ایجاد و شناسایی لحن صدای برند شما برای درگیر کردن مشتریان شما به روشی معنادار ضروری است. در واقع، این پایه و اساس همه ارتباطات بازاریابی شما است. با مجله قهرمان همراه باشید.
برندسازی
برندسازی اساساً در مورد ایجاد رابطه با مشتریان شماست. لحن صدای شما مشخص می کند که شما کی هستید و چرا مشتری باید محصول یا خدمات شما را بخرد.
هرچه لحن صدای شما جذاب تر باشد، مشتریان بیشتر احساس می کنند که در مورد شرکت شما بیاموزند. هرچه لحن صدای شما منسجم تر باشد، مشتریان بیشتر به ارائه محصولات یا خدمات با ارزش ادامه می دهند.
بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه لحن صدای یک برند در واقع چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه آن را ایجاد کنیم.
لحن صدای یک برند چیست؟
لحن صدای برند شما نحوه ارتباط شما با دنیای بیرون است. این شامل تمام مطالب بازاریابی مکتوب شما می شود – از یک بروشور چاپی گرفته تا یک وب سایت.
لحن صدا بازتابی از شخصیت شرکت شما است، همانطور که لحن صدا بازتابی از شخصیت فردی شماست. به کسی فکر کنید که می شناسید دوستانه است. لحن صدای آنها دعوت کننده، با شخصیت و گرم است. حالا به کسی فکر کنید که جسور است. لحن صدای آنها قوی، مطمئن و کمی تهاجمی است. لحن صدای این افراد به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید.
پیشنهادی: چگونه کسب و کار کوچک خود را برندسازی کنید
به همین دلیل است که بسیار مهم است که لحن صدای شرکت خود را به درستی بیان کنید – به طوری که مشتریان شما بتوانند آنطور که می خواهید با شما ارتباط برقرار کنند.
لحن صدای یک شرکت دقیقاً یکسان است. در اینجا چند نمونه آورده شده است. بیایید به اپل فکر کنیم. لحن صدای “نابغه دوستانه” آنها جذاب، غیررسمی و هوشمندانه است.
حالا به هارلی دیویدسون فکر کنید. لحن صدای آنها سرکش، جسورانه و به شدت مستقل است. فقط به این تصویر تبلیغاتی نگاه کنید:
تفاوت را ببین؟
چرا لحن صدای یک برند مهم است؟
تصور کنید هارلی دیویدسون یک پیام الکترونیکی برای مشتریان وفادار خود با این عنوان ارسال کرد: “ما صمیمانه از شما دعوت می کنیم از نمایشگاه ما دیدن کنید.” لحن سفت، رسمی و بیش از حد مودبانه شما را گیج می کند، درست است؟
چیزی شبیه، «استقلال خود را ادعا کنید. امروز یک هارلی را از دسته هارلی بگیرید،» با لحن صدایی که از هارلی دیویدسون انتظار دارید بسیار بیشتر مطابقت دارد.
بنابراین چگونه لحن صدای مناسب برای برند خود را تعیین می کنید؟
اولین قدم در تعیین لحن صدای مناسب برای برند شما این است که داستان منشأ خود را بدانید – اساساً دلیل ایجاد شرکت شما.
دانستن داستان اصلی خود به شما کمک می کند لحن صدای برند خود را پیدا کنید.
بیایید به نایک فکر کنیم:
فیل نایت یک دونده پیست در دانشگاه اورگان بود. او از نبود کفشی که بتواند پاهایش را نگه دارد و به او کمک کند بهترین عملکردش را داشته باشد، ناامید شده بود.
آنها به همراه بیل باورمن، مربی پیست در دانشگاه اورگان، کفی معروف “آهن وافل” را ساختند. این کفی به طور چشمگیری توانایی یک دونده را برای دویدن سریع و جلوگیری از آسیب دیدگی افزایش داد.
بنابراین، داستان منشا نایک در مورد عملکرد برتر ورزشی است. جای تعجب نیست که لحن صدای نایک رقابتی، الهام بخش و مطمئن است. این قدرت دانستن داستان اصلی شماست.
پیشنهادی: 5 اشتباه رایج بازاریابی کسب و کارهای کوچک که باید از آنها اجتناب کنید
هنگامی که داستان اصلی خود را شناسایی کردید، در مورد برند خود به عنوان یک شخص واقعی فکر کنید. اگر قرار باشد برند شما در اتاق قدم بزند، چه فرد مشهوری خواهد بود؟ مایکل جردن؟ جولیا چایلد؟ جورج کلونی؟
اکنون نام تجاری خود را به عنوان یک بدنه آب تصور کنید. آیا این یک رودخانه خروشان خواهد بود؟ یا این یک فواره مرمری زیبا خواهد بود؟ اگر برند شما یک پیراهن بود، آیا یک پیراهن فلانل چهارخانه بود؟ یا این یک دکمه آکسفورد خواهد بود؟
هرچه بیشتر بتوانید نام تجاری خود را به صورت کامل Technicolor تصور کنید، بیشتر درک واضحی از لحن صدای منطقی خواهید داشت.
وقتی لحن صدای برند خود را داشتید، پس چه؟
تبریک می گویم! شما لحن صدای برند خود را شناسایی کرده اید. حالا چی؟
مقاوم باش! اگر لحن صدای برند شما تقویت کننده است، مطمئن شوید که تمام ارتباطات شما خواننده شما را آرام می کند و آرامش می دهد.