجاد می کنند که بینش های جدید، منحصر به فرد یا ارزشمندتری را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد. آنها نقاط قوت خود را شناسایی می کنند و برای به دست آوردن بیشترین بهره از آنها اقدام می کنند.

لینکدین در وبلاگ خود یک اینفوگرافی جالب در مورد 3 نوع رهبری فکری به اشتراک گذاشت که یک برند می تواند برای توسعه استراتژی محتوای رهبری فکری خود انتخاب کند:

  • رهبری فکری صنعت : روی اخبار، روندها ، فناوری‌های نوآورانه و بینش‌هایی در مورد بازاری که برند به آن خدمات می‌دهد تمرکز کنید. برای مثال، Burning Glass Technologies محتوای رهبری فکری در مورد نیروی کار و بازار کار ایجاد می کند.
  • رهبری فکر سازمانی : تجسم چشم انداز، ماموریت، ارزش ها، فرهنگ و منحصر به فرد بودن برند. به عنوان مثال، هر چیزی که پاتاگونیا در وبلاگ خود به اشتراک می گذارد ، هدف خود را بیان می کند.
  • رهبری فکر محصول : تبدیل شدن به بهترین راه حل برای مشتریان. به عنوان مثال، وبلاگ مشاوره تخصصی REI خود را به عنوان مکانی تثبیت می کند که در آن همه می توانند “مهارت های جدید را بیاموزند، وسایل را انتخاب و نگهداری کنند، برای سفرهای خود آماده شوند و ماجراجویی های شگفت انگیزی داشته باشند.”

یک نوع رهبری فکری را که می‌خواهید دنبال کنید انتخاب کنید و مطمئن شوید که پیام‌های شما و همچنین استراتژی‌ها با آن همسو هستند. به یاد داشته باشید، هر شرکتی در موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری در همه چیز نیست.

 

4. از تبلیغ محتوای خود نترسید

وب سایت شرکت شما اولین مکان عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای رهبری فکری شماست. اما این بدان معنا نیست که باید خود را در وبلاگ خود محدود کنید. همچنین شامل فعال بودن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، پست مهمان در سایر سایت‌های مرتبط، صحبت در پادکست‌ها یا سازمان‌دهی رویدادها/وبینارها می‌شود.

علاوه بر این، شما باید قالب محتوای خود را متنوع کنید، زیرا هر کانال دارای الزامات خاصی در مورد نوع محتوا است و مهمتر از آن، مشتریان شما متفاوت یاد می گیرند . برخی ترجیح می دهند از اینفوگرافیک ها و تصاویر استفاده کنند. برخی هنگام تماشای ویدیو سریع یاد می گیرند. دیگران عاشق خواندن هستند. با توسعه محتوای رهبری فکری خود در قالب های مختلف، می توانید به راحتی به افراد زیادی دسترسی داشته باشید و آگاهی از برند خود را گسترش دهید.

توجه داشته باشید که تبلیغ محتوای خود یک چیز است و کنترل آن چیز دیگری است. تبلیغات بیش از حد می تواند مخاطبان شما را آزار دهد و به طور بالقوه برند شما را نابود کند.


پیشنهادی:  مهمترین نیاز های یک کسب و کار موفق


 

5. اصالت را حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای برند شما معتبر و واقعی است. این لزوماً به این معنی نیست که محتوای شما باید کاملاً اصلی باشد، اما باید ارزش‌های واقعی را به همراه داشته باشد و شامل داده‌هایی باشد که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.

ایجاد یک صدای برند یکپارچه راه خوبی برای اصالت بخشیدن به محتوای رهبری فکری شما است. با انجام این کار، می توانید محتوای خود را به طور مداوم در همه جا ارائه دهید و شناخت برند را بهبود ببخشید – هر زمان که مشتریان شما محتوای شما را می بینند، دقیقاً می دانند که هدف شما چیست.

 

6. مراقب برون سپاری محتوا باشید

یک برند می تواند با یک ناشر یا آژانس بازاریابی محتوا برای توسعه و توزیع محتوا شریک شود. اما باید توجه داشت که رهبری فکری ارتباط تنگاتنگی با برند شما دارد، اینکه شما چه کسی هستید، و چه چیزی برای آن ایستاده اید . آنچه ایجاد می کنید ایده ها، تحقیقات، دیدگاه ها، تجربه و تخصص شماست. بنابراین، شما باید در ارائه آن فعال باشید.

با این حال، به این معنا نیست که نمی توانید آژانسی را برای کمک به شما در زمینه محتوای رهبری فکری استخدام کنید. در واقع، یک فروشنده خارجی قابل اعتماد می تواند به شما در ایجاد یک برند رهبری فکری، از ایده پردازی تا توزیع، کمک زیادی کند. اما شما باید این کار را بعد از اینکه قبلاً نشان قدرت در رشته خود به دست آوردید، انجام دهید.

همکاری مایکروسافت و Gimlet Creative در تولید مشترک مجموعه پادکست “.future” نمونه ای عالی از انجام درست این کار است. مایکروسافت محتوا را ایجاد می کند و سپس آن را برای بسته بندی و توزیع به Gimlet Creative می دهد. به یاد داشته باشید، بهترین کسی که می تواند آنچه را که در ذهن شماست به شما منتقل کند، فقط شما هستید.

 

تبدیل شدن به یک برند رهبری فکری آسان نیست

اگر آسان بود، همه یکی می شدند، که به نوبه خود به این معنی است که هیچ کس نمی شد. همانطور که دیوید مک کالو یک بار گفت: ” اگر همه خاص هستند، پس هیچکس خاص نیست. اگر همه یک جام بگیرند، جام‌ها بی‌معنی می‌شوند .» این می تواند یک سفر طولانی و چالش برانگیز باشد تا بتوان آن را یک برند رهبری فکری نامید.

سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و انرژی برای تعیین نقاط قوت و ضعف برند خود صرف کنید. سپس، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، یک منطقه خاص را برای رهبری انتخاب کنید، با گفتن چیزهای جدید در منطقه خود رهبری کنید، و در هر کاری که انجام می دهید معتبر باشید. دیر یا زود، شما یک رهبر فکری خواهید شد – چیزی که می توانید به آن افتخار کنید.

 

جدیدترین دوره ها​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه فردی
دوره های توسعه فردی
کسب و کار
دوره های کسب و کار
روانشناسی
دوره های روانشناسی
مراقبه - یوگا
دوره های مدیتیشن
دوره های یوگا
زندگی نامه
لینکدونی
مطالب پر بازدید